SpaceX یک راه حل قانونی برای جلوگیری از شکایت تبعیض وزارت دادگستری پیدا کرد

یک قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده، وزارت دادگستری را از شکایت از SpaceX به دلیل استخدام تبعیض آمیز مسدود کرد زیرا این پرونده “غیرقانونی” است.

اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک برنده حکم دادگاهی شد که از ادامه شکایت تبعیض استخدامی وزارت دادگستری جلوگیری می کرد. همانطور که قبلا توسط رویترز. که در یک تصمیم روز چهارشنبه، رولاندو اولورا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، حکم داد که قضات اداری وزارت دادگستری صلاحیت بررسی پرونده را ندارند.

وزارت دادگستری از اسپیس ایکس شکایت کرد در ماه اوت به دلیل ادعاهایی مبنی بر امتناع این شرکت از استخدام پناهجویان و پناهندگان. این آژانس که از سال ۲۰۲۰ در حال تحقیق در مورد شیوه های استخدام اسپیس ایکس است، اسپیس ایکس را متهم کرد که با بیان اشتباه که اسپیس ایکس فقط می تواند شهروندان آمریکایی و ساکنان دائم قانونی را استخدام کند، پناهندگان و پناهجویان را از درخواست منصرف می کند.

اسپیس ایکس در پاسخ از وزارت دادگستری شکایت کرد، با این ادعا که قضات حقوق اداری (ALJs) در این پرونده “بر خلاف قانون اساسی منصوب شده اند” زیرا آنها دارای اختیاراتی هستند که فقط کسانی که توسط رئیس جمهور منصوب می شوند باید داشته باشند. قاضی اولورا در حکم خود از اسپیس ایکس حمایت کرد و گفت که قضات صلاحیت نظارت بر پرونده را ندارند. وزارت دادگستری از اظهار نظر خودداری کرد.

اسپیس ایکس ادعاهایی مبنی بر اینکه در استخدام تبعیض آمیز بوده را رد کرده است. اسپیس ایکس در هیچ رویه یا الگوی تبعیض آمیز علیه کسی، از جمله پناهجویان یا پناهندگان، شرکت نکرده است. برعکس، اسپیس ایکس می خواهد بهترین نامزدها را برای هر شغلی فارغ از وضعیت شهروندی آنها استخدام کند و در واقع صدها غیرشهروند را استخدام کرده است. “این شرکت در دعوای متقابل خود استدلال کرد.

به‌روزرسانی در ۹ نوامبر، ساعت ۴:۵۲ عصر به وقت شرقی: افزود که وزارت دادگستری از اظهار نظر خودداری کرد.


منبع: https://www.theverge.com/2023/11/9/23954357/spacex-doj-hiring-discrimination-lawsuit-blocked-unconstitutional

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *