Ryzen 5 8600G جدید AMD با گرافیک RDNA 3 در بنچمارک های آنلاین جدید مشاهده شد

AMD ممکن است در حال آماده شدن برای عرضه آخرین محصولات اضافه شده خود به پردازنده های دسکتاپ AM5 خود، Ryzen 5 8600G، با فناوری گرافیکی به روز شده RDNA 3 باشد. این پردازنده‌ها مبتنی بر سیلیکون موبایل Hawk Point خواهند بود که می‌تواند تا ۱۲ واحد محاسباتی RDNA 3 را در خود جای دهد.

با وجود نامگذاری، سری Ryzen 8000G جانشین مستقیم سری ۷۰۰۰ نیست. در عوض، برای پاسخگویی به بخش مشخصی از بازار طراحی شده است که عملکرد GPU یکپارچه را بر قابلیت های CPU اولویت می دهد.

آزمایش اخیر توسط VideoCardz اطلاعاتی در مورد یکی از SKUهای آینده ۸۰۰۰G، Ryzen 5 8600G APU ارائه کرده است. آزمایش بر روی یک مادربرد MSI X670E ACE انجام شد، یک انتخاب غیرمعمول برای APU زیرا معمولاً با مادربرد بسیار جفت می شود. بهترین پردازنده ها از دیدگاه علاقه مندان، نه یک APU ساده تر.

طبق گزارش‌های محاسباتی بنچمارک Geekbench 6 (یافت شد اینجا و اینجاRyzen 5 8600G دارای ۶ هسته و ۱۲ رشته است که آن را از مدل قبلی خود یعنی Ryzen 5 8500G متمایز می کند. انتظار می‌رود که از ۶ هسته Zen 4 استفاده کند که یک ارتقای قابل توجه از پیکربندی هیبریدی دو هسته Zen 4 و چهار هسته Zen 4c در ۸۵۰۰G است.

نتایج بنچمارک همچنین کلاک پایه ۴٫۳۵ گیگاهرتز و ساعت تقویتی به ۵٫۰ گیگاهرتز را نشان می دهد که نسبت به Ryzen 5 5600G مبتنی بر معماری Zen 3 پیشرفت قابل توجهی دارد. در مورد مشخصات GPU، APU دارای گرافیک یکپارچه Radeon 760M است که شامل ۸ واحد محاسباتی با کلاک ۲٫۸ گیگاهرتز است.

انتظار می‌رود سری Ryzen 8000G ظرف چند ماه آینده راه‌اندازی شود، اگرچه AMD هیچ رویداد معرفی خاصی را فاش نکرده است. اما با CES 2024 درست در گوشه و کنار، این احتمال وجود دارد که زودتر جزئیات بیشتری را دریافت کنیم.

چه کسی در این مرحله به APU AMD نیاز دارد؟

با موفقیت از AMD Ryzen سری ۷۰۰۰ پردازنده هایی که دارای گرافیک یکپارچه RDNA 2 هستند، برخی ممکن است تعجب کنند که آیا واقعاً به تراشه های سری Ryzen 8000G جدید AMD نیاز است یا خیر.

در نسل های قبلی، مانند سری Ryzen 5000، هیچ گرافیک یکپارچه ای در نسخه های اصلی Ryzen وجود نداشت. AMD Ryzen 7 5800X3Dبنابراین داشتن تراشه ای مانند Ryzen 5 5600G که هسته های گرافیکی RDNA را یکپارچه می کند، منطقی است.

با این حال، در این مرحله، حتی ارتقاء به هسته‌های RDNA 3 چندان منطقی نیست، زیرا اگرچه قدرتمندتر هستند، این هسته‌ها به خودی خود آنقدر قدرتمندتر نیستند که جایگزین داشتن یکی از این هسته‌ها شوند. بهترین کارت گرافیک در رایانه شخصی خود برای اهداف بازی، و داشتن یک تراشه Ryzen 7000 معمولی در رایانه کوچک شما برای اهداف غیر بازی کافی است.

با این حال، برای سازندگان مقرون به صرفه ای که به دنبال این هستند که پسرعموهای کوچک خود را با قیمتی ارزان به یک دکل Fortnite بسازند، این تراشه ها ممکن است همان چیزی باشد که آنها به دنبال آن هستند. بهترین کارت گرافیک ارزان هنوز چند صد دلار قیمت دارد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/cpu/amds-new-ryzen-5-8600g-with-rdna-3-graphics-spotted-in-new-online-benchmarks

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *