استارتاپ نروژی هوش مصنوعی Strise به بانک ها در مقابله با جرایم مالی کمک می کند. با این عرشه ۸ اسلایدی به تازگی یک دور سری A 10.8 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

بنیانگذاران Strise: مدیرعامل Marit Rødevand، CTO Patrick Skjennum و CPO Sigve Søråsen

بنیانگذاران Strise: مدیرعامل Marit Rødevand، CTO Patrick Skjennum و CPO Sigve Søråsen.

strise


  • استارت‌آپ نروژی هوش مصنوعی Strise 10.8 میلیون دلار بودجه سری A جمع‌آوری کرده است.
  • این شرکت مستقر در اسلو فناوری ضد پولشویی و انطباق را در اختیار مشاغل قرار می دهد.
  • Strise از این بودجه برای گسترش عملیات خود به بریتانیا استفاده خواهد کرد، جایی که قصد دارد دفتری را افتتاح کند.

Strise، یک استارت‌آپ هوش مصنوعی که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با مسائل مربوط به مبارزه با پولشویی (AML) و رعایت مقررات مقابله کنند، ۱۰.۸ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

این استارت آپ نروژی که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، زندگی خود را به عنوان یک پروژه تحقیقاتی هوش مصنوعی با ساخت ابزارهای هوش مصنوعی مولد از جمله نمودارهای دانش و اطلاعات آغاز کرد اما متعاقباً بر AML و جرایم مالی متمرکز شد.

این شرکت که در اسلو مستقر است، با تعدادی از مؤسسات مالی بزرگ در شمال اروپا و همچنین شرکت حقوقی Orrick در ایالات متحده و EY در بریتانیا کار می کند تا فرآیندهای AML خود را خودکار کند و به نوبه خود به عملکرد KYC و انطباق آنها کمک کند.

Marit Rødevand، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Strise در مصاحبه ای به Insider گفت: «این یک مزیت برای ما بود که از بیرون آمدیم زیرا بیشتر پیشنهادات در این فضا توسط افرادی از AML و صنایع انطباق ارائه می شود. “ما دیدگاه متفاوتی داریم، به خصوص در مورد UX و طراحی، و بازار ما مستقیم تر است.”

رودوند گفت که افزایش علاقه به هوش مصنوعی پس از راه‌اندازی ChatGPT 3 در اواخر سال گذشته که به «ابهام‌زدایی» از صنعت برای مشتریان بالقوه کمک کرد، بادهای دنباله‌دار آشکاری ایجاد شد. وی افزود: «ساختمان در این فضا برای مدتی به این معنی است که ما اعتبار بیشتری داریم.

دور سرمایه گذاری سری A Strise توسط Atomico با مشارکت سرمایه گذاران موجود از جمله Maki.vc به علاوه فرشتگانی مانند Camilla Giesecke، COO در Klarna، و Riya Grover، مدیر عامل در Sequence، رهبری شد. دور اوایل سال جاری و قبل از تابستان با سرمایه جدید به سمت برنامه های توسعه اروپایی Strise بسته شد، که از انگلستان شروع شد، جایی که در حال افتتاح دفتر است.

رودوند گفت که هزینه شرکت برای AML و رعایت قوانین در حال افزایش است و این زمان ایده آل برای گسترش و رشد در صنعت است.

علاوه بر اداره یک کسب و کار تمام وقت، بنیانگذاران Strise یک پادکست AML به نام The Laundry را میزبانی می کنند که مقداری بودجه صرف استخدام یک تهیه کننده برای نمایش می شود. این استارت آپ قصد دارد در آینده به دیگر مناطق جغرافیایی اروپایی نیز گسترش یابد.

بازی Strise’s Series A را در زیر ببینید:

strise


strise


strise


strise


strise


strise


strise


strise


strise


strise


strise


strise


strise


strise


strise


strise


در ادامه بخوانید

آیا این مقاله برای شما ارزشمند بود؟


آره

خیر

نظرات اضافی

ایمیل (اختیاری)

فین تک
VC
هوش مصنوعی


منبع: https://www.businessinsider.com/strise-anti-money-laundering-ai-startup-raises-108-million-2023-9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *