VC Atomico یک میلیارد یورو برای استارت‌آپ‌های فناوری اروپایی افزایش می‌دهد

بر کسی پوشیده نیست که تکنولوژی اروپایی منابع مالی در طول ۲۴ ماه گذشته کاهش نگران کننده ای داشته است. خوشبختانه هنوز نقاط روشنی وجود دارد. شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Atomico مستقر در لندن با جذب ۱٫۱ میلیارد دلار (۱٫۰۵ میلیارد یورو) بودجه جدید برای سرمایه گذاری در استارتاپ های فناوری، این روند را به چالش می کشد.

طبق یک پرونده نظارتی ایالات متحده که توسط سازمان دیده شده است، اتمیکو از این وجوه در هر دو صندوق سرمایه گذاری جدید و رشد استفاده خواهد کرد. فایننشال تایمز. به این ترتیب، امیدوار است حداقل پیش‌بینی‌های غم‌انگیز داده‌های خود را که در اوایل سال جاری در مورد وضعیت سرمایه‌گذاری‌های فناوری اروپا ارائه کرده بود، کاهش دهد.

طبق آمار منتشر شده توسط VC در ماه ژوئن، اروپایی فناوری در مسیر کاهش ۳۹ درصدی در طول سال قرار داشت و از ۸۳ میلیارد دلار (۷۹ میلیارد یورو) در سال ۲۰۲۲ به ۵۱ میلیارد دلار (۴۸٫۶۵ میلیارد یورو) در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. این به دنبال سال ۲۰۲۲ سختی است که قبلاً کاهش ۲۲ درصدی فناوری را تجربه کرده بود. استارت آپ بودجه در سراسر قاره، از ۱۰۶ میلیارد دلار (۱۰۱ میلیارد یورو) در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

بادهای معکوس اقتصادی راهبردهای سرمایه گذاری جدیدی را برانگیخته است که تجدید ساختار منجر به اخراج انبوه کارکنان و توقف استخدام برای استارت آپ ها در سراسر منطقه شده است. مشارکت ایالات متحده در معاملات اروپایی نیز کاهش یافته است داده های Pitchbook. در ماه جولای، مشارکت آمریکا در ارزش معاملات VC نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد کاهش داشت.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

با این حال، بخش‌های انعطاف‌پذیرتر مانند داروسازی و بیوتکنولوژی، نسبتاً آسیب ندیده‌اند. علاوه بر این، هجوم طلای مولد هوش مصنوعی، خوش‌بینی را برای استارت‌آپ‌های نرم‌افزاری در این زمینه تحریک می‌کند.

موسس اسکایپ می گوید که اروپا «ابر قدرت فناوری» جدید است

اتمیکو که توسط بنیانگذار اسکایپ، نیکلاس زنستروم در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد، طی سال‌ها از شرکت‌های معروفی مانند Klarna، Stripe، Telegram و Masterclass پشتیبانی کرده است – به علاوه بیش از ۱۰۰ استارت‌آپ دیگر. در میان آنها می‌توان به توسعه‌دهنده بازی فنلاندی سوپرسل، پلتفرم ترجمه هوش مصنوعی آلمانی DeepL، پلتفرم تامین مالی پروژه کربن بریتانیایی Opna و توسعه‌دهنده جت الکتریکی آلمانی Lilium اشاره کرد. این شرکت ۵ میلیارد دلار (۴٫۷۶ میلیارد یورو) تحت مدیریت دارد و قبلاً ۸۲۰ میلیون دلار (۷۸۰ میلیون یورو) برای پنجمین صندوق خود در سال ۲۰۲۰ جذب کرده است.

علی‌رغم کاهش بودجه فعلی برای این بخش، زنستروم که در همان شهر دانشگاهی سوئد بزرگ شده است، درباره آینده فناوری اروپا خوش‌بین است. به ویژه، او هیجان زده است تعداد بنیان‌گذاران بار دوم و سومی که از شکست‌ها و موفقیت‌های قبلی در استارت‌آپ دوره‌پیمایی درس گرفته‌اند و در نتیجه می‌توانند کسب‌وکارهای قوی‌تری بسازند.

در واقع، در یک پست وبلاگ از تابستان امسال، زنستروم اظهار داشت که اروپا “پتانسیل ایجاد ارزش بیشتر از فناوری را نسبت به هر منطقه دیگری” و فرصت تبدیل شدن به یک “ابر قدرت فناوری”، ایجاد آینده فناوری بهتری دارد که واقعاً نیازهای جامعه مدرن را برآورده می کند. . ما برای آن اینجا هستیم.


منبع: https://thenextweb.com/news/vc-atomico-raises-e1b-glimmer-hope-european-tech-startups

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *