Sony A9 III سریعترین دوربین فول فریم تا کنون به لطف یک سنسور انباشته جهانی است

سونی به تازگی از جدیدترین دوربین بدون آینه خود رونمایی کرده است، و ما اکنون می دانیم که چرا آنها را انتخاب کرده است چهار سال برای توسعه آن Alpha A9 III اولین دوربین فول فریم موجود در بازار است که دارای حسگر انباشته جهانی است که نوعی جام مقدس در دنیای عکاسی است. برخی از مشخصات وحشی مانند سرعت عکسبرداری ۱۲۰ فریم در ثانیه بدون خاموشی، تا ۱/۸۰۰۰۰م ثانیه سرعت شاتر و صفر شاتر – البته با رزولوشن ۲۴٫۶ مگاپیکسلی که ممکن است برخی را ناامید کند.

فناوری جدید فرصت های جدیدی را برای عکاسان باز می کند. بدون محدودیت‌های شاتر فیزیکی (نه، شاتر وجود ندارد)، می‌تواند تصاویر ۱۴ بیتی RAW با وضوح کامل و بدون خاموشی را با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه با بافر ۱٫۶ ثانیه (حدود ۱۸۰ عکس) بگیرد. سونی همچنین آخرین پردازنده تصویر Bionz XR را نصب کرده است "AF تشخیص فاز صفحه کانونی با چگالی بالا" که امکان ردیابی فوکوس خودکار (AF) در زمان واقعی را فراهم می کند.

Sony A9 III سریعترین دوربین فول فریم تا کنون به لطف یک سنسور انباشته جهانی است
سونی

"یک واحد پردازش هوش مصنوعی تعیین‌شده از فوکوس خودکار تشخیص بی‌درنگ برای تشخیص طیف گسترده‌ای از سوژه‌ها با دقت بالا استفاده می‌کند." سونی در بیانیه مطبوعاتی توضیح می دهد. "با ترکیب عملکرد پرسرعت تا ۱۲۰ فریم در ثانیه با عملکرد تشخیص سوژه بسیار دقیق، می توان به راحتی از صحنه ها و لحظاتی که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود عکاسی کرد." 

Sony A9 III سریعترین دوربین فول فریم تا کنون به لطف یک سنسور انباشته جهانی است
سونی

شاتر جهانی همچنین اجازه می دهد تا سرعت شاتر ۱/۸۰۰۰۰ ثانیه (۱/۱۶۰۰۰ در طول عکاسی پیاپی)، ده برابر سریع تر از اکثر دوربین ها باشد. فلاش‌های سازگار را می‌توان تا حداکثر سرعت شاتر همگام‌سازی کرد، نه اینکه در حالت شاتر الکترونیکی به سرعت‌های بسیار پایین‌تر محدود شوند – معمولاً حدود ۱/۲۵۰ تا ۱/۵۰۰ ثانیه. همچنین امکان تنظیم دقیق سرعت شاتر را برای از بین بردن سوسو زدن در ویدیو فراهم می کند. و سونی یک ویژگی پیش از عکسبرداری ۱ ثانیه ای را ارائه می دهد که می تواند صحنه ها را قبل از فشار دادن دکمه شاتر ضبط کند و احتمال عکسبرداری از دست رفته را کاهش دهد.

Sony A9 III سریعترین دوربین فول فریم تا کنون به لطف یک سنسور انباشته جهانی است
سونی

شاتر سراسری انباشته مزایای بسیار خوبی برای ویدیو نیز فراهم می کند. این اولین دوربین سونی است که از ویدیوی ۴K 120p بدون برش پشتیبانی می‌کند و این کار را بدون اعوجاج شاتر غلتشی (کج شدن)، همراه با ۴K 60p با نمونه‌برداری بیش از حد ۶K انجام می‌دهد. همچنین ضبط ۱۰ بیتی با ضبط S-Log3 در همه حالت‌های ویدیویی (از جمله ۴K 120p)، همراه با S-Cinetone قرض‌گرفته‌شده از خط تولید ونیز این شرکت ارائه می‌کند. "رنگ پوست انسان و سوژه ها را به زیبایی برجسته می کند،" سونی گفت این باید یکی از بهترین دوربین‌های سونی با فوکوس برای ویدیو باشد، زیرا تمام ویژگی‌های ردیابی سوژه عکس در آن حالت نیز کار می‌کنند.

این لیست بلندبالایی از دیگر ویژگی‌هایی است که در یک دوربین رده بالا سونی انتظار دارید، از جمله مهمترین آنها تثبیت‌کننده درون بدنه با کاهش لرزش تا ۸ استاپ. منظره یاب الکترونیکی با ۹٫۴۴ میلیون نقطه بهترین سونی است و با انجام هر دوی این کارها، بحث شیب نمایشگر عقب در مقابل چرخاندن را حل می کند. و برای کمک به پاک کردن بافر در سریع‌ترین زمان ممکن، A9 III از کارت‌های سریع CFexpress Type A در بالای SD UHS II پشتیبانی می‌کند، دقیقاً مانند Alpha A1.

Sony A9 III سریعترین دوربین فول فریم تا کنون به لطف یک سنسور انباشته جهانی است
سونی

سایر مشخصات محدوده ایزو ۲۵۰-۲۵۶۰۰ (قابل ارتقا تا ISO 125-51200) با حداقل ISO را نشان می دهد که کمی بالاتر است. با توجه به سرعت شاتر بسیار سریع، این نباید عکاسان را در روزهای آفتابی آزار دهد، اما فیلمبرداران برای جلوگیری از نور به فیلترهای ND نیاز دارند.

آنچه برای این دوربین کلیدی خواهد بود کیفیت تصویر و حساسیت به نور کم است، با توجه به اینکه این یک سنسور کاملاً جدید است و داده های زیادی در شاترهای جهانی وجود ندارد. سونی هنوز هیچ نمونه عکسی از آنچه من دیده ام منتشر نکرده است، بنابراین بررسی های آینده این مدل کلیدی خواهد بود. آلفا A9 III فردا با قیمت ۶۰۰۰ دلار پیش‌خرید می‌شود و دستگیره عمودی آن با قیمت ۴۰۰ دلار در دسترس است – اما تا بهار آینده وارد بازار نخواهد شد.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-sony-a9-iii-is-the-fastest-full-frame-camera-ever-thanks-to-a-global-stacked-sensor منتشر شد. -۱۷۵۵۲۲۴۱۸٫html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/the-sony-a9-iii-is-the-fastest-full-frame-camera-ever-thanks-to-a-global-stacked-sensor-175522418.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *