SEC ایالات متحده سرانجام پس از شکست پست X جعلی، ETF بیت کوین را تایید کرد. در اینجا به معنای آن برای سرمایه گذاران است

در اقدامی پیشگامانه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اولین صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) را برای ردیابی بیت کوین به طور رسمی تایید کرد. این تصمیم یک لحظه مهم برای بزرگترین ارز دیجیتال جهان و صنعت گسترده تر رمزنگاری است و آن را برای سرمایه گذاران اصلی قابل دسترس تر می کند.

این تایید یک ۲۴ ساعت نسبتاً عجیب را دنبال کرد، که با یک پست X از حساب SEC که تایید ETF را اعلام می کرد، شروع شد و باعث افزایش بیش از ۱۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین شد. متعاقباً، SEC اعلام کرد که این پست به دلیل یک حساب کاربری در معرض خطر “جعلی” است.

با این وجود، روز چهارشنبه، SEC رسماً ETF ها را تأیید کرد و بر تردید خود در مورد ارزهای دیجیتال تأکید کرد.

ETF چیست و چگونه بر بیت کوین تأثیر می گذارد

ETF ها یا صندوق های قابل معامله در بورس، صندوق های سرمایه گذاری هستند که مجموعه ای از دارایی ها را در اختیار دارند و به سرمایه گذاران در معرض سبد متنوعی قرار می گیرند. در مورد ETF های بیت کوین، آنها بیت کوین واقعی را به جای سهام نگه می دارند و راهی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا بدون داشتن مالکیت مستقیم، در معرض ارز دیجیتال قرار بگیرند.

انتظار می‌رود تایید SEC از ETF‌های بیت‌کوین نقطه‌ای، فرآیند سرمایه‌گذاری را برای افراد ساده‌تر کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق حساب‌های کارگزاری سنتی در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند، به‌جای پیمایش رویه‌های پیچیده مرتبط با رمزارز، مانند کیف پول. انتظار می‌رود این حرکت شکاف بین سرمایه‌گذاران اصلی و دنیای ارزهای دیجیتال را که روزگاری پرطرفدار بود، پر کند.

تایید SEC به چه معناست؟

SEC به ۱۱ ETF برای بیت کوین در ایالات متحده چراغ سبز نشان داده است، پیشرفت قابل توجهی برای مدیران صندوق های بزرگ مانند BlackRock، Fidelity Investments و Invesco که این سرمایه ها را مدیریت خواهند کرد.

در حالی که برخی از ETF ها قرار است به زودی معاملات خود را آغاز کنند، تصمیم SEC باعث ایجاد رقابت شدید برای سهم بازار در بین این صندوق ها شده است.

علیرغم تایید ETFها، SEC موضعی مشکوک در مورد ارزهای دیجیتال دارد. رئیس Gary Gensler به سرمایه گذاران در مورد خطرات مرتبط با بیت کوین و محصولات مرتبط با رمزنگاری هشدار داد و تأکید کرد که این تأیید به معنای تأیید نیست.

این تایید به عنوان یک پیروزی بزرگ برای بازیگران نهادی در فضای کریپتو تلقی می شود.

تاثیر بر قیمت بیت کوین و پیش بینی بازار

این اعلام پس از نزدیک به دو سال عدم اطمینان و آشفتگی در بازار ارزهای دیجیتال منتشر شد. پیش بینی تاییدیه نظارتی برای ETF های بیت کوین به افزایش ۷۰ درصدی قیمت بیت کوین از اکتبر کمک کرده است.

برخی از تحلیلگران پیشنهاد می کنند که ETF ها می توانند سرمایه قابل توجهی را جذب کنند، با تخمین ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار تنها در سال ۲۰۲۴، که به طور بالقوه قیمت بیت کوین را به ۱۰۰۰۰۰ دلار می رساند. با این حال، عقل سلیم حکم می‌کند که چنین پیش‌بینی‌هایی باید با مقدار زیادی نمک در نظر گرفته شود.

در حالی که پیش بینی های خوش بینانه فراوان است، برخی تحلیلگران بر تثبیت بالقوه قیمت کریپتوها با معرفی ETFها، گسترش استفاده از آنها و دستیابی به مخاطبان وسیع تری تاکید می کنند.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد نوسانات قیمت کریپتو و خطرات مرتبط با آن، به‌ویژه برای سرمایه‌گذاران جریان اصلی که ممکن است کمتر با ماهیت غیرقابل پیش‌بینی بازار آشنا باشند، باقی می‌ماند.

تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار علاوه بر تاثیر آن بر بیت‌کوین، گمانه‌زنی‌ها را در مورد اتریوم، دومین ارز رمزنگاری محبوب‌ترین، افزایش داده است، زیرا مدیران صندوق ممکن است در آینده برای آن ETF ایجاد کنند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/us-sec-finally-approves-bitcoin-etfs-after-fiasco-over-fake-x-post-heres-what-it-means-for-investors-13600892.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *