RIAA می‌خواهد سایت‌های شبیه‌سازی صوتی هوش مصنوعی در فهرست نظارت دولتی دزدی دریایی قرار گیرند

انجمن ضبط به دولت ایالات متحده پیشنهاد کرد که وب سایت Voicify را به لیست بازارهای بالقوه دزدی دریایی اضافه کند.

انجمن صنعت ضبط آمریکا (RIAA) اکنون شبیه‌سازی صوتی هوش مصنوعی را یک تهدید بالقوه نقض حق نسخه‌برداری می‌داند و از دولت ایالات متحده می‌خواهد که آن را در فهرست ناظر دزدی دریایی خود قرار دهد.

در یک ارسال به نماینده تجاری ایالات متحده (USTR)، RIAA از دولت خواست تا دسته شبیه سازی صوتی هوش مصنوعی را در فهرست سالانه نهادهایی که گزارش شده دزدی دریایی یا جعل را ترویج می کنند، قرار دهد. این بررسی بازارهای بدنام برای جعل و دزدی دریایی اغلب شامل شرکت‌ها، وب‌سایت‌ها یا مناطق خاصی می‌شود تا به کاربران در مورد نقض احتمالی حق نسخه‌برداری هشدار دهد. به عنوان مثال، AliExpress، WeChat و The Pirate Bay سالهاست که در این لیست قرار دارند.

RIAA تنها یک شرکت در این فضا، Voicify.AI را فراخواند که مدل‌های صدای هنرمندان مشهور موسیقی مانند آریانا گرانده، تیلور سویفت و کانیه وست را ارائه می‌دهد.

این سازمان بر این باور است که این وب سایت به کاربران اجازه می دهد قبل از استفاده از یک مدل صدای هوش مصنوعی برای تغییر آن، ویدیوهای یوتیوب را ریپ کرده و یک آهنگ a cappella را کپی کنند. RIAA گفت: “این فعالیت غیرمجاز حق نسخه برداری و همچنین نقض حق تبلیغ هنرمند ضبط کننده صدا را نقض می کند.”

RIAA در گزارش خود گفت: «سال ۲۰۲۳ شاهد فوران خدمات شبیه سازی صوتی غیرمجاز هوش مصنوعی بود که نه تنها حقوق هنرمندانی را که صدای آنها شبیه سازی می شود، بلکه همچنین حقوق کسانی را که دارای صدای ضبط شده در هر قطعه موسیقی زیرین هستند، نقض می کند. نظر نامه

همچنین اضافه کرد که شبیه سازی صدای هوش مصنوعی منجر به “انفجار آثار مشتق شده غیرمجاز” شده است.

آستانه برای اظهار نظر با RIAA و Voicify تماس گرفت.

شبیه سازی صدای هوش مصنوعی در سال گذشته به ویژه پس از یک آهنگ منفجر شد با استفاده از نسخه های هوش مصنوعی Drake و The Weeknd’s صداها در ماه آوریل در فضای مجازی منتشر شدند و سؤالات مهمی در مورد وضعیت حق چاپ آن ایجاد کردند. بااینکه یوتیوب ویدیو را حذف کرد با این آهنگ پس از نامه ای سخت از برچسب موسیقی Drake، تماس حق چاپ برای استفاده غیرمجاز از صدای Drake یا The Weeknd نبود، بلکه برای یک نمونه موسیقی بود.

چندین شرکت شبیه‌سازی صدا دیگر از آن زمان به وجود آمدند، با برخی از پلتفرم‌ها به طور فعال برای نوازندگان یا پادکسترها. برخی از هنرمندان موسیقی نیز از پلتفرم های صوتی هوش مصنوعی استقبال کرده اند. گریمز و هالی هرندون نسخه‌های هوش مصنوعی صدای خود را ایجاد کردند که دیگران می‌توانند از آن استفاده کنند، اما توزیع آن را کنترل می‌کنند. طبق گزارش‌ها، شرکت‌های ضبط مانند Universal Music Group – به هر حال، لیبل Drake – با گوگل همکاری می‌کنند تا صدای هنرمندان خود را برای مدل‌های هوش مصنوعی مجوز دهند.

در حالی که RIAA اعلام کرد نگران است که وب‌سایت‌هایی مانند Voicify به طور بالقوه استفاده غیرمجاز بیشتری از صدای دیگران را تشویق کنند، هنوز مشخص نیست که قانون چگونه با این صدا رفتار خواهد کرد. این استدلال که هوش مصنوعی حق تبلیغات را نقض می کند. محافظت از شباهت یک فرد – مانند چهره، نام یا صدای او – از حالتی به حالت دیگر متفاوت است.

حتی اگر برخی از مردم به دنبال ابزارهای هوش مصنوعی که قوانین شباهت را نقض می‌کنند معتقدند، پیگیری جدی این اقدام قانونی همچنین می‌تواند به طور بالقوه تعادلی را که صنعت موسیقی بین ادای احترام و گروه‌های کاور ایجاد کرده است، برهم بزند.

RIAA همچنین در نامه نظر خود نام چندین سایت پخش جریانی، پلتفرم های دانلود موسیقی غیرمجاز و سایت های نمایه سازی BitTorrent را ذکر کرده است.

USTR معمولاً بررسی نهایی بازارهای بدنام را در آغاز سال بعد منتشر می کند. توصیه‌های گروه‌های صنعتی در وب‌سایت‌ها برای گنجاندن در این فهرست مستلزم است و حتی ممکن است شبیه‌سازی صوتی هوش مصنوعی را به عنوان یک دسته برای بررسی سال ۲۰۲۳ اضافه نکند.


منبع: https://www.theverge.com/2023/10/11/23913405/riaa-ai-voice-cloning-threat-copyright-ustr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *