Ricoh GR IV: 5 چیز که می خواهم ببینم

اگر یک دوربین معمولی روزانه می خواهید که به راحتی در جیب قرار گیرد، واقعاً نمی توانید با آن اشتباه کنید. ریکو GR III سلسله. و هنگامی که طراح Ricoh GR Inaba San در طول مصاحبه ای که در یوتیوب Ricoh در اوایل این ماه به اشتراک گذاشته شد، به طرفداران عکاسی خیابانی رونق زیادی داده شد (لینک ویدیوی زیر را ببینید، با شروع از ۲۰:۵۸).

GR III با سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C و ویژگی‌های هوشمندی مانند فوکوس خودکار اسنپ، تقریباً بهترین کیفیت تصویری را که می‌توانید از یک دوربین کامپکت جیبی دریافت کنید، ارائه می‌کند. این خیلی خوب است، در واقع، که من حدود ۱۰۰۰ دلار / ۹۰۰ پوند را در GR IIIx به جای آخرین آیفون خرج کردم (GR III X دارای فاصله کانونی ۴۰ میلی متری در مقایسه با لنز ۲۸ میلی متری GR III است، اما در غیر این صورت یکسان است). و با گذشت هجده ماه، من هنوز آن را دوست دارم.

چنین پیروی از فرقه و محبوبیت فزاینده این لنزهای کامپکت تخصصی با لنز ثابت است که تا حدی به لطف فوجی فیلم X100Vگرفتن یک به طور فزاینده ای دشوار شده است GR IIIx. به سختی تعجب آور نیست، زیرا آنها در میان آنها هستند بهترین دوربین های کامپکت در اطراف – بنابراین طبیعتاً در چشم انداز یک مدل جدید هیجان زیادی وجود دارد.

بعد از ۱۸ ماه با GR IIIx خودم، می‌توانم از تجربه عمیق دنیای واقعی به چیزهای خوب و بد سریال صحبت کنم. اینها دوربین های کاملی نیستند، اما چند بهینه سازی می تواند راه طولانی را برای ایجاد چیزی که برای من یک تیرانداز جیبی حتی بهتر است کمک کند. موارد زیر به ترتیب اهمیت، مواردی هستند که من می خواهم در یک Ricoh GR IV بالقوه ببینم.

۱٫ کوچک بمانید

زمانی که در سال ۲۰۲۱ به دنبال یک دوربین روزمره می‌گشتم، X100V به سطح محبوبیتی که امروز دارد نرسیده بود (اکنون در همه جا فروخته شده است)، و می‌توانستم یک دوربین جدید بخرم. با این حال، همانطور که X100V چشمگیر است، برای من خیلی بزرگ بود. من بهترین کیفیت ممکن را از یک دوربین کوچک می خواستم که بتوانم آن را در جیبم جا بدهم و همیشه بدون نیاز به فکر کردن در مورد آن داشته باشم.

GR III / GR IIIx متناسب با این لایحه است. مطمئناً، این دوربین از بسیاری جهات یک دوربین ابتدایی‌تر است، و ویژگی‌هایی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای بهبود تجربه عکاسی GR III اضافه کرد، اما اگر آن‌ها نیاز به افزایش ابعاد داشته باشند، من یک نهی می‌کنم. اندازه (جسم کوچک و سنسور بزرگ) مهم ترین ویژگی دوربین های سری GR است.

Ricoh GR IV: 5 چیز که می خواهم ببینم

(اعتبار تصویر: آینده)

۲٫ یک فلش داخلی اضافه کنید

من از GR IIIx خودم برای عکاسی روزمره استفاده می کنم، نه فقط عکاسی خیابانی، و کارهای روزمره شامل شب های بیرون رفتن با دوستان، اغلب در محیط های کم نور است. بارها آرزو کرده‌ام که فلاش داخلی برای پرتره‌های دوستان و خانواده‌ام کمی پاپ باشد، اما در عوض مجبور بوده‌ام با تصاویر مسطح با ISO بالا و نویز زندگی کنم یا از شاتر آهسته استفاده کنم. . من میتوانست یک فلاش اکسترنال حجیم بخرید که به هاتشو وصل می شود (ریکو دو تفنگ فلاش می فروشد)، اما چنین لوازم جانبی قابل توجهی ماهیت فشرده دوربین های GR III را شکست می دهد. به طور طبیعی، اگر GR IV یک فلاش داشته باشد، باید یک فلاش پاپ آپ باشد که بدنه دوربین بزرگتری را طلب نمی کند. از میان تمام ویژگی هایی که می خواهم در Ricoh GR IV ببینم، یک فلاش داخلی در صدر فهرست من قرار دارد.

۳٫ ساخت ناهموارتر

من در این ۱۸ ماه دو مشکل (قابل رفع) با GR IIIX خودم داشتم – دکمه منو مسدود شد و لنز چسبناک شد. اولی یک تعمیر ارزان بود که می‌توان از آن با آب‌بندی بهتر جلوگیری کرد (در نهایت ضد آب و هوا بهتر است)، در حالی که دومی را می‌توان با استفاده از محافظ لنز اختیاری کمک کرد. در مورد دکمه منو، بقایایی داخل آن وجود داشت که باعث چسبندگی آن می شد، که با آب بندی بهتر روی همه دکمه ها و کنترل ها می شد از آن جلوگیری کرد.

در مورد لنز، یک محافظ لنز اختیاری وجود دارد که می تواند از آسیب های ناشی از ضربه جلوگیری کند، به علاوه یک قاب محافظ دوربین. اینها لوازم جانبی مفیدی برای خرید هستند، اما من شخصاً آنها را انتخاب نکردم زیرا کل بسته را بسیار بزرگتر و کم جیب تر می کنند. اشتباه نکنید، GR III به خوبی ساخته شده است، اما کیفیت ساخت حتی قوی تر برای GR IV، به طوری که می توانم آن را بدون محافظت در جیب خود قرار دهم، مورد قدردانی عکاسانی مانند من خواهد بود.

دستی که دوربین Ricoh GR IIIx را در دست گرفته است

(اعتبار تصویر: آینده)

۴٫ LCD کج برای مشاهده همه کاره

برای مشاهده و نوشتن تصاویر با GR III / GR IIIx، کاربران به یک صفحه نمایش لمسی ثابت ۳ اینچی تکیه می کنند. وقتی از این دوربین روزمره، به‌ویژه برای عکاسی خیابانی استفاده می‌کردم، اغلب می‌خواستم یک صفحه نمایش شیبدار داشته باشم تا عکاسی در زوایای نامناسب، به‌ویژه عکاسی در سطح زمین و کمر را آسان‌تر کند. با وجود کفشک، هیچ گزینه ای برای EVF وجود ندارد (با استفاده از یک منظره یاب اپتیکال اختیاری، مطمئن نیستم که لوازم جانبی EVF کوچک کاربرد واقعی زیادی داشته باشد). با این حال، یک مکانیسم شیب ساده برای LCD قابل استقبال است. این با اخطار حفظ همان ابعاد GR III همراه است که سوال سختی است. معمولاً یک صفحه نمایش کج نیاز به افزایش جزئی در عمق دارد. اگر این افزایش بسیار اندک بود و GR IV شایعه شده هنوز هم قابل فروش بود، یک برد بزرگ بود.

۵٫ فوکوس خودکار مطمئن تر

اگر از طرفداران Ricoh GR III هستید، احتمالاً دارید فکر می کنید چرا هنوز عمر باتری ذکر نشده است؟ درست است، عمر باتری GR III ضعیف است، اما برای من ۱۰۰٪ یک معامله قابل قبول برای اندازه کوچک دوربین است. به هر حال، عمر باتری به‌طور ملموس بهتر به معنای باتری بزرگ‌تر و بدنه دوربین بزرگ‌تر است – نه متشکرم. در عوض یک یا دو باتری یدکی بخرید – آنها کوچک هستند و گزینه های شخص ثالث بسیار ارزان هستند.

در عوض، سوال پنجم من عملکرد بهتر فوکوس خودکار است. علیرغم داشتن گزینه فوکوس خودکار شهودی (برای فاصله فوکوس خودکار از پیش تعیین شده)، من معمولاً فوکوس خودکار لمسی تک نقطه ای را انتخاب می کنم. عملکرد در نور با کنتراست بالا مناسب است، اما زمانی که نور کم می شود، می توانید شکار فوکوس را تجربه کنید. فکر می‌کنم بصری‌ترین حالت فوکوس خودکار، فوکوس لمسی تک نقطه‌ای است – فقط کاش قابل اعتمادتر بود.

دوربین Ricoh GR IIIx روی میز چوبی

(اعتبار تصویر: آینده)

افکار نهایی

Ricoh GR IIIx یکی از دوربین های مورد علاقه من است، اگر نقص داشته باشد، و جانشین آن نیازی به ارائه چیزهای زیادی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین دوربین های کامپکت جیبی ندارد. من انتظار دارم یک GR IV بالقوه همان لنز ثابت ۲۸ میلی متری f/2.8 را داشته باشد و اگر GR IVx وجود داشته باشد، آن دوربین دارای لنز ۴۰ میلی متری f/2.8 باشد.

اگر بیشتر درخواست می کردم، یک GR IV شایعه شده می توانست از پیکسل های بیشتری بهره مند شود که به نوبه خود حالت های برش را حتی مفیدتر می کرد. من از حالت های برش در GR IIIx زیاد استفاده می کنم، به خصوص حالت ۷۱ میلی متری با گزینه عکاسی ماکرو، اما این فایل ها تنها ۷٫۵ مگاپیکسل هستند. اگر قرار بود GR IV یک سنسور ۳۲٫۵ مگاپیکسلی APS-C داشته باشد (این سنسور قبلاً در دوربین هایی مانند Canon EOS R7) پس شدیدترین حالت برش آن تقریباً ۱۰ مگاپیکسل بهتر خواهد بود. یک جانشین نیز می‌تواند بهتر از ویدیوهای Full HD 1080p تا ۶۰ فریم بر ثانیه GR III عمل کند – ویدیوی ۴K این روزها عادی است.

با این حال، هر کسی که از GR III استفاده کرده باشد به شما خواهد گفت که این تجربه عکاسی است که از چند تغییر بیشتر به جای کیفیت تصویر بهره می برد. من انتظار پیشرفت های بزرگی را در یک GR IV بالقوه ندارم، اما امیدوارم یک شوتر جیبی پیشرفته تر و خشن تر باشد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/cameras/compact-cameras/ricoh-gr-iv-5-things-i-want-to-see

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *