TikTok تفنگ خود را در یوتیوب آموزش می دهد، قصد دارد به دنبال پلتفرم ویدیویی در حالی که آپلودهای ۳۰ دقیقه ای را آزمایش می کند

TikTok تفنگ خود را در یوتیوب آموزش می دهد، قصد دارد به دنبال پلتفرم ویدیویی در حالی که آپلودهای ۳۰ دقیقه ای را آزمایش می کند

به نظر می رسد که TikTok متعلق به ByteDance قرار است یوتیوب را برای موقعیت غالب خود به عنوان بزرگترین پلتفرم مبتنی بر ویدیو در جهان به چالش بکشد.

طبق گزارش TechCrunch، در چیزی که به نظر می رسد از روش فعلی TikTok، ویدیوهای کوتاه فاصله گرفته است، این برنامه به کاربران اجازه می دهد ویدیوهای طولانی تر، حداکثر تا ۳۰ دقیقه را آپلود کنند.

تغییر بالقوه دور شدن از فرمت ویدیوی کوتاه سنتی آن، که در ابتدا تیک تاک را به شهرت رساند، توسط مشاور رسانه های اجتماعی مت ناوارا در نسخه بتای iOS برنامه در بریتانیا مشاهده شده است.

همچنین گزارش هایی از مشاهده این گزینه در نسخه بتا اندروید توسط کاربران وجود دارد.

این حرکت از روند TikTok برای پذیرش تدریجی محتوای طولانی پیروی می کند. با شروع با محدودیت زمانی ۱۵ ثانیه، پلت فرم آن را به طور متوالی به یک دقیقه، سه دقیقه و ۱۰ دقیقه گسترش داد. مرحله آزمایش محدودیت ۱۵ دقیقه ای آپلود ویدیو چند ماه پیش اتفاق افتاد.

این ۳۰ دقیقه بر اساس Douyin، نسخه چینی برنامه، احتمالاً حد بالایی است. Douyin که TikTok در چین است، محدودیت آپلود خود را به ۳۰ دقیقه در هر کلیپ در سال ۲۰۲۲ افزایش داد و هنوز بیشتر از این پیش نرفته است.

Douyin همچنین پاسخ خوبی به این محدودیت زمانی طولانی‌تر داشته است، به همین دلیل است که TikTok اکنون به دنبال اجرای همان است، اگرچه به نظر می‌رسد زمان زیادی برای تماشای یک کلیپ TikTok در جریان است.

اگر محدودیت آپلود ۳۰ دقیقه ای به طور گسترده در دسترس باشد، TikTok به طور قابل توجهی از تمرکز اولیه اولیه خود تغییر خواهد کرد.

این گسترش نشان می دهد قصد TikTok برای جذب سازندگانی که عادت به ارسال محتوای طولانی تر در YouTube دارند.

از لحاظ تاریخی، TikTok با محتوای کوتاه مرتبط بود، در حالی که YouTube به عنوان پلتفرم مورد استفاده برای ویدیوهای طولانی در نظر گرفته می شد.

با این حال، سال‌های اخیر شاهد محو شدن خطوط بین این دو بوده است، به طوری که TikTok از ویدیوهای طولانی‌تر استقبال می‌کند و YouTube محتوای کوتاه‌تری را از طریق ویژگی‌هایی مانند Shorts معرفی می‌کند.

این جدیدترین گسترش نه تنها به سازندگان زمان و انعطاف بیشتری برای محتوایی مانند دستور العمل های آشپزی، آموزش های زیبایی، مطالب آموزشی و طرح های کمدی می دهد، بلکه در را برای نوع جدیدی از محتوا باز می کند – قسمت های کامل برنامه های تلویزیونی.

حرکت TikTok به فضای ویدیوی ۳۰ دقیقه‌ای رقابت آن با YouTube را تشدید می‌کند و نشان‌دهنده استراتژی در حال تحول پلتفرم برای پاسخگویی به طیف وسیع‌تری از تولیدکنندگان محتوا و ترجیحات بینندگان است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/tiktok-trains-its-gun-on-youtube-plans-to-go-after-video-platform-as-it-tests-30-minute-uploads-13655352.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *