استارتاپ بیوتکنولوژی اولین مرکز آزمایشی چربی حیوانی کشت شده را در بریتانیا افتتاح کرد

Hoxton Farms، یک استارت آپ بیوتکنولوژی مستقر در لندن، امروز اولین مرکز تولید آزمایشی چربی حیوانی کشت شده در بریتانیا را افتتاح کرد.

این شرکت که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، زیست شناسی سلولی و مدل سازی ریاضی را برای تولید چربی کشت شده از سلول های بنیادی خوک و گاو به عنوان ماده ای برای گوشت گیاهی ترکیب می کند. تامین کنندگان، توزیع کنندگان و تولیدکنندگان مواد غذایی را هدف قرار می دهد جایگزین های گوشت.

بر اساس استارت آپطعم بهینه شده تنها مزیت آن نیست. همچنین چربی کشت شده به آب کمتر، زمین کمتر و کمتر نیاز دارد انرژی از کشاورزی فشرده – همه بدون آسیب رساندن به حیوانات.

مکس جمیلی، یکی از بنیانگذاران مزارع Hoxton می گوید: «این راز نیست که صنعت گوشت سنتی شکسته شده است، اما مصرف کنندگان وقتی به دنبال جایگزین های با کیفیت هستند، ناامید می شوند. اما از آنجایی که مردم به دلیل نگرانی در مورد سلامت، اثرات زیست محیطی یا رفاه حیوانات از گوشت دور می شوند، انعطاف پذیری در حال رونق است.

جمیلی افزود، چربی حیوانی کشت شده “مواد گمشده” است، هم از نظر طعم و هم از نظر تأثیرات محیطی و اخلاقی.

کلید تاسیسات خلبان برای افزایش مقیاس

تاسیسات Hoxton Farms در لندن این امکان را به آن می دهد تا تحقیقات را پیش ببرد، نمونه های اولیه را با مشتریان توسعه دهد و تولید را افزایش دهد. به طور خاص، این تیم انتظار دارد ظرفیت تولید را به ۱۰ تن چربی کشت شده در سال افزایش دهد تا در مسیر دستیابی به برابری هزینه با روغن های گیاهی در مقیاس تجاری باشد.

این مرکز همچنین شامل یک کارگاه سخت افزاری است که در آن هاکستون فارمز بیوراکتورهای خود را تولید خواهد کرد که برای افزایش رشد سلول های چربی با سرمایه کمتر طراحی شده است. در همین حال، فضای اضافی می تواند به رشد کارکنان از ۴۰ تا ۱۰۰ نفر کمک کند.

با آوردن کشاورزی سلولی به شهر در مقیاسی وسیع‌تر، به جای یک پارک تجاری دورافتاده، ما در بهترین مکان ممکن برای یافتن مشتریان، شرکا، سرمایه‌گذاران و استعدادهای مورد نیاز خود هستیم و آگاهی از چربی‌های کشت‌شده را افزایش می‌دهیم. اد استیل، یکی از بنیانگذاران، گفت: بازاری که نشان داده است برای جایگزین های گوشت آماده است.

تاسیسات آزمایشی از دور بودجه ۲۰ میلی‌متری سری A در اکتبر ۲۰۲۲ پیروی می‌کند که توسط سرمایه‌گذاری مشترک و Fine Structure Ventures رهبری می‌شود، و نشان‌دهنده گام مهمی برای Hoxton Farms است زیرا به دنبال تأییدیه نظارتی برای مواد تشکیل دهنده آن است.


منبع: https://thenextweb.com/news/biotech-startup-opens-uk-first-pilot-facility-cultivated-animal-fat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *