اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قوی‌ترین پردازنده اپل را نابود کرد؛ قدرت‌نمایی کوالکام در بازار تراشه

اپل همچنان در بخش تک‌هسته‌ای دست برتر را دارد و با معرفی تراشه‌ی A18 در آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس این برتری را پررنگ‌تر می‌کند؛ هرچند تلاش‌های کوالکام برای کاهش اختلاف در بخش تک‌هسته‌ای تحسین‌برانگیز است.

گفته می‌شود اسنپدراگون ۸ نسل ۴ فاقد هسته‌های کم‌مصرف خواهد بود و برای اولین‌بار از هسته‌های Oryon به‌کار‌رفته در پردازنده‌ی کلاس لپ‌تاپ اسنپدراگون ایکس الیت بهره خواهد برد.

اپل همچنان در عملکرد تک‌هسته‌ای دست بالاتر را دارد

استفاده‌نکردن از هسته‌های کم‌مصرف اقدامی است که پیش‌تر مدیاتک در تراشه‌ی دیمنسیتی ۹۳۰۰ انجام داده است و به‌نظر می‌رسد کوالکام نیز دنباله‌رو این رویه خواهد بود.

برخی دیگر از شایعات بیان می‌کنند که ممکن است اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از هسته‌های موسوم به Phoenix با سرعت کلاک ۴ گیگاهرتزی بهره ببرد که در‌مقایسه‌با سرعت کلاک ۳٫۳ گیگاهرتزی هسته‌ی قدرتمند مدل فعلی پیشرفتی بزرگ محسوب می‌شود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ احتمالا براساس فرایند ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. TSMC همان شرکتی است که تراشه‌ی رقیب، یعنی A18 را برای گوشی آیفون می‌سازد. رقابت بهترین پردازنده‌های موبایل در سال ۲۰۲۴ نزدیک‌تر و جذاب‌تر از همیشه خواهد بود و باید دید قیمت CPU روی قیمت گوشی در آینده چه تأثیراتی خواهد گذاشت.


منبع: https://www.zoomit.ir/processor/415838-snapdragon-8-gen-4-defeat-apple-a17-pro/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *