ادغام ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن مایکروسافت در مسیر چراغ سبز قرار دارد

ناظر ضد انحصار انگلیس امروز اعلام کرد که به طور موقت شرایط جدید مایکروسافت را پذیرفته است. ۶۹ میلیارد دلار کسب از ندای وظیفه توسعه دهنده Activision-Blizzard، امیدوار است که بزرگترین معامله بازی تا کنون انجام شود.

سازمان رقابت و بازار (CMA) ادغام را مسدود کرد در ماه آوریل، پس از ترس از اینکه مایکروسافت – که در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از بازار جهانی بازی های ابری را به خود اختصاص داده است – مزیت خود را با عرضه برخی از محبوب ترین بازی های جهان به طور انحصاری بر روی پلتفرم های خود افزایش دهد.

این دو شرکت ماه گذشته توافقنامه ادغام اصلاح شده ای را به CMA ارائه کردند که هدف آن کاهش نگرانی های سازمان دیده بان مبنی بر کاهش نوآوری و انتخاب گیمرها است. تحت پیشنهاد تجدید ساختار، مایکروسافت موافقت کرد که برخی از حقوق بازی خود را به ناشر فرانسوی بازی های ویدیویی Ubisoft بفروشد – اقدامی که سازمان دیده بان معتقد است رقابت در بازی های ابری را برای سال های آینده باز نگه می دارد.

کالین رافتری از CMA می‌گوید: «این یک معامله جدید و کاملاً متفاوت است که توزیع ابری این بازی‌های مهم را به جای اینکه تحت کنترل مایکروسافت باشد، در دست یک تأمین‌کننده مستقل قدرتمند، یوبی‌سافت، نگه می‌دارد».

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت گفت که این شرکت به کار برای کسب تاییدیه نهایی برای بستن قرارداد ادامه خواهد داد. او خاطرنشان کرد: “ما از این پیشرفت مثبت در روند بررسی CMA دلگرم شدیم. ما راه حل هایی را ارائه کردیم که معتقدیم به طور کامل نگرانی های باقی مانده CMA مربوط به جریان بازی های ابری را برطرف می کند.”

در حالی که سازمان دیده بان از قرارداد بازسازی شده راضی است، با این وجود از مایکروسافت به دلیل عدم انجام اقدامات لازم از همان ابتدا انتقاد کرد.

سارا کاردل، مدیرعامل این شرکت گفت: «اگر مایکروسافت در جریان تحقیقات اولیه ما این تغییر ساختار را مطرح می کرد، بسیار بهتر بود. “این مورد نشان دهنده هزینه ها، عدم اطمینان و تاخیری است که طرفین در صورت وجود گزینه قابل اعتماد و موثر برای جبران، اما در زمان مناسب روی میز قرار نگرفته اند، متحمل خواهند شد.”

CMA اکنون یک رایزنی در مورد اصلاحات باز کرده است که در ۶ اکتبر بسته می شود. تصمیم نهایی خود را در مورد ادغام تا ۱۸ اکتبر خواهد گرفت.


منبع: https://thenextweb.com/news/microsoft-activision-deal-approved

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *