Samsung Galaxy Watch 6 در مقابل Watch 4: آیا باید ارتقا دهید؟

Samsung Galaxy Watch 6 در مقابل Watch 4: آیا باید ارتقا دهید؟
Samsung Galaxy Watch 6 (سمت چپ) و Galaxy Watch 4 گرایش های دیجیتال

اگر شما صاحب افتخار یک Samsung Galaxy Watch 4 و به فکر ارتقای فناوری پوشیدنی خود هستند، جدیدترین مدل گلکسی واچ ۶ – مطمئناً ارزش تأمل دارد. دارای ویژگی های مختلف جدید و هیجان انگیزی است که می تواند سفر تناسب اندام شما را به سطح بعدی برساند و به شما کمک کند اهداف سلامتی خود را پیگیری کنید.

از بسیاری جهات، گلکسی واچ ۶ پیشرفت قابل توجهی نسبت به گلکسی واچ ۴ دارد. با ویژگی های پیشرفته نظارت بر سلامت، عمر باتری بهبود یافته و طراحی شیک، گلکسی واچ ۶ یک انتخاب عالی برای هر کسی است که به دنبال ارتقای ساعت هوشمند خود است. و با این حال، ساعت ها به طرز چشمگیری شبیه هستند، بنابراین احتمالاً به روز رسانی برای همه دارندگان Galaxy Watch 4 ضروری نیست.

بدون تأخیر بیشتر، تفاوت‌های بین Samsung Galaxy Watch 6 2023 و Galaxy Watch 4 2021 را بررسی می‌کنیم.

Samsung Galaxy Watch 6 در مقابل Watch 4: مشخصات

گلکسی واچ ۶ گلکسی واچ ۴
اندازه ۴۰ میلی متر و ۴۴ میلی متر ۴۰ میلی متر و ۴۴ میلی متر
نمایش دادن ۳۳٫۲۷mm یا ۳۳٫۳mm بسته به مدل

۴۳۲ x 432 پیکسل، مدل ۴۰mm

۴۸۰ x 480 پیکسل، مدل ۴۴mm

شیشه کریستال یاقوت کبود

Super AMOLED

همیشه در صفحه نمایش

۳۰٫۴ میلی متر یا ۳۴٫۶ میلی متر، بسته به مدل

۳۹۶ x 396 پیکسل، مدل ۴۰ میلی متر

۴۵۰ x 450 پیکسل، مدل ۴۴mm

Corning Gorilla Glass DX+

Super AMOLED

مواد آلومینیوم آلومینیوم
ذخیره سازی رسانه ظرفیت ۱۶ گیگابایت ظرفیت ۱۶ گیگابایت
رنگ ها گرافیت، نقره، طلا (۴۰ میلی متر)

گرافیت، نقره (۴۴ میلی متر)

مشکی، طلایی صورتی (۴ میلی متر)

مشکی (۴۴ میلی متر)

باتری تا ۴۰ ساعت با هر بار شارژ تا ۴۰ ساعت با هر بار شارژ
ابعاد و وزن ۴۰٫۴ × ۳۹٫۳ × ۹٫۸ میلی‌متر، ۲۵٫۹ گرم (۴۰ میلی‌متر)

۴۴٫۴ × ۴۳٫۳ × ۹٫۸ میلی‌متر، ۳۰٫۳ گرم (۴۴ میلی‌متر)

۴۰٫۴ x 39.3 x 9.8 میلی‌متر، ۲۵٫۹ گرم (۴۰ میلی‌متر)

۴۴٫۴ × ۴۳٫۳ × ۹٫۸ میلی‌متر، ۳۰٫۳ گرم (۴۴ میلی‌متر)

حسگرها شتاب سنج

فشارسنج

سنسور ژیروسکوپ

سنسور ژئومغناطیسی

حسگر روشنایی

مانیتور ضربان قلب

مانیتور اکسیژن خون

الکتروکاردیوگرافی (ECG)

نمایشگر فشار خون

تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریکی

حسگر دما

شتاب سنج

فشارسنج

سنسور ژیروسکوپ

سنسور ژئومغناطیسی

حسگر روشنایی

سنسور نوری ضربان قلب

سنسور الکتریکی قلب

سنسور آنالیز امپدانس بیوالکتریکی

قابلیت اتصال بلوتوث ۵٫۳

وای فای ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز

جی پی اس

NFC

LTE

بلوتوث ۵٫۰

وای فای ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز

جی پی اس

NFC

LTE

رتبه بندی آب ۵ دستگاه خودپرداز ۵ دستگاه خودپرداز

Samsung Galaxy Watch 6 در مقابل Watch 4: طراحی

طراحی ساعت سامسونگ در طول سال ها تغییر چندانی نکرده است، مشابه رویکرد اپل با اپل واچ. اگرچه گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۴ دو سال فاصله دارند، اما تفاوت چندانی با هم ندارند. تنها تغییر قابل توجه، قاب کمی کوچکتر در مدل جدیدتر است که در نتیجه اندازه صفحه نمایش کمی بزرگتر به اندازه ۰٫۱ اینچ اضافی در همان قاب ظاهر می شود.

علاوه بر تغییر قاب، بندهای استاندارد گلکسی واچ ۶ دارای دکمه باز شدن سریع هستند که تعویض باندها را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. بند ها همچنین با عقب سازگار هستند، بنابراین می توانید از آنها در Galaxy Watch 4 استفاده کنید.

Samsung Galaxy Watch 6 در مقابل Watch 4: نمایشگر

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

بهبودهای قابل توجهی در صفحه نمایش گلکسی واچ ۶ ایجاد شده است که فراتر از حاشیه های باریکتر و اندازه کمی بزرگتر است. آخرین مدل دارای وضوح بهبود یافته و روشنایی کلی بهتر است. در حالی که گلکسی واچ ۴ روشنایی تا ۱۰۰۰ نیت را ارائه می دهد، گلکسی واچ ۶ دارای روشنایی دو برابر در ۲۰۰۰ نیت است که خواندن آن را حتی در زیر نور مستقیم خورشید بسیار آسان تر می کند.

علاوه بر این، متوجه خواهید شد که جدیدترین ساعت با صفحه نمایش کریستال یاقوت کبود بسیار قوی تر عرضه می شود. در حالی که گلکسی واچ ۴ دارای شیشه گوریلا گلس DX+ است که هنوز محکم است، سطح محافظتی برابر با کریستال یاقوت کبود را ارائه نمی دهد.

Samsung Galaxy Watch 6 در مقابل Watch 4: سخت افزار داخلی و عمر باتری

توشار مهتا / گرایش های دیجیتال

از نظر داخلی، گلکسی واچ ۶ پیشرفت های قابل توجهی را ارائه می دهد. ابتدا، مدل جدید از یک تراشه اکسینوس W930 با سرعت رعد و برق و بسیار کارآمد تغذیه می‌کند که تراشه Exynos W920 مدل قدیمی‌تر را شبیه حلزون می‌کند. اما این همه ماجرا نیست، زیرا گلکسی واچ ۶ اکنون دارای ۲ گیگابایت رم است که یک جهش خوب از ۱٫۵ گیگابایتی گلکسی واچ ۴ است.

در قسمت جلوی باتری، گلکسی واچ ۶ با یک باتری ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی (۴۰ میلی‌متری) یا ۴۲۵ میلی‌آمپر ساعتی (۴۴ میلی‌متری) عرضه می‌شود، در حالی که مدل قدیمی‌تر یک باتری ۲۵۷ میلی‌آمپر ساعتی یا ۳۶۱ میلی‌آمپر ساعتی برای همان اندازه‌های کیس دارد. در حالی که هر دو ساعت می‌توانند تا ۴۰ ساعت بین شارژ دوام بیاورند، مدل جدیدتر می‌تواند تقریباً دو روز بدون شارژ بماند و به شما زمان بیشتری برای اتصال و بهره‌وری در حال حرکت می‌دهد.

متاسفانه هیچ تغییری در بخش ذخیره سازی ایجاد نشده است. هر دو مدل ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی دارند، یعنی نصف فضای ذخیره سازی اپل واچ سری ۹.

Samsung Galaxy Watch 6 در مقابل Watch 4: سلامتی و تناسب اندام

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

سامسونگ چندین بهبود در ویژگی های سلامتی و تناسب اندام بین گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۶ ایجاد کرده است. با این حال، برخی از این پیشرفت ها در گلکسی واچ ۵. گلکسی واچ ۵ یک سنسور دما برای ردیابی دوره یا به عنوان نشانگر بیماری زودرس اضافه کرد. علاوه بر این، این ساعت یک سنسور BioActive بهتر معرفی کردطراحی شده برای اندازه گیری خواب، سطح چربی بدن، سطح اکسیژن خون و فشار خون.

گلکسی واچ ۶ نسبت به ویژگی های نسل قبلی خود، ساعت ۵، بهبود بیشتری یافته است. اگرچه سخت افزار حسگر یکسان باقی مانده است، پیشرفت های متعددی وجود دارد. این ساعت اکنون از ویژگی‌های مختلفی از جمله ردیابی خواب، اندازه‌گیری ضربان قلب، تشخیص سقوط، سنجش دما، آنالیز اشباع اکسیژن خون، ارزیابی سطح استرس، نظارت بر فشار خون، اندازه‌گیری از دست دادن عرق، اندازه‌گیری ECG و غیره پشتیبانی می‌کند.

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

آخرین ساعت گلکسی می تواند ریتم های نامنظم قلب را تشخیص دهد که می تواند نشان دهنده عوارض شدید قلبی مانند AFib باشد. علاوه بر این، این ساعت دارای عملکرد Thermo Check است که از قابلیت های سنجش مادون قرمز خود برای اندازه گیری دمای اقلام مختلف، از جمله آب هایی که می خواهید در آن شنا کنید و غذا، بدون تماس فیزیکی استفاده می کند.

سامسونگ با معرفی یک سیستم جدید تجزیه و تحلیل امتیاز خواب در گلکسی واچ ۶ این کار را بیشتر انجام داده است. این سیستم معیارهای مختلفی مانند زمان خواب و بیداری، بازیابی فیزیکی و ذهنی و چرخه خواب را تجزیه و تحلیل می کند.

Samsung Galaxy Watch 6 در مقابل Watch 4: قیمت و در دسترس بودن

اندی باکسال / روندهای دیجیتال

سامسونگ اغلب بر روی مدل های گلکسی واچ خود تخفیف هایی ارائه می دهد. می‌توانید این تخفیف‌ها را از طریق سامسونگ، خرده‌فروشان شخص ثالث و شرکت‌های مخابراتی دریافت کنید. قیمت بلوتوث/وای فای گلکسی واچ ۶ معمولاً ۳۰۰ دلار برای مدل ۴۰ میلی متری یا ۳۳۰ دلار برای نسخه ۴۴ میلی متری است.

اگر می خواهید اتصال ۴G LTE را اضافه کنید، قیمت ها به ترتیب به ۳۵۰ و ۳۸۰ دلار افزایش می یابد. گلکسی واچ ۶ مدل ۴۰ میلی‌متری در رنگ‌های گرافیتی، نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شود، در حالی که مدل ۴۴ میلی‌متری در رنگ‌های گرافیت و نقره‌ای موجود است.

Samsung Galaxy Watch 6 در مقابل Watch 4: آیا باید ارتقا دهید؟

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

اگر در حال حاضر صاحب گلکسی واچ ۴ هستید، دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باید به فکر ارتقاء به گلکسی واچ ۶ باشید. به عنوان مثال، عمر باتری گلکسی واچ ۴ شما ممکن است بسته به دفعات استفاده از آن بدتر شود و ارتقای آن بسیار مهم تر شود. علاوه بر این، گلکسی واچ ۶ دارای چندین ویژگی جدید از جمله صفحه نمایش بزرگتر و روشن تر، باتری بزرگتر و ویژگی های سلامت و تندرستی بیشتر است.

مطمئناً گلکسی واچ ۴ “اشتباهی” ندارد. اگر یکی از آن ها را دارید و از آن راضی هستید، نگه دارید و از آن لذت ببرید. و به یاد داشته باشید: تقریباً به طور قطع تنها چند ماه دیگر به یک گلکسی واچ جدید باقی مانده است. اما اگر واچ ۴ شما سن خود را نشان می دهد و برای ارتقای آن آماده هستید، نمی توانید اشتباه کنید و به سراغ Galaxy Watch 6 بروید.

توصیه های سردبیران







بدون تأخیر بیشتر، تفاوت‌های بین Samsung Galaxy Watch 6 2023 و Galaxy Watch 4 2021 را بررسی می‌کنیم.


منبع: https://www.digitaltrends.com/mobile/samsung-galaxy-watch-6-vs-watch-4/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *