World of Horror یک ماشین ترسناک خزنده است که الهامات خود را با افتخار انجام می دهد

من کاملاً در بسته‌ای از ابریشم عنکبوت محصور شده‌ام، فقط کره‌ی چشم‌هایم هنوز دیده می‌شود که منتظر می‌مانم تا نوبتم بخورد. من نتوانستم شهر را از دست خدای پیر سیری ناپذیر عنکبوتی نجات دهم، و اکنون خودم و تمام ساکنان شیکاوا، ژاپن در تار و پود آن گرفتار شده ایم. من این بار تا اینجا آمده بودم و همه رازهایی را که به تابلوی اعلاناتم چسبانده بود حل کردم، اما در نهایت، نتوانستم از عذابی که به من نزدیک شده بود فرار کنم.

اگر دنیای وحشت را می توان به یک کلمه تقلیل داد، این می تواند “ترس” باشد. این یک بازی ترسناک کیهانی است که توسط آن ساخته شده است توسعه دهنده و دندانپزشک لهستانی، پاول کوزمینسکی (همچنین به عنوان Panstasz شناخته می شود). و پس از گذراندن سال‌ها در دسترسی اولیه، بالاخره Ysbryd Games آن را در این ماه در استیم، پلی‌استیشن ۴ و ۵ و نینتندو سوییچ برای عموم منتشر کرد. کاملا ارزش انتظار را داشت.

دنیای وحشت به شدت مبتنی بر متن است، و مانند داستان ماجراجویی خود را انتخاب کنید – داستانی که در آن بیشتر گزینه های شما گزینه های بدی هستند که به ناچار شما را به یک مرگ وحشتناک یا جنون غیرقابل برگشت سوق می دهند. بازیکنان باید پنج رمز و راز را که مردم شهر را عذاب می‌دهند، جمع‌آوری اطلاعات و مبارزه با موجودات هیولایی که تلاش می‌کنند سر راه شما قرار دهند، حل کنند. معلم سابق لغزنده و جوشانده اینجا، زنی با تکه‌های دنده‌های شکسته در سوراخ صورتش گیر کرده است.

در تمام این مدت، شما تلاش خواهید کرد تا از هر خدای پیری که شیوکاوا را برای آن دویدن در نظر گرفته است، جلوگیری کنید، و باید مراقب عذاب سنج باشید تا بدانید چقدر به غلبه بر شما نزدیک شده‌اید. تنها پس از به دست آوردن پنج کلید با حل هر یک از پنج رمز و راز، می توانید قفل فانوس دریایی شهر را باز کنید، جایی که می توانید خدای قدیمی را بیرون کنید. یعنی اگر بتوانید از طریق آزمایشات در راه رسیدن به اوج بگذرید. این هم یک سرکش است، بنابراین هر بار که اشتباهی مهلک مرتکب می‌شوید آماده باشید تا از ابتدا شروع کنید.

RPG به سبک مانگای ترسناک تأثیرات Junji Ito و HP Lovecraft را پنهان نمی کند. آنقدر آزاردهنده است که حتی زمانی که هیچ اتفاقی نمی‌افتد، خود را پرشور و سرگردان می‌بینید، که در برخی تحقیقات بیشتر اوقات چنین است. ممکن است شر در آن لحظه به سراغ شما نیاید، اما این حس وجود دارد که هر لحظه ممکن است.

World of Horror یک ماشین ترسناک خزنده است که الهامات خود را با افتخار انجام می دهد
بازی های روحی

هنگامی که آن ترس‌های پرش کوچک به وجود می‌آیند – حمله به‌ویژه شورش‌کننده یا صدای بلندی که امتیاز چیپ‌تون را قطع می‌کند – با تصاویر بصری ۱ یا ۲ بیتی با کنتراست بالا (شما می‌توانید در ابتدا انتخاب کنید) وحشتناک‌تر می‌شوند. ) که به طرز باورنکردنی در MS Paint ایجاد شدند. این گوری که اغلب به سختی معده می‌شود را از بین می‌برد، و چند صحنه وجود دارد که مجبور شدم خودم را مجبور کنم از آنها دور نشم (یک عمل DIY خاصی به ذهنم می‌رسد).

از نظر سختی و پیچیدگی، چند گزینه برای نزدیک شدن به بازی در اختیار شما قرار می گیرد. آموزش کوتاه آن، “داستان سرد کننده ستون فقرات قیچی مدرسه”، یک مقدمه ساده است. و در حالت داستان اصلی سطح مبتدی، «فعالیت‌های فوق برنامه»، با یک معما که قبلاً حل شده است، شروع می‌کنید.

بازیکنان همچنین می‌توانند حالت «بازی سریع» را انتخاب کنند، که در آن عناصری مانند شخصیت شما، خدای قدیمی و داستان پس‌زمینه به‌طور تصادفی انتخاب می‌شوند، یا یک بازی کاملاً سفارشی که در آن شخصیت و عناصر داستانی خود را انتخاب می‌کنید. این آخرین مسیر چالش برانگیزترین مسیر است. همچنین اگر می‌خواهید آن را با هم ترکیب کنید، می‌توانید در شروع هر بازی، از بین تعداد زیادی پالت رنگ انتخاب کنید.

صفحه نمایش حالت بازی در World of Horror با پالت رنگی سیاه و زرد خردلی اعمال شده است
بازی های روحی

در حالی که مبارزات نوبتی چیزی انقلابی نیست، من متوجه شدم که به اندازه کافی جذاب است. هیچ تضمینی وجود ندارد که تمام ضربات شما به زمین بخورد، و تکیه بر حملات معنوی در هنگام مقابله با دشمنی از نوع شبح، یک بازی استرس زا از «حدس بزنید ترکیب درست» است. چیزها را جالب نگه می‌دارد، هرچند کمی ناامیدکننده. از آنجایی که دویدن‌ها نسبتاً کوتاه هستند – حدود یک ساعت، ۳۰ دقیقه وقت بگذارید یا وقت بگذارید – هر بار که می‌میرید احساس نمی‌کنید که روحتان خرد می‌شود و باید تازه شروع کنید. اگر هر چیزی، تبدیل به یک چرخه اعتیاد آور می شود.

جایی که دنیای وحشت واقعاً برتری در توجه به جزئیات هولناک است. تلویزیونی که در خانه شما پخش می‌شود، بدون وقفه برنامه‌های خبری وحشتناک پخش می‌کند، از جمله درباره دندان‌پزشکی که دندان‌های بیماران انسانی خود را با دندان‌های سگ جایگزین کرده است. (به یاد داشته باشید، توسعه دهنده نیز یک دندانپزشک است). از دریچه در آپارتمان خود نگاه کنید، ممکن است مردی سایه دار در پایین راهرو، یا چهره سریع کسی که در گوشه ای کمین کرده، یا فقط یک راهرو خالی را ببینید. غول های پیچ خورده پشت درهای کلاس درس بن بست منتظر می مانند.

وقتی به آنها برمیگردید به ندرت همه چیز یکسان است. هر رمز و راز دارای چندین پایان و راه‌های متعددی است که شما را به آنجا برساند، بنابراین نمی‌توانید کاملاً پیش‌بینی کنید که چه اتفاقی می‌افتد، حتی اگر فقط ۱۰ ران پشت سر هم بازی کنید. برخی از داستان ها بیشتر از دیگران درگیر هستند، بهتر است فکر کنید. اما هر کدام حداقل یک عنصر وحشتناک دارند که جایگاهش را در بین بقیه توجیه می کند. اگر دنیای وحشت هر چیزی است، موثر است و من نتوانسته ام از فکر کردن به آن دست بکشم.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/world-of-horror-is-a-skin-crawling-dread-machine-that-does-its-inspirations-proud-183000816.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/world-of-horror-is-a-skin-crawling-dread-machine-that-does-its-inspirations-proud-183000816.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *