Threads برای مبارزه با اطلاعات نادرست، حقایق بررسی کننده های خود را به دست می آورد

متا قصد دارد حقیقت‌سنجی مستقیم را اضافه کند موضوعاتبا هدف رسیدگی به اطلاعات نادرست در خود برنامه به جای ارجاع از طریق سایر سیستم عامل های آن.

اگرچه صاحب فیس بوک و اینستاگرام از تیم های حقیقت سنجی شخص ثالث استفاده می کند برای از بین بردن اطلاعات نادرست و نادرست در این سایت ها (این که آیا کاملاً موفق است یا خیر چیز دیگری است)، پاسخ متا به توییتر/X تیم بررسی واقعیت مستقل خود را ندارد.

در اوایل سال آینده، شرکای شخص ثالث ما در بررسی حقایق قادر خواهند بود محتوای نادرست را در Threads بررسی و رتبه بندی کنند. متا در یک به روز رسانی مشخص شده است. در حال حاضر، هنگامی که یک حقیقت‌سنجی محتوایی را در فیس‌بوک یا اینستاگرام نادرست ارزیابی می‌کند، ما این رتبه‌بندی واقعیت‌سنجی را به محتوای تقریباً یکسان در Threads تعمیم می‌دهیم، اما بررسی‌کنندگان واقعیت نمی‌توانند به تنهایی محتوای Threads را رتبه‌بندی کنند.»

آدام موسری، رئیس اینستاگرام نیز پستی را به اشتراک گذاشت در مورد این برنامه، هر چند جزییات زیادی به جز این واقعیت که “سال آینده” عرضه می شود، ارائه نکرد.

موسری نوشت: «در حال حاضر رتبه‌بندی‌های بررسی واقعیت از فیس‌بوک یا اینستاگرام را با Threads مطابقت می‌دهیم، اما هدف ما این است که شرکای راستی‌آزمایی توانایی بررسی و رتبه‌بندی اطلاعات نادرست در برنامه را داشته باشند. “بیشتر به زودی.”

متا مدتهاست که با انتقاداتی روبرو بوده است اجازه دادن اطلاعات نادرست (همچنین سخنان تنفرآمیز) بر روی پلتفرم های خود بیداد می کند، به خصوص مربوط به کووید ۱۹ و در طول ۲۰۱۶ و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا. متا دارد برنامه های خود را برای تبلیغات سیاسی در طول انتخابات جهانی ۲۰۲۴ فاش کرد، همانطور که میرا ناولاخا از Mashable می نویسد«تبلیغات سیاسی در پلتفرم های متا موضوعی بحث برانگیز بوده و همچنان ادامه دارد. در انتخابات قبلی، اتهامات اطلاعات غلط افسارگسیخته – و یک شکست آشکار به اطلاعات غلط گفته شده را مسدود کنید – شهرت متا را در اولویت دادن به حفاظت از انتخابات آنلاین لکه دار کرده اند.”

در سال ۲۰۲۱، فیس بوک شروع به پرچم گذاری صفحاتی کرد که به طور مداوم اخبار جعلی را منتشر می کردندو تمام اکانت های اینستاگرام، صفحات فیسبوک و گروه ها را رسما تحریم کرد مربوط به QAnon تئوری توطئه. پس از حمله روسیه به اوکراین، متا ایجاد یک مرکز عملیات ویژه برای مبارزه با اطلاعات نادرست و حذف سخنان نفرت انگیز و محتوای تحریک کننده خشونت. با این حال، این نوع محتوا بسیار است در جریان جنگ اسرائیل و حماس در فیسبوک و اینستاگرام به رشد خود ادامه داد – با اتحادیه اروپا حتی برای تحقیق وارد عمل شد. متا اقدام کرده است در برخی از این موارد

یک عامل کلیدی در اینجا ارتباط Threads با اخبار است. با اینکه Threads به سمت جمع آوری بیشتر موضوعات پرطرفدار حرکت می کندمتا واقعاً این پلتفرم را به عنوان فضایی برای اخبار و امور جاری معرفی نمی کند. با نوشتن موسری در ژوئیهسیاست و اخبار سخت به ناچار در Threads نمایش داده می‌شوند – تا حدی در اینستاگرام نیز دیده می‌شود – اما ما کاری برای تشویق آن عمودی‌ها انجام نمی‌دهیم.

به ویژه، کلمات خاصی از جستجوی Threads مسدود شده اندبا واشنگتن پست گزارش دادن کلماتی مانند «کرونا ویروس»، «واکسن»، «واکسیناسیون»، «سکس»، «پورن»، «برهنه» و «گور» به عنوان عمدا مسدود شده است. موضوعات هنوز دستورالعمل های انجمن خود را ندارند. در عوض شرکت می گوید Threads به طور خاص بخشی از اینستاگرام است، بنابراین شرایط استفاده از اینستاگرام و دستورالعمل های انجمن اینستاگرام“برای موضوعات نیز اعمال شود.

با این حال، تاپیک ها از قبل مشکل سخنان مشوق عداوت دارندهمانطور که Chase DiBenedetto از Mashable در ماه ژوئیه هشدارهای گروه های حقوق مدنی را گزارش کرد. در آن زمان، یکی از سخنگویان متا به Mashable و رسانه ها برای آمریکا در بیانیه ای مهم هستند“ابزارهای اجرای یکپارچگی پیشرو در صنعت ما و بررسی انسانی ما به Threads متصل می شوند. مانند همه برنامه های ما، خط مشی های سخنان مشوق عداوت و تنفر اعمال می شود. علاوه بر این، ما رتبه بندی اطلاعات نادرست را از بررسی کننده واقعیت مستقل با محتوای سایر برنامه هایمان از جمله Threads مطابقت می دهیم. ما در حال بررسی موارد اضافی هستیم. راه هایی برای رسیدگی به اطلاعات نادرست در به روز رسانی های آینده.”

به نظر می رسد این به روز رسانی است که قرار است “اوایل سال آینده” منتشر شود.

موضوعات
متا


منبع: https://mashable.com/article/meta-fact-checking-threads

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *