Pika Labs با جمع آوری ۵۵ میلیون دلار، پلتفرم ویدیویی جدید هوش مصنوعی را برای مقابله با Runway راه اندازی کرد

Pika Labs با جمع آوری ۵۵ میلیون دلار، پلتفرم ویدیویی جدید هوش مصنوعی را برای مقابله با Runway راه اندازی کرد

آیا آماده اید تا آگاهی بیشتری را به برند خود بیاورید؟ در نظر بگیرید که برای تور AI Impact Tour اسپانسر شوید. درباره فرصت ها بیشتر بدانید اینجا.


امروز آزمایشگاه پیکایک استارت‌آپ هوش مصنوعی ویدیویی شش ماهه، اعلام کرد که ۳۵ میلیون دلار در یک سری سرمایه‌گذاری به رهبری Lightspeed Venture Partners، در کنار دورهای جانبی قبلی، ۳۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است که مجموع جذب شده توسط این شرکت جوان را به ۵۵ میلیون دلار می‌رساند.

این شرکت همچنین از Pika 1.0، یک پلتفرم وب جدید که بر اساس نسخه بتای قبلی خود ساخته شده است، رونمایی کرد که به کاربران امکان می دهد ویدیوها را در سبک های مختلف مانند انیمیشن سه بعدی، انیمه یا سینمایی – فقط از طریق پیام های متنی تولید و ویرایش کنند.

این خبر نشان‌دهنده جدیدترین پیشرفت در بازی نسل ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به سرعت در حال تکامل است و Pika را در مقابل پیشنهادات رقابتی قرار می‌دهد. باند و پایداری هوش مصنوعی. Adobe همچنین در حال آزمایش در همین زمینه است و مجموعه ای از ابزارها را به نمایش گذاشته است که می توانند اشیاء را در ویدیوها تولید و ویرایش کنند.

پیکا می‌گوید محصولش، که در حال حاضر توسط بیش از نیم میلیون نفر استفاده می‌شود، برای ثبت‌نام باز است و به تدریج در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و همه را به کارگردانی و تهیه‌کننده ویدیویی خلاق تبدیل می‌کند.

رویداد VB

تور تاثیر هوش مصنوعی

در تور AI Impact VentureBeat که به شهر نزدیک شما می آید، با جامعه هوش مصنوعی سازمانی ارتباط برقرار کنید!

بیشتر بدانید

از Pika 1.0 چه انتظاری باید داشت؟

دمی گو و چنلین منگ، دکترای سابق. دانش‌آموزان آزمایشگاه هوش مصنوعی استنفورد، اولین نسخه Pika را در اپلیکیشن پیام‌رسان جداگانه Discord در اواخر سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی کردند.

از آن زمان، این محصول به یک ابزار پیچیده تبدیل شده است که هر هفته میلیون ها ویدیو تولید می کند. به گفته این شرکت، کاربران برتر آن در Discord تا ۱۰ ساعت در روز را صرف ایجاد ویدیو با پیشنهاد آن می کنند.

این تعامل همچنین توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است، به طوری که این شرکت ۲۰ میلیون دلار را به‌سرعت در دورهای اولیه و دانه‌بندی به رهبری نات فریدمن و دانیل گراس جمع‌آوری کرد.

سرمایه گذاران دیگری که در دورهای قبلی شرکت کردند عبارتند از: الاد گیل، آدام دی آنجلو، آندری کارپاتی، کلم دلانگو، کریگ کالمن و الکس چانگ.

“ما از نزدیک می دانیم که تولید محتوای با کیفیت بالا دشوار و پرهزینه است، و Pika را ساختیم تا به همه، از کاربران خانگی گرفته تا حرفه ای های فیلم، ابزارهایی برای زنده کردن ویدیوهای باکیفیت ارائه دهیم. چشم انداز ما این است که هر کسی را قادر به تبدیل شدن به یک فرد حرفه ای کنیم. گوئو که مدیرعامل این شرکت است، در بیانیه‌ای گفت: کارگردان داستان‌های آن‌ها و ایجاد خالق در همه ما.

با Pika 1.0، نسخه بعدی پلتفرم هوش مصنوعی ویدیویی که با یک مدل جدید هوش مصنوعی طراحی شده است، Pika Labs به جای اپلیکیشن Discord یک رابط وب آسان را در اختیار کاربران قرار می دهد، جایی که آنها می توانند ویدیوهای با کیفیت بالاتر را با پیام های متنی ساده ایجاد و ویرایش کنند.

تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که ابزار را با سبک مورد نظر درخواست کند و مدل پشت آن در عرض چند ثانیه نتیجه را ایجاد می کند. این می تواند انیمیشن های سه بعدی، محتوای لایو اکشن، فیلم های سینمایی و حتی اجسام متحرک (مانند اسب یا لباس) را با پیام های متنی ساده تغییر دهد.

فراتر از تبدیل متن به ویدئو، Pika 1.0 از قابلیت های تصویر به ویدئو و ویدئو به ویدئو پشتیبانی می کند و به کاربران امکان می دهد محتوای موجود خود را به سبک های مختلف ویدئو تبدیل کنند.

به عنوان مثال، می تواند یک را بیاورد میم به زندگی یا یک ویدیوی سینمایی را به انیمیشن تبدیل کنید. کاربران همچنین می‌توانند محتوا را آپلود کنند و برای انجام ویرایش‌هایی مانند گسترش بوم یا نسبت ابعاد کلیپ، مدل را به پیش‌بینی محتوای فراتر از ویدیوی اصلی، پیام‌های متنی بدهند. حتی می‌تواند اشیاء، وسایل و کاراکترهای جدید را به ویدیوها اضافه کند و یک تجربه کاملاً جدید از ایجاد ویدیو را ارائه دهد.

چگونه به Pika 1.0 دسترسی پیدا کنیم؟

آزمایشگاه پیکا در یک وبلاگ نوشت پست که نسخه جدید پلتفرم آن در Discord و همچنین از طریق a در دسترس خواهد بود وب سایت اختصاصی قابل دسترسی روی موبایل و دسکتاپ کاربران می توانند به صفحه مراجعه کرده و ثبت نام کنند، اگرچه توجه به این نکته مهم است که هوش مصنوعی ویدیویی جدید فوراً در دسترس نخواهد بود. این شرکت یک لیست انتظار دارد و به تدریج دسترسی کاربران ثبت نام شده را باز خواهد کرد.

این از بارگذاری بیش از حد سیستم های آن جلوگیری می کند.

رقابت رو به رشد در فضای هوش مصنوعی ویدیویی

با این بودجه، که کل سرمایه Pika Labs را به ۵۵ میلیون دلار و ارزش گذاری آن را به نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار می رساند، این شرکت به وضوح خود را به عنوان یک بازیگر برجسته در فضای هوش مصنوعی ویدیویی – که در ماه های اخیر مورد توجه قرار گرفته است – قرار داده است. اخیراً، هوش مصنوعی پایداری برای اولین بار معرفی شد مدل های پخش ویدئو پایدار قادر به تولید کلیپ های با کیفیت بالا از تصاویر. با این حال، این پیشنهاد به دلیل طول ویدیوهای در حال تولید محدود است.

ابزار هوش مصنوعی Pika از طرف خود می تواند کلیپ های طولانی تری تولید کند. در واقع، همچنین به کاربران اجازه می دهد تا مدت زمان آپلود ویدیوهای موجود را افزایش دهند. با این حال، باید دید کیفیت ویدیوی توسعه یافته چقدر خوب است.

دیگر بازیکنان قابل توجه در بازی ویدیویی هوش مصنوعی Runway و Adobe هستند. قبلی در حال حاضر برای افزودن استفاده می شود حرکت به میم ها باعث ایجاد ویروسی می شود در حالی که دومی در حال آزمایش قابلیت هایی مانند ارتقاء مقیاس ویدیو و ویرایش شی برای محصولات Creative Cloud خود است. Adobe نیز دارد گزارش شده است هوش مصنوعی را برای ارتقای بازی نسل ویدیویی خود بازنویسی کنید.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/pika-labs-raises-55m-launches-new-ai-video-platform-to-take-on-runway/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *