Redmi Note 13 Series vs Redmi Note 12 Series: آنچه در گوشی های جدید شیائومی تغییر کرده است

تقریبا ۱۰ سال از عرضه اولین گوشی هوشمند شیائومی در هند می گذرد. به نظر طولانی نیست، اینطور نیست؟ در طول سفر، سری Note آنها محبوبیت زیادی به دست آورده است. از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای که ارزش زیادی برای پول ارائه می‌کردند، سری Note در چند سال گذشته به دسته‌بندی برتر رفته است. البته، لیست ویژگی ها و عملکرد برای این دوره برای توجیه برچسب های قیمت بالاتر برابر بوده است.

سری Redmi Note 13 از دهم ژانویه سال جاری برای عرضه یا بهتر است بگوییم آماده خرید است. این سری در حال حاضر دارای سه گوشی است – Note 13، Note 13 Pro و Note 13 Pro+. در حالی که بررسی های آنها در حال انجام است، فکر کردیم چرا به شما نگوییم که چگونه آنها از نظر ویژگی ها و مشخصات با نسخه های قبلی خود مقایسه می شوند و این بار چه چیزهای جدیدی را روی میز آورده اند. در اینجا چند نکته قابل ذکر است.

ردمی نوت ۱۳ در مقابل ردمی نوت ۱۲

قبل از اینکه به طور خاص در مورد این گوشی ها صحبت کنیم، سری نوت ۱۳ دستخوش تغییر طراحی شده است. لبه های منحنی سری نوت ۱۲ با لبه های نسبتاً تیزتر و پنل پشتی صاف جایگزین شده اند. آنها تا حدودی فرد را به یاد گوشی های سری OnePlus Nord 3 با درجه خاصی از الهام گرفتن از اپل می اندازند. برخی ممکن است آن را دوست داشته باشند، برخی ممکن است نه. چیزی که مطمئناً در Redmi Note 13 دوست‌داشتنی است، حاشیه‌های باریک‌تر در مقایسه با Note 12 است. در نتیجه، گوشی جمع‌وجورتر با نسبت صفحه نمایش به بدنه بهتر احساس می‌شود.

Redmi Note 13 Series vs Redmi Note 12 Series: آنچه در گوشی های جدید شیائومی تغییر کرده است
اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

در مورد صفحه نمایش، هر دو گوشی دارای صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED مشابه با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز هستند. مقاومت در برابر خراش از Corning Gorilla Glass 3 به ۵ در Note 13 ارتقا یافته است. شیائومی SoC را از Snapdragon 4 Gen 1 Qualcomm به Mediatek Dimensity 6080 تغییر داده است. چیزی که ما آن را ارتقاء قابل توجهی نمی دانیم. گوشی جدیدتر نسخه رم ۴ گیگابایتی ندارد (که خوب است) و شما می توانید بین ۶/۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه را انتخاب کنید.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

ظرفیت باتری (۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت) و مصرف انرژی (۳۳ وات) بدون تغییر باقی مانده است. همین امر در مورد بازیگران نقش مکمل در بخش دوربین عقب نیز صدق می کند. دوربین اصلی با این حال شاهد ارتقای عمده از ۴۸ مگاپیکسل به ۱۰۸ مگاپیکسل است. دوربین سلفی نیز چند مگاپیکسل اضافی از ۱۳ تا ۱۶ مگاپیکسل در Note 13 دریافت می کند. قیمت Redmi Note 13 در هند از ۱۷۹۹۹ روپیه برای نسخه ۶ گیگابایت رم / ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی شروع می شود و تا ۲۱۹۹۹ روپیه برای دو برابر افزایش می یابد. رم و ذخیره سازی.

ردمی نوت ۱۳ پرو در مقابل ردمی نوت ۱۲ پرو

دو تغییر عمده در اینجا وجود دارد. اولین مورد نمایشگر است. اگرچه اندازه صفحه نمایش همان ۶٫۶۷ اینچ باقی مانده است، شیائومی از صفحه نمایش ۱۰ بیتی در Redmi Note 12 Pro به صفحه نمایش ۱۲ بیتی در Redmi Note 13 Pro جهش کرده است. این بدان معناست که گوشی جدید قادر است نزدیک به ۶۸ میلیارد سایه رنگ را در مقایسه با ۱ میلیارد قبلی نشان دهد. وضوح صفحه نمایش نیز از ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل به ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل افزایش یافته است. هر دو صفحه نمایش با Dolby Vision سازگار هستند، اما صفحه نمایش ۱۳ Pro دارای روشنایی نظری بالاتر ۱۸۰۰ نیت است.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

مقاومت در برابر خش از Corning Gorilla Glass 5 به Gorilla Glass Victus در Note 13 Pro ارتقا یافته است. اسکنر اثر انگشت از کناره گوشی به زیر نمایشگر منتقل شده است. دومین ارتقای بزرگ دوباره در بخش دوربین عقب است، جایی که دوربین اصلی اکنون ۴ برابر پیکسل ها از ۵۰ مگاپیکسل به ۲۰۰ مگاپیکسل فوق العاده می رسد. لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) در دوربین اصلی هر دو گوشی موجود است. پشتیبانی بازیگران و همچنین دوربین سلفی برای هر دو کم و بیش مشابه هستند.

در بخش پردازش، در حالی که نوت ۱۳ از کوالکام به مدیاتک منتقل شده است، ۱۳ پرو برعکس عمل می کند و مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۸۰ در ۱۲ پرو اکنون با یک SoC کوالکام اسنپدراگون ۷s Gen 2 جایگزین شده است. باز هم، ما افزایش قابل توجهی در عملکرد را پیش بینی نمی کنیم، اما سخت افزار توانمند است. نسخه پایه ۱۳ پرو دارای ۸ گیگابایت رم در مقابل ۶ گیگابایت رم در نسخه قبلی خود است و نسخه برتر دارای ۱۲ گیگابایت رم است.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

ظرفیت باتری ۱۰۰ میلی آمپر ساعت از ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش می یابد اما هر دو گوشی از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می کنند. قیمت Redmi Note 13 Pro در هند از ۲۵۹۹۹ روپیه برای نسخه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی شروع می شود و برای گزینه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به ۲۹۹۹۹ روپیه می رسد.

Redmi Note 13 Pro+ در مقابل Redmi Note 12 Pro+

گوشی پرچمدار سری Redmi Note 13 عناصر جالبی دارد. برای شروع، دارای استاندارد IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است که در این بخش چندان رایج نیست. همچنین دارای یک نسخه با پشت چرم گیاهی است که ظاهر جالبی دارد. Redmi 13 Pro+ دارای یک صفحه نمایش منحنی است که توسط Gorilla Glass Victus محافظت می شود. انحراف از صفحه نمایش تخت استاندارد در +۱۲ Pro. بقیه مشخصات صفحه نمایش مانند ۱۳ Pro است و تفاوت های آن با نسخه قبلی آن نیز مشابه است.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

برخلاف سایر گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۳، ۱۳ پرو پلاس در واقع از SoC بسیار قدرتمندتری نسبت به نسل قبلی خود بهره می‌برد. Mediatek Dimensity 7200 Ultra یک ارتقاء قطعی نسبت به Dimensity 1080 است که به +۱۲ Pro قدرت می دهد. علاوه بر آن، حافظه داخلی نیز از UFS 2.2 به UFS 3.1 ارتقا یافته است. اگر این کافی نبود، شیائومی یک نوع ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایتی از این گوشی را در هند نیز ارائه خواهد کرد، اگر بخواهید بیشتر در جیب خود بگردید.

بخش عکاسی همانند مدل قبلی خود روی کاغذ است، اما گوشی جدیدتر دارای تراشه پردازش تصویر Imagiq 765 است که انتظار می رود خروجی نهایی دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با OIS را بهبود بخشد. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی در هر دو مدل پلاس مشترک است. در حالی که ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس دارای برخی از ویژگی های اضافی است، به طور قابل توجهی گران تر از نوت ۱۲ پرو پلاس است و احتمالاً گران ترین گوشی تا کنون تحت برند ردمی است.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس با قیمت ۳۱۹۹۹ روپیه برای نسخه ۸ گیگابایت رم / ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، تا ۳۵۹۹۹ روپیه برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی با ۱۲ گیگابایت رم قیمت دارد. تمامی گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۳ در حال حاضر اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI 14 را اجرا می‌کنند و انتظار می‌رود تا سه ماهه آینده از HyperOS جدید شیائومی بهره‌مند شوند. آنها برای خرید در هند از ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ با راه اندازی های متعدد و پیشنهادهای مبادله در دسترس خواهند بود.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/redmi-note-13-series-vs-redmi-note-12-series-what-has-changed-in-the-new-xiaomi-phones-13595812.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *