Tekken 8: یک بازی مبارزه ای درخشان با تکنولوژی فوق العاده

Tekken 8 جدیدترین قسمت از فرنچایز طولانی‌مدت Tekken است و – مسلماً – دقیقاً با بهترین‌ها. پس از موفقیت در آخرین سری ورود خود، تیم سازنده بیش از هر زمان دیگری تلاش کرد و این بازی جدید را پر از هر حالت و گزینه ای که می توانید تصور کنید بسته بندی کرد. چه به دنبال بازی رقابتی باشید و چه به دنبال یک تجربه تک‌نفره فوق‌العاده برای بازی باشید. همچنین این اولین بازی بزرگ مبارزه ای است که با استفاده از آخرین نسل فناوری Unreal ساخته شده است. به این ترتیب، برخلاف Street Fighter 6 و Mortal Kombat 1، Tekken 8 یک بازی است که فقط بر روی پلتفرم‌های نسل کنونی در دسترس است و در کل، در همه سیستم‌ها برنده است.

پس از سکانس مقدماتی بسیار لذت بخش – یکی از قطعات اصلی Tekken – شما در یک منوی اصلی مملو از حالت ها و گزینه ها قرار می گیرید که شاید بیشتر از هر بازی مبارزه ای که تا به امروز بازی کرده ام، پر شده باشد. شما یک حالت داستانی تک‌نفره کامل با صحنه‌های برش و اکشن فوق‌العاده دارید، حالت جستجوی آرکید دارید که به شما کمک می‌کند به بازی‌های تخیلی که در Tekken رقابت می‌کنند سفر کنید، داستان‌های شخصیت، حالت بازی، حالت‌های تمرین، گزینه‌های آنلاین وجود دارد. و حتی امکان اختصاص موسیقی متن از هر بازی در فرنچایز به مراحل خاص. دیدن این همه چیز در یک بازی مبارزه ای تقریباً الهام بخش است.

از نظر بصری، Tekken 8 بر روی ورودی هفتم با تمرکز بر زیبایی‌شناسی گران‌قیمت و با جزئیات بیش از حد ساخته شده است. شخصیت‌ها با ویژگی‌های اغراق‌آمیز و لباس‌هایی که برای تأکید بر سبک طراحی شده‌اند، تزیین شده‌اند. از برخی جهات، برای سلیقه من کمی شلوغ به نظر می‌رسد، اما فکر می‌کنم کیفیت کلی مدل یک گام بهتر از Tekken 7 با لبه‌های گردتر، مواد بهبود یافته، سایه‌زنی بهتر پوست و لباس‌های بسیار بهبود یافته است. ادغام در نور صحنه بسیار بهبود یافته نیز تفاوت شب و روز است. این در طول بازی ثابت است – فقط جزئیات بیشتری به هر کجا که نگاه کنید وجود دارد و ظاهر کلی غنی تری به آن می بخشد.


Tekken 8: یک بازی مبارزه ای درخشان با تکنولوژی فوق العادهTekken 8 کاملاً عالی است – بررسی فناوری DF – PS5/Xbox Series/PC/Steam Deck


Tekken 8 – بررسی فناوری Digital Foundry. آخرین نسخه Namco بر روی همه سیستم‌ها از جمله رایانه شخصی و Steam Deck تست شده است.

مهمتر از آن، Tekken 8 توسط کنسول‌های قدیمی‌تر محدود نمی‌شود، در اینجا هیچ کشش بین نسلی وجود ندارد. تقریباً در همه سیستم‌ها واضح و واضح است و فاکتور «کیفیت زندگی» بالاتری دارد. اولا، بیش از هر چیز دیگری، یکی از بزرگترین پیشرفت ها ناشی از زمان بارگذاری است – اساساً، در آخرین نسل جنگنده ها (از جمله Tekken 7) بارگذاری بین مسابقات به اندازه ای طول می کشد که آزاردهنده شود. با Tekken 8، اساساً به سرعت بارگذاری قبل از دیسک بازگشته ایم – زمان کافی برای پخش انیمیشن و سپس پرش مستقیم به بازی. در PS5 نسبت به سایر پلتفرم ها از جمله رایانه شخصی من کمی سریعتر است، اما همه آنها بسیار سریع هستند.

فراتر از آن، سه کنسول دارای تنظیمات بصری مشابهی هستند در حالی که رایانه شخصی طیف وسیعی از گزینه های قابل تغییر را ارائه می دهد. هر دو PS5 و Xbox Series X از مقیاس‌کننده وضوح پویای Unreal با حداکثر وضوح ۴K تا ۵۰ درصد مقیاس در هر دو محور استفاده می‌کنند. در واقع، آنها اغلب به ۱۴۴۰p یا کمی بالاتر آویزان می شوند. سری X به طور کلی از وضوح دینامیکی بالاتری نسبت به پلی‌استیشن ۵ بهره می‌برد، اما در اوج اکشن، تشخیص تفاوت‌ها دشوار است. همه کنسول ها از TAA همراه با یک ارتقا دهنده فضایی استفاده می کنند. Tekken 8 شامل چندین ارتقاء دهنده (در واقع ۱۷) در رایانه شخصی از جمله AMD FSR1 است که به نظر می رسد نزدیک ترین بازی در این مورد باشد. من گمان می‌کنم که Namco از FSR2 استفاده نمی‌کند به‌عنوان مصنوعات انحرافی می‌تواند کاملاً قابل توجه باشد، به خصوص در رزولوشن‌های پایین‌تر هنگام بازی بر روی رایانه شخصی.

Xbox Series S رزولوشن ۱۰۸۰p را به عنوان سقف هدف قرار می دهد، اما اغلب به ۷۲۰p یا حتی کمتر می رسد که منجر به کیفیت تصویری می شود که بیشتر شبیه یک بازی جنگی دوران PS3 است – و کاهش های بیشتری نیز وجود دارد. در حالی که PS5 و Xbox Series X عملاً یکسان به نظر می رسند، سری S از نظر جزئیات بافت یک پله پایین تر است. من گمان می کنم که این به دلیل حافظه کوچکتر است، اما اساساً به این معنی است که برخی از سطوح اساساً از پایین ترین تنظیمات بافت ممکن استفاده می کنند. بازی همچنان در مجموع خوب به نظر می‌رسد، اما وضوح پایین و بافت‌های تار به این معنی است که به برادر بزرگ‌ترش نمی‌رسد.

با نگاه کردن به رایانه شخصی، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید سطوح جزئیات است – تنظیمات زیادی وجود دارد. هنگام مقایسه پیش تنظیم های مختلف، من استدلال می کنم که همه چیز متوسط ​​و بالاتر عالی و قابل مقایسه به نظر می رسد. تنها زمانی که از پایین ترین تنظیمات استفاده می کنید، جلوه های بصری به حدی کاهش می یابد که قابل توجه است. با این حال، سوال بزرگتر از گزینه های upscaler و AA موجود ناشی می شود. Tekken 8 شامل DLSS، FSR2، XeSS، TAAU، TSR، upsampling دو مکعبی، FSR1 و Nvidia Image Scaler به همراه یک نوار لغزنده مقیاس رزولوشن و یک لغزنده با کیفیت ضد آلیاسینگ ثانویه است.

هنگام قرار دادن آنها در کنار هم، هر سه راه حل بسیار خوب به نظر می رسند. به طور عجیبی، به نظر می رسد که XeSS مهم ترین مشکلات ارواح را نشان می دهد، اما FSR 2 خیلی بهتر نیست. همانطور که از پشته پایین می روید و از گزینه های افزایش مقیاس مربوط به عملکرد بیشتر استفاده می کنید، این فقط تشدید می شود. با رسیدن به عملکرد فوق العاده، FSR2 به یک تصویر نامرتب و غیرقابل استفاده مرزی تبدیل می شود. XeSS و DLSS نیز کیفیت زیادی را از دست می دهند اما نه به همان میزان. افسوس، همه این حالت‌ها از بازسازی استفاده می‌کنند، بنابراین res بومی از جدول خارج می‌شود – این بدان معناست که DLAA وجود ندارد. خوشبختانه، این نوار لغزنده برای برخی از گزینه‌های دیگر از جمله بهترین آنها در دسترس است – Unreal’s TSR، ارتقاء دهنده داخلی Epic. ترکیب TSR با مقیاس ۱۰۰ درصد بهترین تصویر ممکن را ارائه می دهد. حداقل آثار باستانی، تیزترین لبه ها و تمیزترین تصاویر بصری. بنابراین، اگر فضای سر دارید، این گزینه را توصیه می کنم.

به طرز عجیبی، تنظیمات از پیش تعیین شده عمدتاً به طور پیش فرض برای استفاده از FSR1 – مانند کنسول ها – به کار می روند که بسیار خوب است، اما شارپینگ هایی را اضافه می کند که ممکن است مایل نباشید. بنابراین، TSR در رزولیشن اصلی اولین انتخاب من است و سپس DLSS برای دارندگان کارت Nvidia، XeSS احتمالاً برای دارندگان اینتل بهترین است، اگرچه من کارت اینتل برای آزمایش ندارم، و برای AMD، می‌توانم بگویم از TSR با مقیاس کاهش‌یافته استفاده می‌کنم. بهتر است اگر نیاز به استفاده از FSR2 دارید که به خوبی با این بازی بازی نمی کند، عملکرد را به دست آورید.





Tekken 8 می‌تواند به خوبی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه روی Steam Deck اجرا شود، حتی اگر ارائه درجه‌ای از سازش داشته باشد. در یک صفحه نمایش کوچک – و به خصوص در HDR – عالی به نظر می رسد. در سمت راست تنظیماتی هستند که استفاده می کنیم. TSR اپیک در اینجا کمی مکاشفه است.

همه اینها ما را به Steam Deck Valve می‌آورد. اولاً، من در اجرای کد پیش از انتشار مشکل داشتم اما با استفاده از Proton GE حل شد. با این حال، پس از ورود به بازی، به سرعت مشخص می شود که تنظیمات لازم است. Tekken 8 برای پخش بهینه به نرخ فریم ۶۰ فریم در ثانیه نیاز دارد، بنابراین تنظیماتی را انجام دادم تا تا حد امکان به آن نزدیک شوم. من ترکیبی از تنظیمات متوسط ​​و پایین را پیشنهاد می‌کنم، تا اطمینان حاصل شود که حداقل سایه‌های متوسط ​​و افکت‌های پست را حفظ می‌کنید. در تنظیمات پایین تر، این دو به ویژه تأثیر عمیقی بر ارائه دارند. من از وضوح ۷۲۰p با TSR در ۶۵ درصد استفاده کردم تا به اندازه کافی اسب بخار GPU آزاد کنم تا ۶۰ فریم در ثانیه قفل شده باشد. مسلماً، OLED Steam Deck من یک اسب بخار بیشتر از یک LCD Deck دارد، بنابراین اگر مشکل دارید، TSR را یک لمس به سمت پایین بیاندازید.

من همچنین می‌خواستم درباره تأخیر ورودی بحث کنم – اساساً، زمان صرف شده بین فشار دادن دکمه و عملکرد روی صفحه نمایش است. من با نایجل وودال مسئول مربوط به تاخیر ورودی صحبت کردم و بر اساس روش تست نوآورانه‌اش، نسخه‌های سری پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بازی اساساً در حدود ۵۸ میلی‌ثانیه پاسخ می‌دهند، در حالی که رایانه شخصی روی صفحه‌نمایش VRR با v-sync غیرفعال شده، باز هم کاهش می‌یابد. ۴۲ میلی‌ثانیه در مقابل، Tekken 7 روی کنسول‌ها با سرعتی در حدود ۱۲۰ میلی‌ثانیه راه‌اندازی شد، قبل از اینکه وصله‌های بعدی این سرعت را به حدود ۷۳ میلی‌ثانیه کاهش دهند. این بد نیست، اما Tekken 8 حتی بهتر شده است.

من همه نسخه ها را بازی کردم، اما کدام یک بهترین است؟ ترجیح من به دلیل پشتیبانی گسترده‌تر از Arcade Stick، توانایی بازی زیبا در Steam Deck (در HDR!) و گنجاندن ویژگی‌هایی مانند motion blur بود که – به طرز عجیبی – حتی یک گزینه در کنسول‌ها نیست. . . با این حال، نسخه‌های PS5 و Xbox Series X نیز فوق‌العاده خوب انجام شده و توصیه می‌شود. سری S نیز خوب است و عالی بازی می‌کند، اما قطعاً جلوه‌های بصری قابل‌توجهی است.

فراتر از تکنولوژی، می‌خواهم کمی هم در مورد خود بازی صحبت کنم. نامکو هرگز یک Tekken بد ساخته نشده است، اما همه ورودی های سری به یک اندازه ایجاد نمی شوند. با Tekken 8، من احساس می‌کنم که تیم سازنده یک بازی ساخته است که به اندازه کافی خوب است که در کنار دیگر بازی‌های مورد علاقه من در این سری بایستد. بله، هنوز هم سبک سینمایی‌تر Tekken است که در بازی هفتم دیدیم، اما مبارزه تکامل یافته است و بازی کردن بسیار لذت‌بخش و رضایت‌بخش است. آن را با تعداد قابل توجهی از گزینه ها همراه کنید و یک بسته کاملاً فوق العاده دارید که می توانم بدون رزرو آن را توصیه کنم.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-tekken-8-a-brilliant-fighting-game-packed-with-great-tech-and-a-vast-array-of-options?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *