Starfield در رایانه شخصی بهترین راه برای بازی است – اما بازی هنوز به کار زیادی نیاز دارد

Starfield به طور همزمان با کنسول های Xbox بر روی رایانه شخصی عرضه شد و اجازه دهید با گفتن اینکه پیشرفت های موجود، دامنه عملکرد برتر و طیف وسیعی از مودهای تولید شده توسط کاربر ترکیب می شوند تا این بهترین راه برای بازی کردن آن باشد، که سخت افزار اجازه می دهد. با این حال، این بدان معنا نیست که این یک نسخه PC عالی است، اما تمام انتقادات مطرح شده در این صفحه باید از طریق آن لنز مشاهده شود. حتی با این وجود، واضح است که مسائل زیادی وجود دارد که باید برای شکل گرفتن بازی مورد توجه قرار گیرد.

خبر خوب این است که Starfield بدون برخی از مشکلات بزرگ‌تری که امسال در طیف وسیعی از بازی‌های رایانه شخصی دیده‌ایم عرضه می‌شود. لکنت کامپایل سایه بان؟ تا جایی که من می توانم بگویم هیچ کدام وجود ندارد. یک مرحله کوتاه از قبل از کامپایل زمانی که بازی را برای اولین بار بوت می کنید، به آن پرداخت می شود. با این حال، هنوز مقداری لکنت وجود دارد، اما به وضوح به خط لوله کامپایل سایه بان مربوط نمی شود. بعد از اینکه امسال در بسیاری از بازی‌ها با این مشکل مواجه شدید، این یک خبر عالی است.

از نظر گزینه های گرافیکی و تجربه کاربری، مشکلاتی وجود دارد. بیایید با صفحه تنظیمات شروع کنیم، که طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای بهینه‌سازی با مسیری روشن به سمت ارائه یک تجربه بهینه ارائه می‌دهد. نکته این است که بازی هیچ کاری نمی کند تا به شما نشان دهد که تغییر تنظیمات واقعا چه می کند، و حتی سعی نمی کند شما را از افزایش عملکرد و کاهش کیفیت در انجام این کار آگاه کند. نترسید: ما می‌توانیم با تنظیمات بهینه به شما کمک کنیم، اما این به ساعت‌ها آزمایش با دستگاه فیلم‌برداری و مراجعه به نسخه Xbox Series X بازی نیاز دارد. کاربران این بینش را نخواهند داشت و کورکورانه تغییراتی را بدون هیچ درک روشنی از بهبود یا عدم بهبود اوضاع برای سخت افزار خاص خود انجام می دهند.


نقد ویدیویی Alex Battaglia از نسخه PC Starfield.

لکه بزرگ‌تر با نبود گزینه‌های اساسی به وجود می‌آید که بدون گزینه میدان دید شروع می‌شود. به نظر می‌رسد FOV پیش‌فرض برای کنسول‌ها بهینه‌سازی شده است و برای بسیاری از کاربران رایانه‌های شخصی بسیار ترسناک است و به نظر من این ایده که عنوانی مبتنی بر اول شخص بدون چنین گزینه‌ای عرضه می‌شود، به سادگی حیرت‌انگیز است، با در نظر گرفتن این که مشکلات دسترسی بسیار اساسی است. بله، کاربران می‌توانند کمی Google برای پیدا کردن تنظیمات .ini مورد نیاز انجام دهند، اما نکته اینجاست که آنها مجبور نیستند. به طور مشابه، هیچ گزینه فیلتر ناهمسانگردی وجود ندارد – این بازی گاهی اوقات حتی در بالاترین تنظیمات، فیلتر بافت به طرز عجیبی ضعیف است. چرا نمی توانید آن را تغییر دهید؟ بله، می‌توانید AF 16 برابر را از طریق کنترل پنل GPU خود اعمال کنید، اما این باعث ایجاد مشکلات بزرگی در سایه‌ها در بازی می‌شود.

البته، بازی‌های Bethesda به درستی به دلیل تغییرپذیری خود مورد ستایش قرار می‌گیرند و به وضوح یک جامعه متعهد از مددرها وجود دارد که در حال حاضر کار خداوند را در بهبود نسخه PC بازی انجام می‌دهند. مسائل مربوط به فیلتر بافت را کنار بگذاریم، بسیاری از مشکلات من را می توان برطرف کرد، اما فکر نمی کنم درخواست تجربه «خارج از جعبه» برای پوشش دادن موارد ضروری تجربه کاربر زیاد باشد. این به پشتیبانی از HDR نیز گسترش می‌یابد، که در اینجا هیچ عملکرد بومی وجود ندارد، حتی اگر در Xbox وجود دارد. در همین حال، درجه بندی SDR می تواند بسیار عجیب و غریب به نظر برسد، به نظر خاکستری و فاقد کنتراست. Modders با LUTهای جایگزین و پشتیبانی واقعی HDR می‌آیند، اما باز هم، این وظیفه توسعه‌دهنده است که به جامعه واگذار می‌شود و درست نمی‌نشیند.

همین امر در مورد پشتیبانی از DLSS که باید از روز اول در بازی وجود داشت نیز صدق می کند. خوب، اگر منصف باشیم، اینطور بود – اما فقط به این دلیل که جامعه مودینگ برای تحقق آن وارد عمل شد. در یک عنوان Triple-A با بودجه کلان، همه ارتقاء دهنده های خوب فروشنده باید پشتیبانی شوند: FSR 2، DLSS و XeSS. همانطور که موددرها نشان داده اند، پشتیبانی از یکی و بقیه برای پیاده سازی نسبتاً بی اهمیت است. برای استارفیلد، این امر ضروری است زیرا این بازی دارای پردازنده گرافیکی سنگین است، و قابل توجه است که DLSS مود شده از نظر کیفی جدا از یک ادغام FSR 2 است که گفته می شود توسط مهندسان AMD به بازی اضافه شده است.


آزمایش رایانه از نوع متفاوت، ویژه DF Direct ما را در Starfield آغاز می‌کند، جایی که Rich Leadbetter عملکرد کنسول‌مانندی را با استفاده از نسخه رایانه شخصی در یک ساخت منحصربه‌فرد با پردازنده Xbox Series X همراه با پردازنده گرافیکی RDNA 2 بسیار شبیه PS5 نشان می‌دهد.

FSR 2 روی همه انواع جلوه های ذرات ارواح وجود دارد، دارای شبح فریم های متعدد برای هر جسم غیر شفافی است که به سرعت حرکت می کند، در حالی که کاراکترها یا اشیایی که در سراسر صفحه حرکت می کنند دارای ارواح و اشباح انحرافی قابل مشاهده هستند – که هیچ کدام با DLSS با کیفیت یکسان دیده نمی شوند. مرحله. به طور کلی، هر نوع افکت نئونی یا هندسه نازک تمایل به سوسو زدن با FSR 2 دارد و این در مناطق بازی مانند نئون کاملاً مشهود است، جایی که بیشتر تابلوهای آنجا دارای سوسو زدن کامل با FSR 2 هستند که با DLSS اتفاق نمی افتد. .

یک بار گفته ایم و قبلا هم گفته ایم. پشتیبانی از تمامی تکنیک‌های بازسازی تصویر فروشنده می‌تواند یک موهبت بزرگ باشد و حسن نیت را تقویت می‌کند – و من همه اینها را بدون پرداختن به مودهای نسل فریم DLSS 3 می‌گویم یا اینکه چگونه بازی به‌طور طبیعی از مانیتورهای ۳۲:۹ پشتیبانی نمی‌کند. تا آنجا که من می بینم، منوی گرافیکی Starfield بسیار ضعیف است و برای جبران کمبودهای آشکار بسیار زیاد است – خوب است که انجمن این کارها را انجام می دهد و من به شدت به مردم توصیه می کنم از گزینه هایی استفاده کنند که به راحتی در Nexus Mods پیدا می شوند. ، اما تا اینجا، ما فقط در مورد اصول اولیه صحبت می کنیم. اصولی که Bethesda باید در هنگام راه اندازی شامل می شد.

با این اوصاف، استارفیلد با نسخه‌های کامل کنسول ایکس باکس در هنگام راه‌اندازی راه‌اندازی شد، اما رایانه شخصی دارای مزایای واضحی است، مانند بارگذاری بسیار سریع‌تر با توجه به ماهیت سخت‌افزار شما. در آزمایش‌های من، بارگذاری همان سیو روی Xbox Series X در مقایسه با Core i9 12900K و PCIe Gen 4 NVMe SSD، بارگذاری بازی را در کمتر از یک سوم زمان نشان می‌دهد. بنابراین، اگر کیت شما آماده است، تمام این انتظار طولانی که در Xbox Series X مشاهده می‌شود به شدت در رایانه شخصی کاهش می‌یابد که منجر به تجربه‌ای بسیار سریع‌تر می‌شود.

تنظیمات بهینه شده Xbox Series X معادل
کیفیت سایه متوسط ویژگی های کم/فوق العاده
نور غیر مستقیم متوسط-اولترا متوسط ​​یا زیاد
بازتاب ها متوسط متوسط
کیفیت ذرات متوسط ​​رو به بالا متوسط ​​یا زیاد
نورپردازی حجمی متوسط متوسط
تراکم جمعیت کم ناشناخته
تاری حرکت کم کم
کیفیت GTAO متوسط پایین تر از کم
کیفیت چمن متوسط متوسط
تماس با سایه ها متوسط متوسط ​​اما بدتر
سایه با نرخ متغیر بر در اما بدتر

از نظر گرافیکی، Starfield یک بازی بسیار چالش برانگیز است – و ما در زمان مناسب در مورد موضوع داغ که بهینه سازی است صحبت خواهیم کرد. با این حال، من شدیداً توصیه می‌کنم ویدیوی بالا را تماشا کنید تا ببینید هر یک از تنظیمات چگونه مقیاس می‌شوند و Xbox Series X کجا قرار می‌گیرد. انجام تنظیمات معادل کنسول مهم است زیرا این امر به ما نشان می دهد که چگونه خود توسعه دهنده تنظیمات بهینه شده خود را برای سخت افزار اصلی انتخاب می کند که نباید انتظار داشت بهترین تنظیمات را اجرا کند. من برخی تغییرات را بر اساس تجربه خودم در اجرای Starfield بر روی یک رایانه معمولی با استفاده از Ryzen 5 3600 جفت شده با RTX 2070 Super انجام داده ام و شما می توانید نتایج را در بالا مشاهده کنید – اما با استفاده از گزینه وضوح پویا تخفیف بدهید. فقط با v-sync فعال کار می کند و فقط در صورتی که سرعت شما کمتر از ۳۰ فریم در ثانیه باشد. و حتی در این صورت، این گزینه سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را به درستی ارائه نمی دهد، و به نظر ما عمدتاً بی فایده است.

بیایید در مورد عملکرد کلی GPU صحبت کنیم، زیرا این بازی سنگین است – و به وضوح به طور نامتناسبی به کاربران سخت افزار Nvidia و Intel مالیات وارد می کند، وضعیتی که منعکس کننده ضعیفی در عنصر حمایت مالی AMD برای عنوان است. در کل پشته، سخت‌افزار گرافیکی AMD به‌طور گسترده‌ای بهتر از معادل‌های Nvidia عمل می‌کند، به گونه‌ای که به سختی نمایه‌های عملکرد استاندارد کارت‌های مربوطه را منعکس می‌کند. در منطقه تست پردازنده گرافیکی من، Radeon RX 6800 XT AMD در تنظیمات فوق العاده ۴۰ درصد از GeForce RTX 3080 Nvidia بهتر است.

بیایید واضح بگوییم: ۶۸۰۰ XT کارت خوبی است، اما به طور کلی در همان نقطه مقابل ۳۰۸۰ قرار دارد. استفاده از تنظیمات بهینه، سلامت فریم RTX 3080 را بهبود می‌بخشد و تقسیم به ۳۵ درصد کاهش می‌یابد، اما این رفتار به سختی عادی است و به این نتیجه نمی‌رسد. دیفرانسیل ۱۶ گیگابایتی در مقابل ۱۰ گیگابایتی VRAM. در واقع، مدیریت VRAM Starfield به طور کلی بسیار عالی است تا جایی که حتی پردازنده‌های گرافیکی ۸ گیگابایتی می‌توانند بازی را با حداکثر کیفیت ۴K اجرا کنند.


Starfield در رایانه شخصی بهترین راه برای بازی است – اما بازی هنوز به کار زیادی نیاز دارد
RX 6800 XT و RTX 3080 معمولاً عملکرد شطرنجی مشابهی دارند. با این حال، استارفیلد یک مزیت بزرگ AMD دارد. پردازنده‌های گرافیکی اینتل نیز به طور مشابه با عملکرد پایین‌تر آسیب می‌بینند.

روز اول درایورهای GPU به طور جادویی از هیچ جا پدید نمی آیند – آنها به Nvidia، AMD و Intel نیاز دارند که به کد دسترسی زودهنگام داشته باشند تا با توسعه دهندگان برای رفع مشکلات خاص کار کنند و تیم های درایور بهینه سازی های سفارشی خود را برای خود تولید کنند. سخت افزار این واقعیت که استارفیلد در زمان راه‌اندازی اصلاً روی پردازنده‌های گرافیکی اینتل کار نمی‌کرد (با تیم‌های نرم‌افزاری که دو به‌روزرسانی درایور را از آن زمان ارائه می‌کردند) نشان می‌دهد که مشکلی به‌طور جدی بارها و بارها از بین رفته است، سؤالاتی را در مورد حمایت‌ها و ادغام‌های سفارشی ایجاد می‌کند. حتی پس از آن دو به‌روزرسانی درایور، عملکرد Arc A770 اینتل از RTX 2070 Super و حتی AMD RX 5700 پایه عقب‌تر است، که واقعاً منطقی نیست.

Starfield همچنین در سمت CPU معادله مالیات می گیرد. شهر مرزی در آکیلا یک تست استرس بسیار خوب برای پردازنده شما است و حتی در تنظیمات بهینه شده (که بار CPU را کاهش می دهد)، Ryzen 5 3600 به زیر ۶۰ فریم در ثانیه می رسد. تست‌های CPU همچنین از این جهت جالب هستند که می‌توان لکنت پیمایش واضح را مشاهده کرد، و با تغییر به Core i9 12900K، لکنت باقی می‌ماند – اما برای مدت کوتاه‌تری ادامه می‌یابد. با نگاهی به استفاده از هسته، یک نگاه سطحی نشان می دهد که بازی به خوبی در هسته ها مقیاس می شود، که خبر خوبی است.

با این حال، نگاه عمیق‌تر به عملکرد ۱۲۹۰۰K نشان می‌دهد که بهینه‌ترین پیکربندی استفاده از هشت هسته p پردازنده، با غیرفعال شدن Hyperthreading و همچنین با خاموش بودن هسته‌های الکترونیکی است. از طرف دیگر، در Ryzen 5 3600 من، بازی تمام هسته‌ها و رشته‌ها را اشباع می‌کند و غیرفعال کردن SMT (جایگزین Hyperthreading AMD) به وضوح سازگاری بدتری ایجاد می‌کند.

این فقط یک عکس فوری از دو پردازنده است، اما من همچنین گزارش هایی را دیده ام که نشان می دهد تراشه های پیشرفته اینتل می توانند Ryzen 7 7800X3D پیشرو در بازار AMD را بدون غیرفعال کردن HT یا هسته های الکترونیکی شکست دهند، بنابراین مطمئن نیستم چه نتیجه ای داریم. به غیر از این واقعیت که استفاده از CPU می تواند از برخی کارها بر روی معماری های خاص بهره مند شود.

به طور خلاصه، می توانم بگویم که یک خبر خوب و یک خبر بد با Starfield در رایانه شخصی وجود دارد. کیفیت بازی واضح است و برخلاف، مثلاً Star Wars Jedi: Survivor، ما شاهد مشکلات مخربی نیستیم که تجربه را خراب کنند. با این حال، به وضوح کار برای انجام وجود دارد. منوی گزینه ها به اندازه کافی توصیفی نیست یا به کاربر کمک می کند تا بازی را با سخت افزار خود تنظیم کند. ویژگی‌های اساسی مانند کنترل میدان دید، کنترل‌های HDR، گاما و کنتراست و همچنین پشتیبانی رسمی DLSS و XeSS باید اضافه شوند.

مقابله با عملکرد نامتناسب ضعیف Nvidia و Intel نیز باید مورد توجه قرار گیرد، در حالی که این حس وجود دارد که بازی به درستی برای معماری‌های اصلی CPU مورد استفاده در رایانه‌های شخصی امروزی تنظیم نشده است. تنظیمات بهینه شده به وضوح عملکرد بالایی را به همراه دارد، که نشان دهنده درجه ای از مقیاس پذیری است، در حالی که مد DLSS برای کاربران RTX ضروری است و می تواند به عملکرد و کیفیت تصویر برای دارندگان انویدیا کمک کند – اما بیایید امیدوار باشیم که در اولین نسخه Starfield شاهد بهبودهای واقعی از Bethesda باشیم. به روز رسانی عمده


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-starfield-on-pc-is-the-best-way-to-play-but-the-game-still-requires-a-lot-of-work

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *