VCها دیگر به روز نمایشی Y Combinator اهمیت نمی دهند

جف رالستون، رئیس Y Combinator، روی یک صحنه در مقابل یک صفحه نمایش بزرگ با افرادی که در دمو روز 2019 در مقابل او نشسته اند، ایستاده است.

رئیس سابق Y Combinator، جف رالستون، و مدیر عامل مایکل سیبل در مراسم Demo Day در سال ۲۰۱۹، زمانی که هنوز شخصا برگزار می شد.

Y Combinator



  • روز نمایشی Y Combinator در گذشته داغ‌ترین رویداد حضوری در مرحله اولیه در دره سیلیکون بود.
  • اما از آنجایی که این رویداد مجازی شد، بسیاری از استارت‌آپ‌های برتر قبل از روز نمایشی کار خود را افزایش دادند.
  • ارزش گذاری های گران قیمت همچنین باعث شده است که سرمایه گذاران در مورد استارتاپ های YC که می خواهند از آنها حمایت کنند، حساس تر شوند.

برای سرمایه گذاران در مراحل اولیه، چند روز در تقویم با سالانه Y Combinator مقایسه می شد. روز نمایشی.

روزی بود که بنیان‌گذاران شرکت‌های خود را به طور عمومی برای مخاطبان زیادی راه‌اندازی می‌کردند و سرمایه‌گذاران در نهایت می‌توانستند نتایج آنچه را که در پشت صحنه با آخرین کلاس شتاب‌دهنده مشهور سیلیکون ولی رخ می‌داد، ببینند. همچنین جایی است که بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران شخصاً گرد هم می‌آیند، دست می‌فشارند و امیدوارند معامله کنند.

اما سرمایه گذاران به Insider گفته اند که پس از سه سال از روزهای مجازی مجازی، انتظارات و درخشش زیاد این استارتاپ ها شروع به محو شدن کرده است. یکی از سرمایه گذاران که خواست نامش فاش نشود، گفت: «حتی اگر حضوری هم بود، دیگر حتی نمی رویم».

همان سرمایه گذار به اینسایدر گفت: «همه صندوق ها سعی می کنند قبل از روز نمایشی با بهترین شرکت های YC ملاقات کنند. “صندوق های مالی برتر در حال حاضر با شرکت های YC قبل از روز نمایشی ملاقات کرده اند و در حال سرمایه گذاری هستند.”

جمع آوری بودجه از خارج قبل از روز نمایشی بود زمانی ممنوع تلقی می شد سرمایه گذار گفت، اما اکنون شرایط عادی جدید قبل از رویداد مجازی است. برای دسته‌ای تابستان ۲۰۲۳، روز نمایشی تقریباً در ۶ و ۷ سپتامبر برگزار می‌شود.

اریک بروکنر گفت: “من فکر می‌کنم روز دمو بخشی از درخشش خود را از دست داده است، زیرا شرکت‌ها دوره‌های اولیه را زودتر افزایش می‌دهند، و برای من، مهم است که زودتر از موعد شروع به کار کنم. اگر قبل از روز دمو افزایش سرمایه‌گذاری داغی وجود داشته باشد، این ارزش‌گذاری سر به فلک می‌کشد.” ، شریک عمومی بروکنر ونچرز مستقر در کلمبوس، اوهایو.

گری تان، رئیس و مدیر عامل شرکت Y Combinator، در بیانیه‌ای ایمیلی به اینسایدر گفت: «بسیاری از بهترین شرکت‌ها در روز دمو و بعد از آن، در مورد استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند».

او گفت: “Coinbase، Instacart، Whatnot، Rappi، Airbyte، Retool – می‌توانستید در دمو Day وارد دور آنها شوید. این برای سال‌ها صادق بوده و اکنون هم صادق است.”

یکی از بزرگ‌ترین عواملی که به جمع‌آوری اولیه کمک می‌کند این است که وجوه چند مرحله‌ای بزرگ‌تر، که قبلاً به این دوره‌های اولیه دست نمی‌زدند، بوده است. سرازیر شدن بروکنر گفت و قبل از اینکه صندوق های در حال ظهور یا سندیکاهای فرشته بتوانند وارد معامله شوند، دورهای پر سر و صداترین شرکت ها را پر می کند.

آنها همچنین قادر به انجام این کار هستند برچسب قیمت بالا که اکنون با استارتاپ‌های YC همراه است، که بسیاری از مدیران صندوق‌های نوظهور مدت‌هاست از آن شکایت دارند. زمانی که Y Combinator قرارداد استاندارد خود را برای استارت‌آپ‌های پذیرفته شده تغییر داد، گفت ۵۰۰۰۰۰ دلار در شرکت‌ها در دو SAFE جداگانه یا قراردادهای ساده برای سهام آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد. اولی، ۱۲۵۰۰۰ دلار در ازای ۷ درصد استارت آپ، و دومی، ۳۷۵۰۰۰ دلار با یک کشور مورد علاقه، به این معنی که بهترین شرایط ارائه شده به حامیان آینده را برای سرمایه گذاری خود دریافت خواهد کرد.

این واقعیت که Y Combinator چنین درصد مالکیت بالایی دارد، بنیان‌گذاران را وادار کرده است که قیمت‌های دور خود را بسیار بالاتر از قبل کنند و سرمایه‌گذاران چک کوچک در ازای پول خود مالکیت بسیار کمی خواهند داشت.

ارزش‌گذاری مرحله اولیه استارت‌آپ‌ها امسال کاهش نیافته است و با سال‌های گذشته برابری می‌کند. بر اساس گزارش PitchBook، میانگین ارزش گذاری قبل از پول برای استارت آپ های اولیه ۱۰ میلیون دلار در سه ماهه دوم بود.

“با توجه به اینکه این بنیانگذاران قیمت های غیرقابل سرمایه گذاری را در حوالی روز دمو افزایش می دهند، ما بیشتر و بیشتر به دلیل قیمت و بازدید مجدد در ۱۲ ماه از آن عبور می کنیم.” جف واینستین، شریک یک صندوق اولیه تحت رهبری فرشته FJ Labs، در یک پست لینکدین نوشت.

با این حال، Y Combinator معتقد است که دسترسی به سرمایه گذاران بیشتر برای استارتاپ های انتخابی آن چیز خوبی است. در ماه مه، تان از مزایای یک روز آزمایشی مجازی برای بنیانگذاران YC در این نمایشگاه تبلیغ کرد کنفرانس Axios BFD، گفت که بنیانگذاران می توانند از سرمایه گذاران گسترده تری نسبت به سرمایه گذارانی که می توانند حضوری شرکت کنند، سرمایه کسب کنند. او در این کنفرانس گفت: «روز نمایشی که در زوم انجام شد به این معنی است که بنیانگذاران می توانند پول بیشتری جمع آوری کنند.

اما مجموع همه این عوامل به این معنی است که جمع‌آوری سرمایه در این بازار برای بنیان‌گذارانی که نتوانسته‌اند قبل از روز نمایشی سرمایه‌گذاری کنند، سخت‌تر است. یکی از سرمایه گذاران در مراحل اولیه گفت: “اینطور نیست که “اوه، حالا که تمبر YC دارید، می خواهید افزایش دهید.” “اکنون که یک تمبر YC دارید، هنوز ممکن است نداشته باشید.” سرمایه گذار گفت، برای یک سرمایه گذار، اگر همه بهترین معاملات قبل از روز نمایشی بلعیده شوند، حضور در رویداد مجازی چندان مطلوب به نظر نمی رسد.

بسیاری از بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران نیز در طول همه‌گیری، زمانی که شتاب‌دهنده مجازی شد، ارزش برند YC را بیشتر زیر سوال بردند. اما با اندازه های کلاس کوچکتر، بیشتر تمرکز هدفمند سرمایه گذاری در مراحل اولیه و بیش از یک سال بعد دوران تصدی تانبرخی از این زمزمه ها در حال خاموش شدن هستند.

یکی از سرمایه گذاران گفت: “من یک سیگنال در نام YC می بینم، اما شاید کمی کمتر از چند سال پیش.”

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

آیا این مقاله برای شما ارزشمند بود؟


آره

خیر

نظرات اضافی

ایمیل (اختیاری)

استارت آپ ها

در ادامه بخوانید


منبع: https://www.businessinsider.com/y-combinator-demo-day-investors-care-less-startups-venture-capital-2023-8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *