Samsung Galaxy S24 Ultra به راحتی می تواند جایگزین دستی های بازی من شود

من از دهه ۱۹۹۰ و اولین Game Boy خودم وسواس زیادی نسبت به کنسول های بازی دستی داشتم، و در حالی که من نینتندو سوییچ نسبتا ضعیف است در همین حال، قدرتمندتر عرشه بخار برای قابل حمل بودن بیش از حد حجیم و کوتاه مدت است و ثابت می کند که بازی های دستی مدرن تعادلی دشوار برای درست کردن آن است.

با این حال، رستگاری ممکن است به شکلی باشد سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا.
در حال تماشای آخرین Samsung Galaxy Unpacked رویداد من متوجه مشخصات چشمگیر آن شدم و شروع به تعجب کردم که آیا گوشی دستی بازی بعدی من نیز باید تلفن همراه بعدی من باشد.

من بازی های اندروید مثل Call of Duty: MobileMinecraft و Genshin Impact در دستگاه های تلفن همراه من و من اخیرا یک Retroid pocket 3+ خریدم تا هم بازی های اندروید و هم بازی های شبیه سازی شده را انجام دهم، اگرچه این دستگاه بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می شود اما محدودیت های جدی در قدرت CPU آن دارد.

حتی بهترین گوشی های بازی من قبلاً از احساس بی‌حجم و محدود استفاده می‌کردم، نه اینکه کاملاً یک تلفن و همچنین یک دستگاه بازی بودم. برعکس، تمام گوشی‌های قبلی سامسونگ که من استفاده کرده‌ام، حداقل تجربه‌ای ساده از گوشی هوشمند و بازی مناسبی را ارائه می‌دهند.

سخت افزار سنگین

Samsung Galaxy S24 Ultra به راحتی می تواند جایگزین دستی های بازی من شود

(اعتبار تصویر: آینده / فیلیپ برن)

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا به دلیل اورکلاک ۳٫۳۹ گیگاهرتز سامسونگ تقریباً از همه گوشی های دستی من و اکثر تلفن هایی که استفاده کرده ام بهتر عمل می کند. اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تراشه ای که باید S24 Ultra را حتی نسبت به سایر گوشی های Snapdragon 8 Gen 3 برتری دهد.

تراشه گرافیکی آنبورد یک پردازنده گرافیکی Adreno 750 است که سامسونگ ادعا می کند ۲۵٪ قدرتمندتر از نسل قبلی خود و ۲۵٪ کارآمدتر است. همچنین دارای ۱۲ گیگابایت رم است که دقیقاً پشت سر ۱۶ گیگابایت LPDDR5 استیم دک و بسیار بیشتر از ۴ گیگابایت DDR4 نینتندو سوییچ است.

فضای ذخیره سازی در گلکسی اس ۲۴ اولترا ممکن است مشکل ساز باشد، زیرا با حافظه داخلی ثابت در پیکربندی های ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت عرضه می شود، با این حال، Nintendo Switch، Retroid Pocket و Steam Deck همگی می توانند دارای حافظه داخلی تکمیل شده با کارت های microSD باشند.

نمایشگرهای گوشی های هوشمند حتی از بهترین گوشی های دستی مانند Steam Deck OLED بسیار پیچیده تر هستند و صفحه نمایش ۷٫۴ اینچی آن از وضوح ۱۲۰۰×۸۰۰ و نرخ تجدید ۹۰ هرتز پشتیبانی می کند. نینتندو سوییچ از یک صفحه نمایش OLED 7 اینچی استفاده می کند که تنها از حداکثر وضوح ۷۲۰p و حداکثر نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز پشتیبانی می کند، اما این مزیت آشکار این است که می تواند به راحتی به تلویزیون متصل شود.

علیرغم صفحه نمایش کمی کوچکتر ۶٫۸ اینچی، سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا به دلیل وضوح بالاتر QHD+ و پنلی که به لطف نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی روان و روان به نظر می رسد، بر سایرین غالب است.

بازی در فضای باز نباید مشکلی داشته باشد زیرا گلکسی اس ۲۴ اولترا یکی از درخشان ترین نمایشگرهای موجود در بازار را با روشنایی ۲۶۰۰ نیت دارد و فناوری صفحه نمایش تطبیقی ​​آن نور محیط شما را تشخیص داده و متناسب با آن تنظیم می کند.

ردیابی پرتو واقعی در گوشی های هوشمند

تحریم تا 17 ژانویه: تصویری از یک بازی در Galaxy S24 Ultra

(اعتبار تصویر: سامسونگ)

به نظر می‌رسد که قابلیت‌های گرافیکی Samsung S24 Ultra به دلیل سخت‌افزار چشم‌گیر آن و گنجاندن ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری که با موتور Unreal 5 سازگار است، بیشتر از یک گوشی هوشمند برای بازی‌های قدرتمند سازگار است.

برای افراد ناآشنا، ردیابی پرتو یک فرآیند گرافیکی فشرده است که نحوه تعامل نور با اشیاء را با دنبال کردن مسیر پرتوهای نور جداگانه برای ایجاد نور واقعی، بازتاب‌ها و سایه‌ها در زمان واقعی تقلید می‌کند و بازی‌های واقعی‌تر و غوطه‌ورتر را ایجاد می‌کند.

ردیابی پرتوهای موبایل ممکن است به اندازه ردیابی پرتویی که روی کارت‌های گرافیکی و کنسول‌های بازی گران قیمت اجرا می‌شود پیچیده یا قدرتمند نباشد، زیرا تنها کسری از توان مصرفی در مقایسه با Nvidia GeForce RTX 4080 کشیدن ۳۲۰ وات و Xbox Series X با استفاده از حدود ۲۰۰ وات با این حال، هنوز هم فناوری قابل توجهی است که کوچک شده و در تلفن ها گنجانده شده است.

در حال حاضر انتخاب بازی‌هایی در موبایل که در حال حاضر از این ویژگی استفاده می‌کنند محدود است. اما به مرور زمان توسعه‌دهندگان بیشتری این فناوری را به کار می‌گیرند و امیدواریم شاهد بازی‌های واقعی‌تر و همه‌جانبه‌تر از همیشه در پلتفرم موبایل باشیم. برخی از بازی هایی که در حال حاضر از این فناوری استفاده می کنند عبارتند از PUBG Mobile، Rainbow Six Mobile، War Thunder Edge، Bright Memory Mobile، CarX Street و Arena Breakout.

در مقایسه، نینتندو سوییچ پشتیبانی از ردیابی پرتو ندارد و ردیابی پرتو Steam Deck نسبتاً محدود است.

خنک نگه داشتن اما جمع و جور

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

اگر دستگاه نتواند برای مدت طولانی از آن استفاده کند، تمام این نیرو فایده ای ندارد و سامسونگ ادعا می کند که گلکسی اس ۲۴ اولترا به دلیل سیستم های خنک کننده بازطراحی شده و محفظه بخار بزرگتر می تواند این عملکرد بالا را حفظ کند.

اگر گلکسی اس ۲۴ اولترا بتواند در طول جلسات طولانی بازی خنک بماند، پس ممکن است سامسونگ راهی برای غلبه بر مشکل فراگیر گرما و کاهش عملکرد، که دستگاه‌های بازی جمع‌وجور مانند سوییچ و به‌ویژه Steam Deck با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، رفته باشد. اما باید ببینیم که آیا این در یک بررسی کامل و آزمایش خودمان جواب می‌دهد یا خیر.

انبوهی از بازی ها

Call of Duty: Mobile

(اعتبار تصویر: Call of Duty)

سخت افزار پیشرفته تنها عامل تعیین کننده در هنگام جستجوی یک دستگاه بازی جدید نیست، انتخاب بازی ها می تواند حتی مهم تر باشد. Nintendo Switch با داشتن بیش از ۱۰۰۰۰ بازی در این تعداد برنده می شود، در حالی که Steam Deck از بیش از ۸۰۰۰ عنوان تایید شده توسط Steam Deck و قابل بازی پشتیبانی می کند و من را برای انتخاب ضعیف می کند.

فروشگاه گوگل پلی گزینه هایی برای Galaxy S24 Ultra دارد و همچنین امکان پخش عناوین کلاسیک با استفاده از شبیه سازی وجود دارد.

با این حال، ساده‌ترین و از نظر قانونی امن‌تر گزینه استفاده از گزینه‌های پخش بازی مانند Nvidia GeForce Now، Xbox Cloud Gaming، PS Remote Play و Luna است. این سرویس‌های پخش بازی‌ها دارای گزینش زیادی از بازی‌ها هستند به شرطی که سرعت اتصال کافی داشته باشید که باید توسط اتصالات ۵G، LET و Wi-Fi 6E پوشش داده شود و در منطقه‌ای با دریافت کافی خوب باشید.

بنابراین با در نظر گرفتن آن، و تعداد بی شماری از بازی های اندروید در دسترس است، Galaxy S24 Ultra چیزهایی برای بازی کم نخواهد داشت.

هزینه سرمایش

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

بزرگترین نقطه ضعف Samsung Galaxy S24 Ultra قیمت بالای آن است که از ۱۲۹۹ دلار / ۱۲۴۹ پوند / ۲۱۹۹ دلار استرالیا شروع می شود و قیمت آن بیش از دو است. Steam Deck OLEDس یا چهار نینتندو سوییچ OLEDs و دو برابر قیمت a پلی استیشن ۵ کنسول. تنها گوشی دستی که به قیمت آن نزدیک می شود این است ایانئو کانکه به رایانه های دستی مانند Steam Deck نزدیک تر است.

البته، Galaxy S24 Ultra با دوربین‌های قدرتمند و مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی می‌تواند کارهای بزرگی بیش از بازی کردن انجام دهد (ما را بررسی کنید سوالات متداول هوش مصنوعی سامسونگ Galaxy S24) قیمت آن را حتی برای یک گوشی پرچمدار توجیه کند.

بنابراین به طور خلاصه، Samsung Galaxy S24 Ultra ممکن است بهترین دستگاه غیربازی و غیر بازی باشد که می تواند «کنسول» دستی بعدی من باشد. و اگر ردیابی پرتو و بازی با کیفیت کنسول را ارائه دهد، می‌تواند برای سازندگان دستگاه‌های بازی… بازی خود را ارتقا دهند.

برای برداشت های اولیه ما از گوشی های جدید گلکسی، دستی ما را بررسی کنید بررسی Samsung Galaxy S24دست در بررسی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ پلاسو عملی بررسی Galaxy S24 Ultra.


منبع: https://www.techradar.com/phones/samsung-galaxy-phones/the-samsung-galaxy-s24-ultra-could-easily-replace-my-gaming-handhelds

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *