Virgin Galactic سرمایه خود را از بنیانگذار میلیاردر خود از دست می دهد

Virgin Galactic سرمایه خود را از بنیانگذار میلیاردر خود از دست می دهد
ریچارد برانسون در پرواز آزمایشی Virgin Galactic در سال ۲۰۲۱٫ ویرجین گالاکتیک

ریچارد برانسون گفته است که دیگر هیچ پولی به Virgin Galactic، شرکت گردشگری فضایی که در سال ۲۰۰۴ تأسیس کرد، اختصاص نخواهد داد.

تصمیم غافلگیرکننده، اولین بار توسط سازمان گزارش شد فایننشال تایمزباعث شد ارزش سهام این شرکت در روز دوشنبه به شدت کاهش یابد.

برانسون به تایمز گفت: «ما بعد از کووید عمیق‌ترین جیب‌ها را نداریم و Virgin Galactic یک میلیارد دلار یا نزدیک به آن درآمد دارد.»

او اضافه کرد که همانطور که همه چیز پیش می رود، ویرجین گالاکتیک باید “پول کافی برای انجام کار خود به تنهایی” داشته باشد.

Virgin Galactic اولین مسافران تجاری خود را پرواز داد در ماه ژوئن به لبه فضا رفت و چهار پرواز تجاری دیگر را نیز انجام داد. آخرین مورد در ابتدای ماه گذشته رخ داد، اما تنها چند روز بعد این شرکت اعلام کرد که نیروی کار خود را کاهش داده و پروازهای تجاری خود را به مدت ۱۸ ماه از سال آینده به حالت تعلیق در می آورد تا در تلاش برای صرفه جویی در هزینه و ساخت یک هواپیمای بزرگتر با قابلیت توسعه باشد. حمل مسافر بیشتر به فضا نسبت به وسیله نقلیه فعلی، که می تواند تا شش مسافر را در یک زمان حمل کند.

قبل از تعلیق، Virgin Galactic قصد دارد ششمین ماموریت تجاری خود را در ژانویه انجام دهد، پس از آن هفتمین ماموریت تجاری در سه ماهه دوم و احتمالاً هشتمین در اواسط سال ۲۰۲۴ انجام شود. مدیر عامل Virgin Galactic، Michael Colglazier گفت که برای پروازهای باقی مانده، Virgin Galactic انجام خواهد داد. تمرکز بر فرصت های درآمد بالاتر این بدان معناست که می‌توان از مسافران شخصی درخواست کرد تا نرخی تا سقف ۱ میلیون دلار بپردازند که بیش از دو برابر قیمت کنونی صندلی‌ها ۴۵۰۰۰۰ دلار است.

خودروی جدید و بزرگتر به نام دلتا باید در سال ۲۰۲۶ آماده شود و ویرجین گالاکتیک می گوید بودجه کافی برای ادامه کار تا آن زمان را دارد. در آن مرحله، برنامه این است که دلتا پروازهای تجاری خود را آغاز کند و درآمد جدیدی را در این فرآیند جذب کند.

با این حال، گزارش FT می‌گوید که برخی از تحلیلگران معتقدند که Virgin Galactic احتمالاً در سال ۲۰۲۵، یک سال قبل از آماده شدن دلتا، باید به دنبال بودجه اضافی از سرمایه‌گذاران باشد.

تجربه پرواز Virgin Galactic شامل پروازی با نیروی موشک نزدیک به خط کارمان است، منطقه ای در حدود ۶۲ مایل بالاتر از زمین که به طور کلی به عنوان جایی که فضا شروع می شود در نظر گرفته می شود. مسافران می توانند قبل از اینکه برای فرود باند به عقب برگردند، از مناظر خیره کننده زمین و منظره بی وزنی در داخل کابین لذت ببرند.

توصیه های سردبیران







برانسون به تایمز گفت: «ما بعد از کووید عمیق‌ترین جیب‌ها را نداریم و Virgin Galactic یک میلیارد دلار یا نزدیک به آن درآمد دارد.»


منبع: https://www.digitaltrends.com/space/virgin-galactic-to-lose-funding-from-its-billionaire-founder/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *