TikTok به سهم شیر از بازار تجارت الکترونیک ایالات متحده چشم دوخته است تا آمازون را تصاحب کند

TikTok به سهم شیر از بازار تجارت الکترونیک ایالات متحده چشم دوخته است تا آمازون را تصاحب کند

بر اساس گزارش South China Morning Sea، TikTok متعلق به ByteDance به سهمی بزرگ در بازار تجارت الکترونیک در ایالات متحده چشم دوخته است و هدف بلندپروازانه ای برای افزایش محموله کالا به ۱۷٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ دارد.

این حرکت TikTok را در رقابت مستقیم با غول‌های تجارت الکترونیک مانند آمازون و خرده‌فروشان چینی Temu و Shein قرار می‌دهد که در میان مصرف‌کنندگان جوان آمریکایی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

هدف حجم کالا در سال ۲۰۲۴ برای فروشگاه TikTok در ایالات متحده، که به دلیل ادغام سرگرمی های آنلاین با خرید فوری شناخته شده است، اخیراً در جلسات داخلی مورد بحث قرار گرفت و اگرچه ممکن است بر اساس عملکرد تجاری تغییر کند، اما نشان دهنده عزم پلت فرم برای گسترش نفوذ خود است.

برخلاف همتایان خرده‌فروشی خود، TikTok برای جذب خریداران به دسترسی گسترده خود در رسانه‌های اجتماعی و جذابیت ویدیوهای ویروسی متکی است.

در حالی که بلومبرگ نیوز گزارش داد که TikTok در مسیر دستیابی به حدود ۲۰ میلیارد دلار ارزش کالای ناخالص جهانی در سال گذشته است که عمدتاً توسط آسیای جنوب شرقی هدایت می شود، این شرکت اکنون تمرکز خود را برای گسترش فروش در سراسر ایالات متحده و آمریکای لاتین تغییر داده است.

فروشگاه TikTok به کاربران این امکان را می دهد که هنگام مرور از طریق یک جریان مداوم از ویدیوهای کوتاه و پخش زنده در برنامه اصلی رسانه اجتماعی، خرید انجام دهند و هدف آن قرار گرفتن خود به عنوان جایگزینی برای پلتفرم هایی مانند آمازون و Shopee است.

ByteDance، غول اینترنتی که توسط Zhang Yiming و Liang Rubo تأسیس شد، به دنبال راه‌های جدیدی برای رشد فراتر از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی است و فروشگاه TikTok به عنوان یکی از سریع‌ترین ویژگی‌های آن در حال ظهور است. درآمد ByteDance در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۰ درصد افزایش یافت و از رشد رقبای شناخته شده رسانه های اجتماعی Meta Platforms و Tencent Holdings پیشی گرفت.

مدل تجارت الکترونیک TikTok که راحتی خرید را با کشف محصول از طریق ویدیو ترکیب می‌کند، قبلاً در چین با همتای خود Douyin موفق بوده است.

اکنون TikTok این مدل را به صورت جهانی صادر می‌کند و به اینفلوئنسرها در ایالات متحده ارسال رایگان و یارانه ارائه می‌کند. این پلتفرم اخیراً افزایش کارمزد برای بازرگانان را اعلام کرده است که نشان‌دهنده تغییر به سمت کسب درآمد بیشتر از پلتفرم تجارت الکترونیک خود است.

از آنجایی که آمریکایی‌ها در خرید اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیک چینی راحتی بیشتری را نشان می‌دهند، گسترش تهاجمی TikTok به بازار ایالات متحده به دنبال این است که از روند رو به رشد استفاده کند. در حالی که اهداف فروش ویژه جهانی و بازار برای TikTok Shop همچنان نامشخص است، حرکت پلتفرم برای تسلط بر ایالات متحده بر تعهد ByteDance برای ایجاد TikTok به عنوان یک بازیگر اصلی در فضای تجارت الکترونیک تاکید می کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/tiktok-eyeing-a-lions-share-of-us-e-commerce-market-to-take-on-amazon-13577032.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *