RAM کامپیوتر بزرگترین ارتقاء را در ۲۵ سال اخیر دریافت می کند، اما ممکن است خیلی کم باشد، خیلی دیر – LPCAMM2 مانع از ادغام حافظه مستقیم اپل، اینتل و AMD بر روی CPU نمی شود.

RAM کامپیوتر بزرگترین ارتقاء را در ۲۵ سال اخیر دریافت می کند، اما ممکن است خیلی کم باشد، خیلی دیر – LPCAMM2 مانع از ادغام حافظه مستقیم اپل، اینتل و AMD بر روی CPU نمی شود.

کامپیوترهای امروزی از رم SO-DIMM یا DDR کم مصرف (LPDDR) استفاده می کنند. LPDDR از نظر سرعت از DDR5 پیشی می‌گیرد و به شکل فاکتوری عرضه می‌شود که قدرت و ردپایی را کاهش می‌دهد و عملکرد را افزایش می‌دهد. با این حال، حافظه LPDDR ماژولار نیست و باید روی مادربرد لحیم شود، به این معنی که تعویض آن برای تعمیرات یا ارتقاء عملی نیست.

CAMM یک فرم فاکتور جدید برای RAM لپ تاپ است که به تازگی ساخته شده است تصویب شده توسط انجمن فناوری حالت جامد JEDEC و نام CAMM2 داده شد. این فناوری نازک‌تر و سریع‌تر از استاندارد SO-DIMM است و نویدبخش افزایش سرعت برای لپ‌تاپ‌های آینده است. هرچند این تنها مزیت آن نیست.

LPCAMM2 از مزایای اجزای LPDDR5X استفاده می کند اما به شکل ماژولار. این نشان دهنده اولین دسترسی به یک راه حل حافظه مبتنی بر LPDDR است که انقلابی در این زمینه برای طراحان و کاربران ایجاد می کند. همچنین برای اپراتورهای مراکز داده، کاهش مصرف انرژی، سود ویژه ای خواهد داشت.

یک آینده، نه آینده

LPCAMM2 امکان قرار دادن ۱۶ جزء DRAM را در یک بسته واحد، کاهش معماری حافظه و صرفه جویی در فضا در لپ تاپ ها فراهم می کند (فاکتور فرم تا ۶۴٪ فضای کمتری نسبت به یک پشته SO-DIMM دوگانه اشغال می کند)، راه را برای لپ تاپ نازک تر و سبک تر هموار می کند. طرح ها.

با وجود این مزایا، LPCAMM2 به نوع جدیدی از سوکت نیاز دارد که هزینه را افزایش می دهد. با این حال، به عنوان یک ماژول حافظه واحد طراحی شده برای پر کردن هر دو کانال حافظه (در مجموع ۱۲۸ بیت)، که در نهایت منجر به صرفه جویی در هزینه خواهد شد.

در تئوری، LPCAMM2 یک راه حل ایده آل برای حافظه است، اما مدتی طول می کشد تا به طور کامل توسط سازندگان لپ تاپ مورد استفاده قرار گیرد. این تنها مانعی نیست که با آن روبروست. غول های فناوری مانند اپل حافظه را به پردازنده متصل می کنند، رویکردی که گلوگاه های سنتی را از بین می برد و رم را بسیار کارآمدتر می کند. ورود LPCAMM2 خبر خوبی است، اما بعید به نظر می رسد که این روند را متوقف یا معکوس کند.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/computer-ram-gets-biggest-upgrade-in-25-years-but-it-may-be-too-little-too-late-lpcamm2-wont-stop-apple-intel-and-amd-from-integrating-memory-directly-on-the-cpu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *