Pixel 5 و Pixel 4a 5G شما در انتهای راه هستند

ممکن است متوجه شده باشید با دیروز اندروید ۱۴ QPR1 بتا ۱ منتشر شد که لیست دستگاه های پشتیبانی شده کوتاه شده است. دو دستگاه از آن غایب هستند و این به این دلیل است که این دو دستگاه، Pixel 5 و Pixel 4a 5G، در آستانه پایان عمر خود هستند.

Pixel 5 و Pixel 4a 5G بودند در پایان سپتامبر ۲۰۲۰ معرفی شد، اما سپس به ترتیب در ماه های اکتبر و نوامبر به طور جداگانه راه اندازی شد. از آنجایی که این هر دو قبل از ورود خط پیکسل ۶ بودند، جایی که گوگل سال‌های پشتیبانی به‌روزرسانی را به ۵ سال افزایش داد، در برنامه ۳ ساله قدیمی قرار دارند. از اولین باری که این دو گوشی به دست ما رسید، سه سال می‌گذرد، اگر باورتان شود.

گوگل دیروز آنها را از آپدیت اندروید ۱۴ QPR1 بتا ۱ کنار گذاشت زیرا این به روز رسانی QPR1 قبل از اینکه در دسامبر به حالت پایدار برسد، چندین نسخه منتشر خواهد شد. این به‌روزرسانی ماه دسامبر است، برای کسانی که با زمان‌بندی اینجا گیج شده‌اند. بنابراین از آنجایی که این به‌روزرسانی تا ماه دسامبر منتشر نمی‌شود، خارج از پنجره پشتیبانی نرم‌افزاری Pixel 5 و Pixel 4a 5G است. این دو گوشی بعد از اکتبر و نوامبر دیگر به روز رسانی را مشاهده نخواهند کرد.

بنابراین کاملاً واضح است که هر دوی این تلفن‌ها همچنان هر لحظه شاهد به‌روزرسانی پایدار اندروید ۱۴ خواهند بود. سپس آنها در اندروید ۱۴ باقی خواهند ماند، احتمالاً با یک رفع کننده نهایی در نقطه ای از جاده. اگرچه در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر به روز رسانی آنها به QPR1 وجود ندارد.

مانند Pixel 4a که دریافت به‌روزرسانی‌ها از این ماه متوقف شد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به یک گوشی جدید ارتقا دهید. نه تنها شما یک جریان ثابت از معاملات پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پروپیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو نیز تا چند هفته دیگر به بازار عرضه خواهند شد.

یک بار دیگر، حتما برنامه به‌روزرسانی پیکسل را بررسی کنید برای اینکه ببینید چه زمانی گوشی یا تاشو یا رایانه لوحی شما دریافت به‌روزرسانی‌ها را متوقف می‌کند.


منبع: https://www.droid-life.com/2023/09/21/your-pixel-5-and-pixel-4a-5g-are-at-the-end-of-the-road/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *