X بالاخره به کلیدهای عبور اجازه می دهد – اما فقط برای برخی از کاربران

X بالاخره به کلیدهای عبور اجازه می دهد – اما فقط برای برخی از کاربران

X (که قبلاً با نام توییتر شناخته می شد) اکنون به کاربران خود اجازه می دهد با a وارد شوند کلید عبور به جای رمز عبور – اما فقط در دستگاه های iOS.

X قصد خود را برای استفاده از فناوری بدون رمز عبور چندی پیش اعلام کرد و اکنون این کار را انجام داده است راه اندازی شد ویژگی برای کاربران آیفون این امکان را برای یک راه سریع‌تر برای ورود به سیستم فراهم می‌کند و فقط از کاربران می‌خواهد تا با هر چیزی که برای قفل کردن دستگاه خود استفاده می‌کنند، مانند اثر انگشت، FaceID یا پین، احراز هویت را انجام دهند.

همچنین تصور می شود که آنها ایمن تر هستند، زیرا کلید رمزنگاری زیرین توسط دستگاه تولید می شود و برای هیچ کس، حتی کاربر، شناخته شده نیست. این بدان معنی است که آنها در برابر فیشینگ مقاوم هستند، بنابراین مجرمان سایبری نمی توانند با استفاده از ایمیل های جعلی و تاکتیک های مهندسی اجتماعی، آنها را از اهداف خارج کنند.

فقط برای آیفون

کلیدهای عبور زاییده افکار FIDO Alliance هستند که استانداردهای تکنولوژیکی را برای آنها تعیین می کند. آنها از استاندارد WebAuthn استفاده می کنند که جزء کلیدی مشخصات FIDO2 است. بیشتر فناوری‌های بزرگ اعضای هیئت مدیره این اتحاد هستند، از جمله اپل، گوگل و مایکروسافت.

بخش خصوصی رمز عبور در دستگاه ذخیره می شود و هرگز با X به اشتراک گذاشته نمی شود.

برای تنظیم کلیدهای عبور در X، به برنامه X در آیفون وارد شوید و به «تنظیمات و حریم خصوصی» در زیر «حساب شما» بروید. سپس به «امنیت و دسترسی به حساب» و سپس «امنیت» بروید. روی «Passkey» در زیر «Additional password protection» ضربه بزنید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. همچنین می‌توانید در هر زمانی یک رمز عبور را از همان منو حذف کنید.

اگرچه X کلیدهای عبور را اجباری نمی کند، اما به شدت کاربران را تشویق می کند که از آنها استفاده کنند. در حال حاضر، کاربران باید ابتدا یک حساب کاربری با X داشته باشند که با رمز عبور ایمن شده باشد، قبل از اینکه بتوانند رمز عبور را راه‌اندازی کنند، اگرچه این شرکت می‌گوید که کاربران باید در این زمینه «در جریان باشند».

از آنجایی که دستگاه‌های iOS تنها دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند با کلید عبور وارد X شوند (در حال حاضر)، کاربران به لطف Keychain اپل، کلید عبور خود را در دستگاه‌های اپل همگام‌سازی خواهند کرد. مدیر رمز عبوربه این معنی که چندین دستگاه iOS را می توان برای ورود به X با یک رمز عبور استفاده کرد.

اگر کاربر تمام دستگاه‌های حاوی رمز عبور خود را گم کند، همچنان می‌توان از رمز عبور برای ورود به X استفاده کرد، یا کاربران می‌توانند با استفاده از این رمز عبور خود را از اپل بازیابی کنند. iCloud Keychain Escrow.

اطلاعات بیشتر از TECHRADAR PRO


منبع: https://www.techradar.com/pro/security/x-is-finally-going-to-allow-passkeys-but-only-for-some-users

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *