YouTube سازندگان را موظف می‌کند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری کنند، در صورت نقض قانون، خطر تعلیق می‌شود.

در تلاشی برای رسیدگی به اثرات گمراه‌کننده یا مضر هوش مصنوعی مولد، یوتیوب روز سه‌شنبه اعلام کرد که به‌زودی سازندگان را موظف می‌کند افشا کنند که آیا یک ویدیو با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر. این به‌روزرسانی بخشی از یک سری اقدامات با هدف کاهش تأثیر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است.

به گفته جنیفر فلانری اوکانر و امیلی موکسلی، معاونان مدیریت محصول یوتیوب، سازندگان اکنون هنگام آپلود محتوا گزینه‌های جدیدی خواهند داشت تا در صورت داشتن محتوای واقعی تغییر یافته یا مصنوعی، آن را افشا کنند.

عدم افشای مداوم این اطلاعات ممکن است منجر به جریمه هایی مانند حذف محتوا یا تعلیق از برنامه شریک YouTube شود. در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است که هنرمندان و سازندگان می‌توانند درخواست حذف محتوایی از جمله موسیقی را داشته باشند که از شباهت آنها بدون رضایت استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی مولد، که به طور گسترده در دسترس قرار گرفته است، خطر جعلی و اطلاعات نادرست عمیق را به ویژه در زمینه انتخابات آینده افزایش می دهد. بخش‌های دولتی و خصوصی به اهمیت شناسایی و جلوگیری از استفاده مخرب از هوش مصنوعی مولد پی برده‌اند.

برای مثال، فرمان اجرایی هوش مصنوعی پرزیدنت بایدن به طور خاص به نیاز به برچسب‌گذاری یا واترمارک کردن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اشاره کرد. OpenAI در حال توسعه یک “طبقه بندی کننده منشأ” است، ابزاری که تشخیص می دهد آیا یک تصویر با استفاده از ژنراتور هوش مصنوعی DALL-E 3 ایجاد شده است یا خیر. متا اخیراً سیاستی را اعلام کرد که بر اساس آن تبلیغ‌کنندگان سیاسی باید استفاده از هوش مصنوعی مولد در تبلیغات را افشا کنند.

هنگامی که سازندگان ویدیوها را در YouTube آپلود می کنند، اکنون از آنها خواسته می شود که مشخص کنند آیا محتوا “حاوی مطالب واقعی تغییر یافته یا مصنوعی است.” این شامل ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی است که به طور واقع بینانه رویدادها یا محتوای غیرموجودی را به تصویر می کشد که نشان می دهد افراد کارهایی را انجام می دهند یا می گویند که واقعاً انجام نداده اند.

برای اطلاع‌رسانی به بینندگان در مورد محتوای ایجاد شده یا تغییر یافته توسط هوش مصنوعی، برچسب‌هایی به پانل توضیحات اضافه می‌شوند، با یک برچسب برجسته‌تر برای محتوای حاوی موضوعات حساس. حتی اگر محتوا برچسب مناسبی داشته باشد، اگر دستورالعمل‌های انجمن YouTube را نقض کند، حذف خواهد شد.
تعدیل محتوا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد، نه تنها برای ایجاد محتوای جعلی با ظاهر واقعی متقاعدکننده، بلکه برای شناسایی و گرفتن محتوایی که دستورالعمل‌های جامعه را نقض می‌کند، اعمال می‌شود. هدف یوتیوب استقرار هوش مصنوعی مولد برای کمک به زمینه سازی و درک تهدیدها در مقیاس بزرگ است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/youtube-mandates-creators-to-tag-ai-generated-content-risk-suspension-if-rule-is-violated-13389732.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *