Star Trek: Lower Decks به ابتدای خود بازمی گردد

مقاله زیر حاوی اسپویلرهای اصلی فصل چهارم، قسمت نهم است

Star Trek: Lower Decks نام و فرض خود را از یک قسمت اخیر گرفته شده است Star Trek: The Next Generation. “عرشه های پایین” از قالب معمول نمایش دور می‌شود تا بر چهار عضو جوان خدمه تمرکز کند و بیشتر از دیدگاه آنها گفته می‌شود. یکی از آنها است سیتو جکسا (شانون فیل) که دو سال قبل به عنوان دانشجوی دانشگاهی در “وظیفه اول” آن اپیزود بر مشارکت وسلی کراشر در توطئه ای برای سرپوش گذاشتن بر تصادفی متمرکز بود که منجر به کشته شدن یک دانشجوی دیگر شد. همچنین اولین نگاهمان را به نیکلاس لوکارنو (رابرت دانکن مک نیل)، شرور ظاهری اپیزود، به ما نشان داد. لوکارنو در مقطعی قرار بود به عنوان افسر سکان هدایت شود ویجر و در پیش نویس اولیه انجیل سری به این عنوان نامگذاری شد. اما، در طول پیش تولید، نام لوکارنو کنار گذاشته شد و مک نیل در عوض نقش تام پاریس را با همان پس‌زمینه بازی کرد. تهیه‌کنندگان در مصاحبه‌های مختلف گفته‌اند که این موضوع به بازخرید شدن لوکارنو پس از اقداماتش در «اولین وظیفه» بستگی دارد. اما به همان اندازه قابل قبول است که شخصیت برای جلوگیری از پرداخت حق امتیاز به سازندگان شخصیت تغییر کرده است. اما، حتی اگر هیچ یک از اطلاعات بالا را نمی دانستید، فکر نمی کنم از قسمت این هفته این هفته کمتر بهره مند شوید. عرشه های پایین. زیرا در حالی که این سریال در ابتدا برای بازی با جمعیت و مدفون کردن خود در ارجاعات طراحی شده است، به ندرت این کار را به قیمت بیان یک داستان خوب انجام می دهد.

مارینر بار دیگر خود را در معرض خطر قرار می دهد تا دوستانش را بدون توجه به امنیت خود نجات دهد. نگرش سواره نظام او به زندگی، مرگ، و حرفه خودش در بیشتر این فصل به حدی کشیده شده است که اکنون حتی کاپیتان فریمن نیز نگران است. او بقیه تغییرات بتا را به برنامه ای می کشاند که دخترش را در ماموریت بعدی از خطر دور نگه می دارد. Starfleet فکر می کند کشتی سرکش که همه چیز را در مسیر خود نابود می کند ممکن است افسران سابق را هدف قرار دهد. لیست افراد در معرض خطر شامل چهره های برجسته ای مانند دکتر کراشر است، اما این موجود است عرشه های پایینسریتوس برای یافتن نیکلاس لوکارنو فرستاده می شود. و در حالی که این کار ادامه دارد، فریمن مارینر، بوملر، تندی و تی لین را برای تعمیر یک شناور آب و هوا در مدار شربال V می فرستد. البته به جز اینکه شاتل خدمه مورد حمله قرار می گیرد. یک پرنده شکاری کلینگون و خدمه باید به سمت سیاره متخاصم زیر پرتاب شوند.

در همین حال، فریمن، شکس و رادرفورد به سمت چیزی می روند که فقط می توان آن را به عنوان یک توصیف کرد جنگ ستارگان سیاره ای که لوکارنو قرار است تجارت خود را در آن انجام دهد. علیرغم شهرتش به عنوان یک کندوی بدبخت از تفاله ها و شرورها، بوروکراسی عضلانی دارد که ساکنان از آن برای ناامید کردن افسران Starfleet استفاده می کنند. این اپیزود از این قطع ارتباط بین خدمه پیراهن پرشده و گوشه‌های خشن‌تر کیهان استفاده کامل می‌کند. به ندرت پیش می آمد که ما آن را ببینیم نسل بعدی خدمه واقعاً آرنج‌های خود را کثیف می‌کنند – بهترین چیزی که می‌توانم به یاد بیاورم لحظات ناخوشایند در «گامبیت» است. فقط یک چیز ذاتاً خنده دار در مورد پیشاهنگان کمونیست فضایی رنگین اصلی وجود دارد که با افراد پرمویی روبرو می شوند که در “دنیای واقعی” زندگی می کنند. قبل از اینکه به کاپیتان فریمن برسید که سعی می کند یک عروسک خیمه شب بازی بالوک را که معلوم می شود یک بیگانه واقعی است کتک بزند. البته، این یک بلوف مضاعف است – در هر نوبت، شرورها موانع بوروکراتیک بر سر راه Starfleet قرار می‌دهند، اما از روی کینه توزی از طریق یک نوع شکارچی فضل شوم موج می‌زنند. به جز شکارچی جایزه مورد نظر، بیلوپس است که کلاه ایمنی احمقانه به سر دارد و اطلاعات لازم را برای ردیابی لوکارنو به دست آورده است.

در این سیاره، بقیه بتا شیفت در حال حفظ جان خود هستند زیرا آب و هوای آشفته بقا را حتی سخت‌تر می‌کند. این کمکی نمی کند که قربانیان حملات دیگر، کاشفان چندین نژاد بیگانه دیگر، همگی تا سر حد مرگ برای برتری می جنگند. مارینر، که از امتناع عاقلانه باند از مبارزه با راه امن ناامید شده است، تصمیم می گیرد به تنهایی پیش برود و به یک کلینگون برخورد می کند. اما مبارزه تا مرگ خود آنها با طوفان بارانی از خرده‌های شیشه قطع می‌شود و در حالی که آنها پناه می‌گیرند، مارینر سرانجام منبع عصبانیت خود را آشکار می‌کند. او کارش را خراب کرده است، زیرا عمیقاً نسبت به Starfleet و نقش او در آن خشمگین است. زمانی که او ثبت نام کرد، ایده کاوش در دنیاهای عجیب و غریب جدید را به جان خرید، اما در عوض فدراسیون درگیر یک رژه بی پایان از جنگ های تهدید کننده کهکشان ها شده است. بهترین دوست او سیتو جکسا از «عرشه‌های پایین» بود که در آن قسمت در یک مأموریت مخفی به مرگ فرستاده شد. استارفلیت به معنای واقعی کلمه یکی از دوستانش را جوید و تف کرد، اما مارینر به همان اندازه که ممکن است از چیزی که Starfleet است متنفر باشد، نمی تواند به دلیل ایده آل Starfleet از آنجا دور شود. نشان می دهد. و نیازی نیست که به وقایع یک سریال تلویزیونی مربوط به ۳۱ سال پیش مسلط باشید – خدایا، احساس میکنم پیر شدهام – یا پاراروایت پیرامون پیش تولید وویجر، برای درک این معضل. البته، حریف کلینگونی او مخالفت می کند و می گوید که عصبانیت مارینر فداکاری سیتو را بی احترامی می کند و او باید به کار خود ادامه دهد. و همانطور که او موافق است، او می افزاید (درست قبل از بغل کردن حریف سابق خود) که هنوز موظف است وقتی Starfleet صدایش کند "بهتر می توانی انجام دهی." 

علیرغم علاقه اش به خودارجاعی، پیشتازان فضا اغلب با هر درجه ای از خودبازجویی روی صفحه دست و پنجه نرم می کند. لحظاتی وجود دارد که بهترین نمونه آنها توسط صحنه آبجو ریشه در «راه جنگجو»، جایی که نمایش به ارزش‌هایی می‌پردازد که از آن حمایت می‌کند. تیم‌های خلاق متعدد نمایش اغلب این ایده را مطرح کرده‌اند که Starfleet، و فدراسیون، آنقدرها که اسطوره نشان می‌دهد، نیروی نجیبی نیستند. با فراترسایمون پگ می خواست بر ماهیت فدراسیون به عنوان یک نیروی استعمارگر تمرکز کند، حتی اگر این مفهوم تقریباً به طور کامل از فیلم تمام شده پاک شود. بررسی عمیق این موضوع را به نویسندگان بهتری نسبت به من می سپارم، اما به ندرت اتفاق می افتد که افسران Starfleet، با صدای بلند یا در خلوت، تعجب کنند، اگر آنها نیروی جهانی خوبی نیستند که آنها را به این باور رسانده اند. هستند. این موضوع در داستان B نیز پرداخت می شود زیرا به فریمن و شرکت، کم و بیش، گفته می شود که هیچ کس در دنیای واقعی دوست ندارد آنها را در اطراف خود داشته باشد. مطمئناً، این یک گگ در یک کمدی کمدی است، و همدردی ما تقریباً به طور کلی با خدمه Starfleet است، اما این واقعیت که اینجا است اصلاً نباید از آن غافل شد.

تا زمانی که به صخره‌ها رسیده‌ایم، شیفت بتا در تلاش است تا طرف‌های متخاصم را به همکاری با هم ترغیب کند. و اگر صادق باشیم، ایده گروه‌های متفرق گرد هم می‌آیند تا یک مشکل را به طور کلی حل کنند، مطمئناً ایده‌ای ارزش حمایت دارد. اما قبل از اینکه بتوانیم ببینیم که آیا آنها قادر به نجات هستند یا خیر، مارینر به سمت یک سفینه فضایی فوق مینیمالیست هدایت می شود. پس از زور زدن در، او با نجات‌دهنده/اسیرکننده‌اش رو در رو می‌شود و این… نیکلاس لوکارنو است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/star-trek-lower-decks-goes-back-to-its-beginnings-130001207.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/star-trek-lower-decks-goes-back-to-its-beginnings-130001207.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *