WGA به توافق جدیدی رسیده است که می تواند به اعتصاب نویسنده پایان دهد

این انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) اعتصاب ممکن است در نهایت به پایان برسد. روز یکشنبه کمیته مذاکره WGA اعلام کرد که به توافقی آزمایشی با اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP)146 روز پس از آغاز اعتصاب اولیه.

کمیته گفت: «با افتخار می‌توانیم بگوییم که این معامله استثنایی است – با دستاوردها و حمایت‌های معنادار برای نویسندگان در هر بخش از عضویت.»

این دستاوردها دقیقاً چه هستند هنوز مشخص نیست. کمیته از به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد شرایط دقیق قرارداد آزمایشی خودداری کرد و اظهار داشت که عبارت دقیق قرارداد جدید هنوز در حال مذاکره است. با این حال، به نظر می رسد که از صمیم قلب نسبت به این توافق جدید خوش بین است.

“آنچه در این قرارداد به دست آورده ایم – به ویژه، همه چیزهایی که از دوم ماه مه به دست آورده ایم – به دلیل تمایل این عضویت برای اعمال قدرت، نشان دادن همبستگی خود، راه رفتن در کنار هم و تحمل درد است. و عدم اطمینان ۱۴۶ روز گذشته، ” کمیته در نامه سرگشاده به اعضای WGA گفت.

این اهرم ایجاد شده توسط اعتصاب شما، در هماهنگی با حمایت فوق‌العاده خواهران و برادران اتحادیه ما است که در نهایت شرکت‌ها را برای انجام یک معامله به میز مذاکره بازگرداند.»

آیا اعتصاب WGA تمام شده است؟

اگرچه مطمئناً یک پیشرفت امیدوارکننده است، اما این قرارداد آزمایشی به این معنا نیست که نویسندگان فوراً از دوشنبه به سر کار باز خواهند گشت. اعتصاب WGA لغو نشده است، بنابراین همچنان ادامه دارد در حالی که کمیته و AMPTP در مورد متن توافق جدید مذاکره می کنند. با این حال، پیکتینگ به حالت تعلیق درآمده است و نویسندگان تشویق می شوند که به جای آن بپیوندند انجمن بازیگران سینما – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) اعتراضات در حمایت

حتی پس از نهایی شدن متن، چندین مرحله دیگر قبل از تصویب قرارداد آزمایشی و لغو اعتصاب WGA وجود دارد. هنگامی که پیش نویس توافق نامه نوشته شد، باید چندین دور رای توسط کمیته، هیئت WGA غرب و شورای شرق WGA تصویب شود، از جمله در مورد ارسال آن به اعضای WGA برای رأی گیری. همچنین در مورد لغو اعتصاب و زمان لغو اعتصاب رای گیری صورت خواهد گرفت که می تواند نویسندگان را قادر سازد تا قبل از تصویب رسمی توافق به کار خود بازگردند.

این آرای رهبری در حال حاضر قرار است روز سه شنبه برگزار شود، مشروط بر اینکه پیش نویس کامل شود. اما اگر همه چیز خوب پیش برود، اعتصاب نویسنده تاریخی آمریکایی می تواند به زودی پایان یابد و آن را فقط به یک موضوع تبدیل کند به دست آوردن یک معامله خوب برای بازیگران هم.


منبع: https://mashable.com/article/wga-writers-strike-end-deal-agreement

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *