X تأیید می کند که جستجوهای تیلور سویفت را برای “اولویت بندی ایمنی” مسدود کرده است.

X تایید کرده است که از جستجوی نام تیلور سوئیفت توسط کاربران جلوگیری می کند، پس از اینکه دیپ فیک های پورنوگرافیک این هنرمند در این هفته در پلتفرم پخش شد. بازدیدکنندگان سایت از روز شنبه متوجه شدند که برخی از جستجوهای حاوی نام سوئیفت فقط یک پیغام خطا برمی گرداند. در بیانیه ای به روزنامه وال استریت شنبه شب، جو بناروک، رئیس عملیات تجاری X، گفت: “این یک اقدام موقتی است و با احتیاط فراوان انجام می شود زیرا ما ایمنی را در این موضوع در اولویت قرار می دهیم.” این مرحله چند روز پس از مشخص شدن مشکل برای اولین بار انجام می شود.

مدیریت X از همان ابتدا با این موضوع انتقادهایی را به همراه داشت که در جلوگیری از انتشار تصاویر غیر توافقی و صریح جنسی کند بوده است. پس از انتشار این تصاویر در روز چهارشنبه، طرفداران سوئیفت برای محدود کردن دید و حذف آن‌ها، دست به کار شدند و حساب‌هایی را که تصاویر را به اشتراک می‌گذاشتند، گزارش کردند و هشتگ‌های مربوط به خواننده را پر از محتوای مثبت کردند. NBC News اوایل این هفته گزارش شد. بسیاری از حساب‌های متخلف بعداً به حالت تعلیق درآمدند، اما نه قبل از اینکه در برخی موارد میلیون‌ها بار دیده شوند. آستانه روز پنجشنبه گزارش داد که یک پست بیش از ۴۵ میلیون بار دیده شده است.

X در بیانیه‌ای که اواخر همان روز بر روی پلتفرم خود منتشر کرد، گفت: “انتشار تصاویر برهنگی بدون رضایت (NCN) اکیداً در X ممنوع است و ما یک سیاست تحمل صفر در قبال چنین محتوایی داریم. تیم‌های ما فعالانه همه تصاویر شناسایی شده را حذف می‌کنند و اقدامات مناسب علیه حساب‌هایی که مسئول ارسال آن‌ها هستند انجام می‌دهیم. ما به دقت وضعیت را زیر نظر داریم تا اطمینان حاصل کنیم که هر گونه تخلف بعدی فوراً رسیدگی می‌شود و محتوا حذف می‌شود. ما متعهد به حفظ یک محیط امن و محترمانه برای همه کاربران هستیم.”

اما هنوز هم امکان یافتن تصاویر در روزهای بعد وجود داشت. ۴۰۴ رسانه منشاء احتمالی این تصاویر را در یک گروه تلگرامی ردیابی کرد که به دلیل ایجاد تصاویر غیرمتعارف تولید شده توسط هوش مصنوعی از زنان با استفاده از ابزارهای رایگان از جمله Microsoft Designer شناخته شده است. در مصاحبه با NBC News لستر هولت، مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، روز جمعه گفت که این موضوع نشان می‌دهد که این شرکت چه مسئولیتی دارد و “همه نرده‌هایی را که ما باید در اطراف این فناوری قرار دهیم تا محتوای ایمن بیشتری تولید شود.” او ادامه داد که «کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود، و کارهای زیادی در آنجا انجام می شود»، اما همچنین خاطرنشان کرد که شرکت باید «سریع حرکت کند».

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/x-confirms-it-blocked-taylor-swift-searches-to-prioritize-safety-153136902.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/x-confirms-it-blocked-taylor-swift-searches-to-prioritize-safety-153136902.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *