X از کالیفرنیا به دلیل قانون تعدیل محتوای رسانه های اجتماعی شکایت کرده است

X، شرکت رسانه های اجتماعی که قبلاً با نام توییتر شناخته می شد، ایالت کالیفرنیا بر سر قانونی که شرکت ها را ملزم می کند جزئیات مربوط به شیوه های تعدیل محتوای خود را افشا کنند. این قانون که به نام AB 587 شناخته می‌شود، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند که اطلاعاتی را در مورد نحوه برخورد با سخنان نفرت‌انگیز، افراط‌گرایی، اطلاعات نادرست و سایر موضوعات و همچنین جزئیات مربوط به فرآیندهای تعدیل داخلی منتشر کنند.

وکلای X استدلال می کنند که این قانون خلاف قانون اساسی است و منجر به سانسور خواهد شد. این “هم هدف و هم اثر احتمالی تحت فشار قرار دادن شرکت هایی مانند X Corp را دارد.” برای حذف، غیرفعال کردن یا از اولویت‌بندی گفتار محافظت‌شده بر اساس قانون اساسی، این شرکت در این نامه نوشت. . “هدف واقعی AB 587 این است که بر پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای “حذف” برخی از محتوای محافظت شده در قانون اساسی که توسط دولت به عنوان مشکل دار تلقی می شود، تحت فشار قرار گیرد.

X در مخالفت خود با قانون تنها نیست. اگرچه این اقدام توسط برخی از فعالان حمایت شد، تعدادی از گروه‌های صنعتی با AB 587 مخالفت کردند. سال گذشته که AB 587 به بازیگران بد کمک کرد تا از اقدامات امنیتی شرکت ها فرار کنند و اجرای قوانین خود را برای آنها دشوارتر کند.

در عین حال، حامیان AB 587 گفته اند که افزایش شفافیت پلتفرم های اصلی ضروری است. جسی گابریل، عضو مجمع، که AB 587 را نوشت، گفت: “اگر @X چیزی برای پنهان کردن ندارد، پس آنها نباید با این لایحه مخالفت کنند.” به شکایت X

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/x-is-suing-california-over-social-media-content-moderation-law-233034890.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/x-is-suing-california-over-social-media-content-moderation-law-233034890.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *