WhatsApp در حال کار بر روی قابلیت همکاری با سایر برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده است

به عنوان بخشی از انطباق با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA)، واتس اپ آخرین اقدامات را برای معرفی قابلیت همکاری پلت فرم با سایر برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده انجام می دهد.

WhatsApp در حال کار بر روی قابلیت همکاری با سایر برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده است
در ماه سپتامبر، قانونگذاران اتحادیه اروپا، شرکت مادر واتس اپ متا را به همراه گوگل، آمازون، به عنوان یکی از شش به اصطلاح «دروازه‌بان» معرفی کردند. سیبByteDance و مایکروسافت شش ماه به آنها فرصت دادند تا خدمات پلتفرم اصلی خود را برای دیگران باز کنند.

DMA در مارس ۲۰۲۴ به طور کامل اجرا می شود. این فقط چند هفته برای واتس اپ و سایرین باقی می ماند تا خدمات خود را مطابقت دهند. با این حال، سیمی گزارش می دهد که واتس اپ در دو سال گذشته واقعاً روی قابلیت همکاری کار کرده است و کار آن فقط تا حدی با انگیزه DMA در حال ظهور است.

به گفته دیک بروور، مدیر مهندسی واتس‌اپ، قابلیت همکاری در ابتدا بر پیام‌های متنی (غیر اس ام اس)، ارسال تصاویر، پیام‌های صوتی، ویدئوها و فایل‌ها بین دو نفر متمرکز خواهد بود. تماس ها و چت های گروهی طبق قوانین اتحادیه اروپا در چند سال آینده انجام می شود.

Brouwer می‌گوید کاربرانی که قابلیت همکاری را انتخاب می‌کنند، پیام‌های سایر برنامه‌ها را در قسمتی جداگانه در بالای صندوق ورودی WhatsApp خود می‌بینند. بروور می گوید: «تفکر اولیه در اینجا قرار دادن یک صندوق ورودی جداگانه است، با توجه به اینکه این شبکه ها بسیار متفاوت هستند. او گفت: “ما نمی توانیم همان سطح از حریم خصوصی و امنیت را ارائه دهیم.” سیمی.

برای ارسال پیام، برنامه های شخص ثالث باید محتوا را با استفاده از پروتکل سیگنال رمزگذاری کنند و سپس با استفاده از XML بسته بندی شوند، مطابق با معماری سرویس گیرنده-سرور موجود پلت فرم. برنامه ها همچنین برای دریافت پیام ها باید به سرورهای واتس اپ متصل شوند.

واتس‌اپ همچنین به سایر برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا از پروتکل‌های رمزگذاری متفاوتی استفاده کنند، در صورتی که بتوانند نشان دهند که به استانداردهای امنیتی که واتس‌اپ در دستورالعمل‌های خود بیان می‌کند، رسیده‌اند. توسعه دهندگان شخص ثالث همچنین گزینه ای برای استفاده از پروکسی بین برنامه های خود و سرورهای WhatsApp خواهند داشت. Brouwer هشدار می دهد که این می تواند با حذف نیاز به استفاده از پروتکل های سرویس گیرنده-سرور WhatsApp به توسعه دهندگان انعطاف بیشتری بدهد، اما بردارهای حمله احتمالی را نیز افزایش می دهد.

با این حال، چت‌های شخص ثالثی که در واتس‌اپ ظاهر می‌شوند هنوز هم ممکن است دور از دسترس باشند. بروور می‌گوید که این شرکت همچنان روی ویژگی‌های قابلیت همکاری و سطح پشتیبانی که برای شرکت‌هایی که می‌خواهند با آن ادغام شوند در دسترس قرار می‌دهد کار می‌کند. شرکت‌های پیام‌رسانی که می‌خواهند با واتس‌اپ همکاری کنند، باید با این شرکت قرارداد امضا کنند و از شرایط آن پیروی کنند. بروور گفت: “هیچ کس کاملاً نمی داند این کار چگونه کار می کند.” سیمی. ما نمی دانیم تقاضا چیست.»

جزئیات کامل این طرح که هم برای واتس‌اپ و هم برای مسنجر اعمال می‌شود، در ماه مارس توسط متا منتشر می‌شود و این شرکت چندین ماه برای اجرای آن فرصت خواهد داشت.

بروور اذعان کرد: «تنش واقعی بین ارائه یک راه آسان برای ارائه این قابلیت همکاری به اشخاص ثالث و در عین حال حفظ حریم خصوصی، امنیت و نوار یکپارچگی WhatsApp وجود دارد. او افزود: «فکر می‌کنم از جایی که به زمین رسیده‌ایم بسیار راضی هستیم».


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/07/whatsapp-interoperability-other-messaging-apps/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *