Reliance Jio از JioSpaceFiber، اولین سرویس فیبر گیگا مبتنی بر ماهواره هند برای پهنای باند پرسرعت در سراسر کشور رونمایی کرد.

در یک جهش تکنولوژیکی پیشگامانه، Reliance Jio Infocomm Limited، بزرگترین شبکه داده تلفن همراه خصوصی جهان، از سرویس فیبر گیگا مبتنی بر ماهواره هند رونمایی کرد که آماده است اتصال پهن باند پرسرعت را به مناطقی که قبلاً در داخل کشور فاقد خدمات بودند، ارائه دهد.

نمایش این سرویس نوآورانه که با نام JioSpaceFiber شناخته می شود، در کنگره موبایل هند که توسط نخست وزیر مودی افتتاح شد، برگزار شد. پس از افتتاحیه، آکاش آمبانی، رئیس Reliance Jio Infocomm Ltd نحوه عملکرد JioSpaceFiber را به نخست وزیر نشان داد.

JioSpaceFiber قرار است خدمات خود را در طول و وسعت هند راه‌اندازی کند، که نویدبخش مقرون به صرفه بودن برای مصرف‌کنندگان از همه اقشار جامعه است و نقطه عطفی در تلاش این کشور برای فراگیری دیجیتال است.

کنگلومرا Jio که در حال حاضر پهنای باند پرسرعت را از طریق خطوط ثابت و بی سیم به بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر هندی ارائه می دهد، متعهد به تسریع تحول دیجیتال هر خانواده در هند است.

با معرفی JioSpaceFiber، این سرویس به خدمات برتر باند پهن خود، JioFiber و JioAirFiber ملحق می‌شود و تضمین می‌کند که مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها به طور یکسان بدون توجه به موقعیت جغرافیایی‌شان، دسترسی بی‌سابقه‌ای به اینترنت پرسرعت، با تأخیر کم، و خدمات سرگرمی دارند.

این شبکه مبتنی بر ماهواره همچنین ظرفیت بک‌هال تلفن همراه را تقویت می‌کند و در نتیجه دسترسی و مقیاس شبکه True5G Jio را در دورافتاده‌ترین نقاط کشور افزایش می‌دهد.

یکی از عناصر کلیدی در تحقق این پروژه بلندپروازانه، مشارکت Jio با SES است که دسترسی به فناوری پیشرفته ماهواره‌ای مدار زمین متوسط ​​(MEO) را فراهم می‌کند. SES دارای تنها صورت فلکی MEO با قابلیت ارائه خدمات واقعا منحصر به فرد گیگابیتی فیبر مانند از فضا است.

با ترکیب ماهواره‌های O3b SES و ماهواره‌های جدید O3b mPOWER، Jio خود را به عنوان تنها نهادی برای ارائه فناوری تغییر بازی، تضمین دسترسی پهنای باند مقیاس‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه در سراسر هند، با سطحی از قابلیت اطمینان تضمین‌شده و انعطاف‌پذیری خدماتی که در هند بی‌نظیر است، قرار داده است. صنعت.

آکاش آمبانی، رئیس Reliance Jio Infocomm Limited، اشتیاق خود را برای این تلاش پیشگامانه ابراز کرد و اظهار داشت: “جیو میلیون ها خانه و کسب و کار در هند را قادر ساخته تا برای اولین بار اینترنت پهن باند را تجربه کنند. با JioSpaceFiber، ما دامنه خود را برای پوشش دادن به اینترنت گسترش می دهیم. میلیون‌ها نفر هنوز متصل نشده‌اند. JioSpaceFiber به همه و در همه جا اجازه می‌دهد تا به طور کامل در جامعه دیجیتال جدید با دسترسی گیگابیتی به خدمات دولتی، آموزشی، بهداشتی و سرگرمی آنلاین مشارکت کنند.

او همچنین این لحظه را اختصاص داد و از نخست وزیر مودی به خاطر دیدگاهش برای تبدیل هند به “ویکسیت بهارات” تشکر کرد.

جان پل همینگوی، مدیر ارشد استراتژی SES نیز بر اهمیت این همکاری تاکید کرد و تاکید کرد: “به همراه Jio، ما مفتخریم که از ابتکار هند دیجیتالی دولت هند با یک راه حل منحصر به فرد با هدف ارائه چندین گیگابیت در ثانیه حمایت کنیم. اولین سرویس‌های فیبر مانند ما از فضا در حال حاضر در بخش‌هایی از هند مستقر شده‌اند، و ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا ببینیم چگونه این امر حتی در روستایی‌ترین بخش‌های کشور به تحول دیجیتال منجر می‌شود.” معرفی JioSpaceFiber نوید تغییر بازی در چشم‌انداز دیجیتال هند را می‌دهد و خدمات پهنای باند پرسرعت را به مناطقی که قبلاً فاقد خدمات بودند گسترش می‌دهد.

برای تأکید بر توانایی و دسترسی گسترده JioSpaceFiber، این سرویس قبلاً چهار مورد از دورافتاده‌ترین مکان‌ها در هند را به هم متصل کرده است، یعنی Gir در گجرات، Korba در Chhattisgarh، Nabarangpur در Odisha و ONGC-Jorhat در Assam. این امر در ایجاد انقلابی در اتصال در مناطقی که قبلاً به اینترنت پرسرعت دسترسی نداشتند، حیاتی خواهد بود.

Network18 و TV18 – شرکت‌هایی که Firstpost را اداره می‌کنند – توسط Independent Media Trust کنترل می‌شوند که Reliance Industries تنها ذینفع آن است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/reliance-jio-unveils-jiospacefiber-indias-first-satellite-based-giga-fiber-service-for-nationwide-high-speed-broadband-13304612.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *