WiLL Vi: یکی از عجیب ترین تویوتاهایی که تا به حال وارد بازار شده است

WiLL Vi: یکی از عجیب ترین تویوتاهایی که تا به حال وارد بازار شده است

ماشین ها

WiLL Vi: یکی از عجیب ترین تویوتاهایی که تا به حال وارد بازار شده است

توسط دانیل درای/ژان ۲، ۲۰۲۴، ساعت ۱:۱۵ بعد از ظهر EST

طراحی یک خودروی تجاری قابل دوام همیشه یک علم دقیق نیست. در حالی که ساده ترین گزینه فقط ادامه دادن به تکرار در مورد چیزی است که قبلاً کار می کند، گاهی اوقات تولید کنندگان تصمیم می گیرند که a وحشی، بالقوه خطرناک درود بر مریم و چیزی کاملا منحصر به فرد را امتحان کنید. نه بار از ده بار، این شات‌های گردباد فرود نمی‌آیند، اما حتی اگر به موج جدید حمل‌ونقل خودرو تبدیل نشوند، حداقل موفق می‌شوند نقاطی را در تالار عجیب و غریب خودرو حفظ کنند.

یکی از این نمونه های این عمل توسط غول خودروسازی ژاپنی تویوتا در سال ۱۹۹۹٫ تویوتا در تلاش برای بازاریابی اجناس خود برای مشتریان جوان تر و بزرگ تر، با شرکت های مختلف ژاپنی همکاری کرد تا یک شرکت تابعه جدید تأسیس کند. این شرکت که WiLL نام دارد، محصولاتی را ارائه می دهد که فردیت و راحتی را تشویق می کند. محصولات مختلفی از WiLL در طول عمر این زیرمجموعه ارائه شد، از جمله لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و دستگاه‌های صرفه‌جویی در نیروی کار، اما نقطه برجسته فعالیت پنج ساله این شرکت، اتومبیل‌های آن بود که اولین مورد اسرارآمیز WiLL Vi بود.

ماشینی برای نسل جوان

بارزترین جنبه WiLL Vi شبح آن است که تا حدودی شبیه یک لاک پشت فلزی بزرگ است. ظاهر متحرک جلو، کناره‌های برآمدگی و شیشه‌ی عقب آویزان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تصویر کالسکه‌ای با اسب را به تصویر بکشند، البته با قاب بسیار محکم‌تر و جذاب‌تر، تا حدی به لطف چرخ‌های ۱۵ اینچی تثبیت‌شده و قوس‌های تاول‌زده. Vi طراحی شده بود که شبیه خودرویی باشد که شما را ایمن و ثابت نگه دارد. در همین حال، کابین به گونه‌ای طراحی شده بود که نرم و راحت باشد، با صندلی‌های نیمکتی که یادآور کاناپه مورد علاقه‌تان در خانه است و یک صفحه کنترل ساده و متمرکز برای جلوگیری از تحریک بیش از حد.

WiLL Vi که از استخوان های تویوتا ویتز ساخته شده است، از یک موتور ۱٫۳ لیتری ۱۶ ولتی ۸۸ اسب بخاری ۲NZ-FE و یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک استفاده می کند. این دو فاکتور در کنار هم به خودرو امتیاز مصرف سوخت عالی را برای آن زمان داد. این به هدف کلی خودرو برای پایداری گره خورده است، که در تلاشی برای جذابیت برای جمعیت جوان ساخته شده است.

درخواست های زیست محیطی

علاوه بر مصرف سوخت خوب، WiLL از تعداد انگشت شماری از ترفندها برای بهبود پایداری کلی Vi استفاده کرد، هم به خاطر خودش و هم به دلیل اینکه رانندگان جوان‌تر از پایداری در وسایل نقلیه خود قدردانی می‌کردند و آن را به یک شیرین کاری بازاریابی خوب تبدیل می‌کرد. سپرها و اجزای داخلی از پلیمر سوپر اولفین اختصاصی تویوتا ساخته شده بودند که به گونه ای طراحی شده بود که به راحتی قابل بازیافت باشد، و مواد حذف کننده صدای داخلی از خودروهای فرسوده مختلفی تهیه شده بودند که در غیر این صورت از بین می رفتند. فرآیند تولید همچنین وجود اجزای سرب را در عملکردهای حیاتی مانند رادیاتور، هسته بخاری و دستگاه سیم کشی حذف کرد.

در یک یادداشت مرتبط، چندین مورد از حساسیت های طراحی توسعه یافته با WiLL Vi خانه های جدیدی را پس از بازنشستگی نهایی خودرو پیدا می کند. تاکید بر پایداری زیست محیطی، به طور خاص، توسط تویوتا پریوس، اولین خودروی هیبریدی تولید انبوه در جهان، انجام خواهد شد. به طور تصادفی، طراحی متمایز کنسول مبتنی بر مرکز موجود در WiLL Vi، حداقل برای چند مدل اول آن، به خط پریوس نیز منتقل خواهد شد.

پیترینگ بیرون

در حالی که هیچ چیز آشکارا وحشتناکی در مورد WiLL Vi وجود نداشت، به دلایلی، به سادگی هرگز از بین نرفت. شاید این بازاریابی جوان محور بود. شاید این مشخصات غیر معمول بود. علت دقیق هر چه باشد، تنها حدود ۱۶۰۰۰ دستگاه در طول دوره زیر دو ساله WiLL Vi فقط در ژاپن از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ فروخته شد و خودرو توسط WiLL VS و Cypha جایگزین شد. با در نظر گرفتن WiLL به عنوان یک کل فقط چهار سال بعد در سال ۲۰۰۵، شاید ارتباط کمتری با خودرو داشته باشد و بیشتر به خود شرکت تابعه مربوط باشد.

مانند بسیاری از خودروهای غیرعادی یکباره از تاریخچه خودرو، WiLL Vi هنوز هم طرفدارانی دارد. مدل‌های پیش‌فرض گهگاه در حراجی‌ها با قیمتی در حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند، اگرچه برخی از آنها بین ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار فهرست شده‌اند. طرفداران خودرو حتی گاهی اوقات یک WiLL Vi را در جاده مشاهده کرده اند، به این معنی که بازاریابی باید حداقل روی یک نفر در جایی کار کرده باشد.


منبع: https://www.slashgear.com/1482006/strangest-toyotas-make-market-will-vi/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *