Yandex عملیات روسیه خود را به قیمت ۵٫۲ میلیارد دلار به مدیران محلی می فروشد

یاندکس، که اغلب به عنوان گوگل روسیه توصیف می شود، کسب و کارهای داخلی خود را با قیمتی ناچیز به فروش رسانده است. بلومبرگ گزارش ها این غول جستجو و خدمات که اکنون مقر آن در هلند است، عملیات روسیه خود را به مبلغ ۴۷۵ میلیارد روبل (۵٫۲ میلیارد دلار) به صورت نقد و سهام واگذار کرده است. مالکان جدید شامل گروه مدیریت، و همچنین بزرگترین شرکت انرژی داخلی روسیه، لوک اویل، و تاجر روسی و یکی از مدیران سابق گازپروم، الکساندر ریازانوف، در میان دیگران است. اکنون که Yandex روابط خود را با روسیه قطع کرده است، با توجه به تحریم‌هایی که بر تجارت با روابط روسیه تأثیر می‌گذارد، می‌تواند آزادانه‌تر رشد کند و شریک شود. تهاجم به اوکراین.

از زمان جنگ یاندکس با عواقبی مانند حذف از نزدک مواجه شده است. بنیانگذار آن، Arkady Volozh، در تابستان ۲۰۲۲ با تحریم های اتحادیه اروپا مواجه شد، زیرا گزارش شده است که این شرکت از تبلیغات روسیه حمایت می کند. این شرکت به زودی سرویس جمع آوری اخبار خود را فروخت و ولوژ آشکارا جنگ را محکوم کرد.

گزارش می دهد که یاندکس روابط خود را با روسیه قطع خواهد کرد اولین بار در اواخر سال ۲۰۲۲ ظاهر شد. در آن زمان، این شرکت با عواقب تحریم روبرو بود و شایعه شده بود که هیچ مسیری برای رشد پروژه های بدون فناوری غربی ندارد. با این حال، یک سال و نیم مذاکره بین Yandex و کرملین (گامی ضروری) طول کشید تا Yandex NV از کسب و کارهای روسی خود جدا شود. معامله نهایی با حداقل ۵۰ درصد تخفیف همراه بود، یک رویه مرسوم زمانی که کرملین کشور ثبت شده – در این مورد، هلند – را غیردوست می‌داند.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/yandex-sells-its-russian-operations-to-local-executives-for-52-billion-131554719.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/yandex-sells-its-russian-operations-to-local-executives-for-52-billion-131554719.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *