SAG-AFTRA پس از دستیابی به توافقی که از اعضا در برابر تهدید هوش مصنوعی محافظت می کند به اعتصاب پایان می دهد.

انجمن بازیگران سینما – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) رسما به اعتصاب خود پایان دادکه به مدت ۱۱۸ روز ادامه داشت، پس از رسیدن قرارداد آزمایشی با استودیوهای هالیوود. در اطلاعیه خود گفت که توانسته است قراردادی را تضمین کند "بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش دارد" و اینکه توانسته مذاکره کند "بالا الگو" غرامت افزایش می یابد، و همچنین "مقررات بی سابقه ای برای رضایت و غرامت که از اعضا در برابر تهدید هوش مصنوعی محافظت می کند."

این اتحادیه پس از بررسی هیئت ملی خود در روز جمعه، جزئیات بیشتری درباره این توافقنامه منتشر خواهد کرد "بررسی و بررسی" با این حال، هوش مصنوعی مولد به نقطه گیرایی تبدیل شد که مانع از آن شد که هر دو طرف بتوانند زودتر از این مدت به یک معامله دست یابند. طبق گزارش قبلی توسط هالیوود ریپورتراتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) می خواستم اسکن هوش مصنوعی بسازم از مجریان برنامه F – اعضای اتحادیه که بیش از ۳۲۰۰۰ دلار در هر قسمت تلویزیونی یا ۶۰۰۰۰ دلار برای هر فیلم درآمد دارند – که می توانند بدون پرداخت مجدد به آنها به استفاده مجدد ادامه دهند. استودیوها حتی می‌توانند پس از فوت بازیگران بدون اجازه اتحادیه یا دارایی‌شان، به استفاده از شبیه‌سازی بازیگران ادامه دهند. تنوع می‌گوید AMPTP موافقت کرده است که زبانی را که برای هوش مصنوعی در پیشنهاد خود استفاده کرده است، تنظیم کند، که احتمالاً منجر به توافق آزمایشی شده است.

در ماه سپتامبر، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) نیز به طور رسمی به اعتصاب خود پایان داد پس از حصول اطمینان از توافق با مفاد هوش مصنوعی که مورد تایید قرار گرفت. طبق شرایط قرارداد جدید خود، استودیوها نمی توانند از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن یا بازنویسی مطالب ادبی استفاده کنند و هر چیزی که تولید می کند نمی تواند منبع در نظر گرفته شود. استودیوها نمی‌توانند نویسندگان را مجبور به استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی مولد کنند، مگر اینکه بخواهند، و باید افشا کنند که آیا موادی که به نویسنده تحویل داده می‌شود شامل هر چیزی است که توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر. سرانجام، "بهره برداری از مطالب نویسندگان برای آموزش هوش مصنوعی" صراحتاً ممنوع است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/sag-aftra-ends-strike-after-reaching-a-deal-that-protects-members-from-the-threat-of-ai-035253636 منتشر شد. .html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/sag-aftra-ends-strike-after-reaching-a-deal-that-protects-members-from-the-threat-of-ai-035253636.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *