Rovio تبلیغات “ناراحت کننده” طرفدار اسرائیل را که در بازی های Angry Birds و سایر بازی ها یافت می شود مسدود می کند.

توسعه دهنده Rovio گفته است که اکنون یک تبلیغ “ناراحت کننده” طرفدار اسرائیل را مسدود می کند که حاوی محتوای گرافیکی است. گزارش رویترز کشف خود را در پرندگان خشمگین و تعدادی دیگر از بازی های خانواده محور برجسته کرد.

به گزارش رویترز، این تبلیغ حامی اسرائیل – که توسط وزارت امور خارجه اسرائیل به عنوان بخشی از “حرکت دفاعی” در بحبوحه ادامه جنگ اسرائیل و حماس ایجاد شده است – تصاویری از شبه نظامیان حماس، حملات موشکی، خانواده های وحشت زده اسرائیلی، انفجارها و تصاویر گرافیکی تار، که در اوج این پیام بود: “ما مطمئن خواهیم شد که کسانی که به ما آسیب می رسانند بهای سنگینی می پردازند.”

یکی از مقامات دولتی اسرائیل در گفتگو با رویترز تأیید کرد که این تبلیغات بخشی از یک کمپین ۱٫۵ میلیون دلاری است اما تاکید کرد که تبلیغ‌کنندگان دستور داشته‌اند تا تبلیغات را «برای افراد زیر ۱۸ سال» مسدود کنند. با وجود این دستورالعمل‌ها، رویترز گفت که شش مورد را در بریتانیا، فرانسه، اتریش، آلمان و هلند ثبت کرده است که در آن تبلیغات در بازی‌های کودکان یا خانواده‌ها ارائه شده است.

در یک نمونه، این تبلیغ توسط پسری شش ساله در حین بازی پرندگان خشمگین دیده شده بود، و رویترز گزارش می دهد که این تبلیغ برای تعدادی از بازی های دیگر، از جمله کودکان، پخش شده است: Alice’s Mergeland، Stack، Balls’n. طناب، موج سواران مترو، و بازی یک نفره: بازی با ورق ۲۰۲۳٫

Rovio توسعه دهنده Angry Birds در بیانیه ای که به رویترز ارائه کرده است، تأیید کرد که این تبلیغ به بازیکنانش نشان داده شده است. آن نوشت: «به نحوی این تبلیغات با محتوای آزاردهنده به اشتباه به بازی ما راه یافتند»، اما شرکت متعلق به سگا نمی‌دانست کدام یک از «دوجین» شرکای آن تبلیغ را گذاشته‌اند.

در یک پیام در شبکه های اجتماعیRovio گفت: “ما سخت کار می کنیم تا بازی های خود را سرگرم کننده و ایمن کنیم. به یاد داشته باشید، اگر زمانی تبلیغاتی را مشاهده کردید که نامناسب می دانید، لطفاً تبلیغ را از طریق عملکرد پشتیبانی پخش کننده درون بازی گزارش دهید، تا بتوانیم آن را ردیابی کنیم تا ببینیم کجا خطا رخ داده است.”

رویترز می‌گوید علیرغم تماس با ۴۳ شرکتی که به‌عنوان ارائه‌دهنده‌های شخص ثالث Rovio فهرست شده‌اند و تماس با شرکت‌های تبلیغاتی که دولت اسرائیل تایید کرده است که با آن‌ها پول خرج کرده است، نمی‌تواند تعیین کند که کدام تبلیغ‌کنندگان این تبلیغ را به Angry Birds و بازی‌های دیگر ارائه می‌دهند.

دیوید سارانگا، رئیس بخش دیجیتال وزارت امور خارجه اسرائیل، به رویترز گفت که او «نمی‌داند» چگونه این تبلیغ در بازی‌های مختلف به پایان رسیده است، اما از ماهیت گرافیکی این کمپین دفاع کرد و گفت: «ما می‌خواهیم دنیا بفهمد. اتفاقی که اینجا در اسرائیل افتاد.” “این یک قتل عام است.”

با ادامه خصومت‌ها بین نیروهای مسلح اسرائیل و حماس، و افزایش تلفات غیرنظامیان، تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها در سراسر صنعت بازی‌سازی – از جمله سونی، اینر اسلوث، و دیولور- دست به کار شده‌اند. کمک های مالی برای حمایت از تلاش های بشردوستانه انجام داد در منطقه یک بسته نرم افزاری itch.io Games For Gazaبا جمع آوری کمک های مالی برای سازمان کمک های پزشکی برای فلسطینیان، تاکنون ۲۷۲۳۵۸ دلار کمک مالی جمع آوری کرده است.


منبع: https://www.eurogamer.net/rovio-blocks-disturbing-pro-israel-ad-found-in-angry-birds-and-other-games

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *