Waymo پس از تصادف دو رباتاکسی با یک وانت بار یک فراخوان صادر کرد

سال گذشته، دو رباتاکسی Waymo در فینیکس "تماس برقرار کرد" با همان وانت که در حال یدک‌کشیدن بود و همین امر باعث شد شرکت تابعه آلفابت فراخوانی برای نرم‌افزار خودروهای خود صادر کند. آ "به خاطر آوردن" در این مورد به معنای ارائه یک به روز رسانی نرم افزار پس از بررسی مشکل و تعیین علت اصلی آن بود.

Waymo در یک پست وبلاگ فاش کرده است که در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳، یکی از روباتاکسی های آن با یک وانت رو به عقب که جلوتر از آن یدک می کشید، برخورد کرد. این شرکت می‌گوید که کامیون به‌طور نامناسب یدک‌کش می‌شد و در یک خط پیچ وسط و یک خط ترافیک قرار داشت. ظاهراً یدک‌کش پس از این حادثه کنار نرفته است و دقایقی بعد خودروی دیگر وایمو با وانت تماس پیدا کرده است. Waymo توضیح بیشتری در مورد اینکه منظور از روباتاکسی بودنش چیست، نداد "تماس برقرار کرد" با کامیون وانت، اما گفته شد که این حوادث منجر به صدمات جانی نشده و فقط خسارت جزئی به وسیله نقلیه وارد شده است. خودروهای خودران درگیر در این برخورد هیچ مسافری نداشتند.

پس از بررسی، Waymo متوجه شد که نرم افزار آن به اشتباه حرکات آتی وانت را پیش بینی کرده است. "عدم تطابق جهت گیری مداوم" بین وسیله نقلیه یدک‌کش شده و کسی که آن را بکسل می‌کند. این شرکت برای جلوگیری از حوادث مشابه در آینده، اصلاحی را برای نرم افزار خود ایجاد و تأیید کرد و از ۲۰ دسامبر شروع به استقرار به روز رسانی در ناوگان خود کرد.

شرکت کروز رقیب Waymo بود درگیر یک حادثه جدی تر است سال گذشته، که در آن یکی از روباتاکسی های آن به طور تصادفی فردی را که با وسیله نقلیه دیگری برخورد کرده بود، در چند ده فوتی در خیابانی در سانفرانسیسکو کشید. پس از آن کالیفرنیا مجوز فعالیت خود در این ایالت را به حالت تعلیق درآورد و سرانجام کروز تمام رباتاکسی ها متوقف شد عملیات، حتی آنهایی که با راننده انسان پشت فرمان، به عنوان بخشی از بررسی ایمنی. در همین حال، این کار طبق معمول برای Waymo است، که اخیراً انجام شده است اعلام کرد که آزمایش وسایل نقلیه بدون راننده را در بزرگراه ها و بزرگراه های داخل و اطراف فینیکس آغاز خواهد کرد.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/waymo-issued-a-recall-after-two-robotaxis-crashed-into-the-same-pickup-truck-055708611.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/waymo-issued-a-recall-after-two-robotaxis-crashed-into-the-same-pickup-truck-055708611.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *