Toyota RAV4 vs. نیسان روگ: کدام شاسی بلند کامپکت بهترین خرید است؟

ماشین ها

Toyota RAV4 vs. نیسان روگ: کدام شاسی بلند کامپکت بهترین خرید است؟

توسط نیکلاس ویلسون/۲۵ سپتامبر ۲۰۲۳، ۱۰:۱۵ بعد از ظهر EST

انتخاب یک SUV جمع و جور کار آسانی نیست. اگر به دنبال یکی در محدوده زیر ۳۰ هزار دلار هستید، احتمالاً با نیسان روگ ۲۰۲۳ و تویوتا راو۴ ۲۰۲۳ مواجه شده اید. این دو خودروی پنج نفره اغلب در مقابل هم قرار می گیرند و تنها حدود هزار دلار از برچسب های قیمت جدا می شوند. با این حال، آنها از نظر عملکرد یکسان نیستند، زیرا هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. به عنوان مثال، RAV4 از مزیت ارائه گزینه های پیشرانه اضافی مانند مدل هیبریدی برخوردار است، در حالی که Rogue پایه مسافت پیموده شده بنزین بهتری را در مقایسه با RAV4 استاندارد ارائه می دهد.

هر دوی این SUV های کوچک می توانند بارهای سنگین را از نقطه ای به نقطه دیگر حمل کنند، اما از نظر بصری، متمایز هستند. نیسان روگ دارای بریدگی‌ها و لبه‌های تیز است که جلوه‌ای از خودروی لوکس را به نمایش می‌گذارد. از سوی دیگر، تویوتا RAV4 با طراحی گرد خود که ظاهری خشن شبیه به سوبارو فارستر به آن می‌دهد، در خارج از جاده به نظر نمی‌رسد. این خودروها همچنین دارای طیف گسترده ای از انواع هستند که ویژگی های اضافی و پیشرانه های جایگزین را ارائه می دهند، بنابراین مهم است که به همه آنها نگاهی بیندازید تا ببینید کدام وسیله نقلیه و تریم برای شما مناسب است.

تویوتا راو ۴ چیست؟

RAV4 پایه، با عنوان LE، یک SUV دیفرانسیل جلو است که از یک موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر ۲۰۳ اسب بخار با گشتاور ۱۸۴ پوند فوت نیرو می گیرد. گیربکس آن یک دنده مستقیم الکترونیکی هشت سرعته اتوماتیک است. این SUV کوچک با قیمت پایه ۲۸۲۷۵ دلار در ۱۶ رنگ از جمله قرمز یاقوتی مروارید و سفید درپوش یخی عرضه می شود. مدل پایه به ویژه دارای رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی با روکش چرخ‌های شش پره نقره‌ای و اگزوز دو سر کرومی است. همچنین دارای تنظیمات Sport، Eco و Normal است که پیشرانه را تنظیم می کند. از نظر مصرف سوخت، RAV4 با بهترین ها رقابت می کند و حداکثر ۲۷ MPG را در شهر و ۳۵ MPG را در بزرگراه ارائه می دهد.

مانند اکثر خودروهای مدرن، RAV4 به ویژگی های ایمنی الکترونیکی مجهز است. Toyota Safety Sense یک سیستم پیش از برخورد، ردیاب عابر پیاده و سیستم هشدار خروج از خط است که همگی در یک مجموعه پیچیده شده اند. و اگر تصادف کردید، RAV4 با امتیاز پنج ستاره محافظت در برابر تصادف از NHTSA و تمجید از ایمنی برتر از IIHS، محافظت کاملی را ارائه می دهد. همچنین دارای یک عملکرد کمکی پارک است که هنگام پشتیبان گیری، هنگامی که یک شی خیلی نزدیک است هشدار می دهد.

نیسان روگ چیست؟

Jetcityimage/Getty Images

Nissan Rogue S تریم پایه این خودرو است و از ۲۷۹۱۰ دلار شروع می شود. با این نوع، شما یک موتور ۱٫۵ لیتری سه سیلندر VC-turbo دارید که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ پوند فوت گشتاور را با گیربکس اتوماتیک متغیر (CVT) تولید می کند. این شاسی بلند جمع و جور چرخ جلو را می توان در ۱۴ رنگ متمایز انتخاب کرد و دارای رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچی است. دارای دو حالت Eco و Sports است که به رانندگان امکان انتخاب مسافت پیموده شده نیرو یا بنزین را می دهد. این خودرو ۳۰ MPG در شهر و ۳۷ MPG در بزرگراه در حالت Eco دریافت می کند.

برخلاف RAV4، Rogue به صورت استاندارد با دست و پا زدن شیفترها عرضه می شود. وجه اشتراک این دو خودرو، فناوری ایمنی آنهاست. Rogue دارای تشخیص اضطراری و ترمز، هشدار خروج از خط، تشخیص برخورد از جلو و هشدار نقطه کور است. همچنین دارای امتیاز ایمنی مشابه RAV4 با امتیاز پنج ستاره حفاظت در برابر تصادف و جایزه Top Safety Pick است.

داخلی و انباری

نیسان روگ دارای یک اشتعال دکمه ای، چراغ های نقشه LED بالای سر، یک پریز برق ۱۲ ولت DC، یک پورت USB-A و یک پورت USB-C است. برای نوشیدنی، SUV دارای چهار جا لیوانی و چهار جای بطری است. آن صندلی های الهام گرفته شده از ناسا در روکش پارچه ای پیچیده شده و بدون خستگی مدل شده اند اما عملکرد گرمایش و سرمایش ندارند.

در راو ۴ به همان میزان جای فنجان و بطری در هر چهار عدد وجود دارد. با این حال، به روشی دیگر به Rogue پایبند است، زیرا دارای سه پورت USB است. همچنین دو پریز برق کمکی ۱۲ ولت/۱۲۰ وات، یکی در جلو و دیگری در ردیف دوم وجود دارد. علاوه بر این، SUV یک سیستم کنترل آب و هوا با فیلترهای گرد و غبار و گرده و دریچه های صندلی عقب را ارائه می دهد.

با توجه به حجم سرنشینان، RAV4 در ۱۳۶٫۴ فوت مکعب در مقایسه با Rogue 105.4 جادارتر است. Rogue دارای ظرفیت بار ۳۶٫۵ فوت مکعب برای ذخیره سازی است، در حالی که RAV4 فضای بیشتری با ۳۷٫۶ دارد. با این حال، زمانی که صندلی های ۶۰/۴۰ در هر دو خودرو جمع شوند، نیسان روگ در مقایسه با RAV4 69.8 فضای ذخیره سازی ۷۴٫۱ فوت مکعبی دارد.

اطلاعات سرگرمی

هر دو خودرو تجربه اطلاعات سرگرمی قابل مقایسه ای را ارائه می دهند. موسیقی، ناوبری و گزینه های مختلف دیگر از طریق یک صفحه نمایش هشت اینچی که در داشبورد وسط قرار دارد، در RAV4 و Rogue کنترل می شوند. این سیستم ها با Apple CarPlay و Android Auto سازگار هستند. این بدون شک خبر خوبی برای کسانی خواهد بود که تمام موسیقی خود را در یک سرویس خاص دارند و می‌ترسیدند که با انتقال موسیقی خود به جای دیگر، سیستم رسانه‌ای را تطبیق دهند. این اتصال همچنین به کاربران این امکان را می دهد که در صورتی که نقشه های اپل را به سیستم ناوبری داخلی خودرو ترجیح می دهند، از مزایای آن استفاده کنند.

پیمایش دو صفحه نمایش متفاوت است زیرا دارای رابط های منحصر به فرد هستند. رابط استاندارد RAV4 مانند یک تلفن اندرویدی با نوار کناری برای نمایش برنامه ها عمل می کند. از طرف دیگر، Rogue کاملاً متفاوت است و از صفحه اصلی استفاده می کند که ویجت هایی را میزبانی می کند که می توان آنها را نیز پیمایش کرد. Rogue انتخاب بهتری برای رانندگانی است که فشار دادن دکمه های فیزیکی را ترجیح می دهند، زیرا دارای یک ردیف دکمه در زیر صفحه نمایش برای کنترل عملکردها است.

هنگامی که موسیقی شروع به کار می کند، تفاوت در بلندگوهای وسایل نقلیه آشکار می شود. با Rogue، مصرف کنندگان تنها چهار بلندگو با گزینه ارتقاء به شش بلندگو دریافت می کنند. RAV4 مجهز به شش بلندگوی استاندارد است.

انواع

RAV4 را می توان در سه نوع موتور بنزینی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی انتخاب کرد. مدل پایه هیبریدی به طور قابل توجهی ۴۱ MPG در شهر و ۳۸ MPG در بزرگراه دریافت می کند. همه مدل‌ها را می‌توان به یک پیشرانه تمام چرخ متحرک ارتقا داد، البته به قیمت کمی خمیر. اگر مایلید RAV4 خود را در فضای باز به ماجراجویی ببرید، بهتر است تویوتا RAV4 TRD آفرود ۲۰۲۳. این تریم سیستم تعلیق تنظیم شده توسط TRD و مشاجرات طراحی مختلف را با قیمت ۳۷۱۹۵ دلار ارائه می دهد.

مانند RAV4، رانندگان می توانند برای هر سطح تریم، یک مدل پیشرانه تمام چرخ متحرک را انتخاب کنند. با این حال، هیچ گونه هیبریدی وجود ندارد، بنابراین شما باید به قدیمی های خوب بدون سرب با Rogue پایبند باشید. تریم های اضافی ویژگی ها و بهبودهایی را به خودرو اضافه می کنند. برای مثال، تریم پلاتینیوم ۳۷۴۹۰ دلاری، صندلی‌های چرمی و صفحه نمایش اطلاعات بزرگ‌تر را در کنار سایر موارد اضافه می‌کند. علاقه مندان به رالی از شنیدن اینکه هیچ تریم آفرودی برای Rogue وجود ندارد، ناامید خواهند شد.


منبع: https://www.slashgear.com/1400895/toyota-rav4-vs-nissan-rogue-best-buy/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *