این تانک ربات نسوز ۹۰۰۰۰ دلاری ساختمان های در حال سوختن را برای نجات مردم جستجو می کند

اطفاء حریق همیشه خطرناک بود. اما با تغییرات اقلیمی، آتش‌سوزی‌های جنگلی بیشتر شده است، که به معنای انجام مأموریت‌های نجات خطرناک‌تر برای جوخه‌های آتش‌نشانی محلی است. به همین دلیل است که چندین شرکت مختلف و تیم‌های مختلف از دانشمندان در حال کار برای توسعه ربات‌هایی هستند که می‌توانند ساختمان‌های در حال سوختن را قبل از ورود آتش‌نشان‌های انسانی از بین ببرند. آخرین شرکت کننده است ، یک ربات کنترل از راه دور که می تواند دمای ۶۵۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند. در آن دمای سوزان، آتش نشانی که لباس محافظ می پوشد تنها می تواند حدود ۱۵ دقیقه در معرض قرار گرفتن مقاومت کند.

FireBot، که می‌تواند به مدت چهار ساعت در یک زمان کار کند، شبیه یک شیء خارج از یک فیلم علمی تخیلی است. ربات با “بازوهای” اره مانند خود که به حرکت دستگاه جعبه ای فلزی کمک می کند، می تواند از موانع سر راه خود با استفاده از مسیرهایی که به او اجازه می دهد از پله ها و زباله ها بالا برود بالا برود – که لازمه حرکت در آتش های خشمگین است. مطابق با که میزبان شرکت مادر FireBot در این ربات در سانفرانسیسکو این هفته از فناوری بی سیم MIMO استفاده می کند که می تواند داده ها را تا فاصله ۰٫۹ مایلی به گیرنده منتقل کند. به این ترتیب، خدمه می توانند با استفاده از جوی استیک و نمایشگر برای مانور ربات، داخل ساختمان در حال سوختن را با خیال راحت بررسی کنند.

این دستگاه دارای سنسورهای داخلی است که شامل تصویرگرهای اپتیکال و حرارتی HD و همچنین مکانیسم های مختلفی برای تشخیص گازهای خطرناک است. علاوه بر این، می‌تواند وجود مونوکسید کربن و سیانید هیدروژن را بررسی کند، که دو کشنده‌ترین دود هستند که می‌توانند در آتش‌سوزی باعث آسیب یا مرگ انسان شوند. همچنین نکته مهم این است که دستگاه علیرغم ظاهر جعبه ای خود به ظاهر سریع است. FireBot می‌تواند دو برابر سریع‌تر از آتش‌نشان‌هایی حرکت کند که از تجهیزات حفاظتی کامل شخصی استفاده می‌کنند و به‌طور متوسط ​​می‌توانند به اندازه سنگین باشند. .

Firebot پارادایم Robotics
رباتیک پارادایم

انتظار می رود این ربات حداقل ۹۰۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ به فروش برسد. از طرف دیگر، آتش نشانی ها می توانند آن را اجاره کنند. اگرچه این دستگاه دقیقاً ارزان نیست، اما می‌تواند به کاهش هزینه‌های سالانه مرتبط با آسیب‌های آتش‌نشان کمک کند، که تخمین زده می‌شود برای آتش‌نشانی‌ها هزینه داشته باشد. طبق مقاله ای که انجمن ملی حفاظت از آتش در اواخر سال ۲۰۱۹ منتشر کرد.

FireBot اولین وسیله ای نیست که از روباتیک برای ایمن تر کردن آتش نشانی استفاده می کند. دانشمندان در آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی در حال توسعه چیزی هستند که به آن معروف است یا ربات آتش نشانی خودمختار کشتی. ربات انسان نمای دو پدال برای هدایت کشتی ها، تعامل با مردم و استفاده از تصویربرداری حرارتی برای شناسایی و کار با شلنگ طراحی شده است.

زمانی که Engadget در سال ۲۰۱۹ ربات نیروی دریایی را پوشش داد، SAFFiR هنوز ضدآب و آتش نبود، به همین دلیل است که نمونه های اولیه پیشرفته تر آن هنوز در مراحل آزمایشی تحقیق و توسعه هستند. به طور مشابه، وجود دارد یک ربات واکنش‌دهنده در بلایا که میزبان لیزر مادون قرمز و تشخیص و محدوده نور چرخان (LIDAR) است که به آن امکان می‌دهد دود متراکم را هدایت کند. با این حال، هیچ چیز به اندازه FireBot Paradigm از نظر توانایی تحمل و هدایت گرما در صحنه های آتش سوزی به ظاهر پیشرفته نیست.

در همین راستا، سازمان آتش نشانی لس آنجلس حتی آزمایش هایی را انجام داد که می تواند در وسعت و ماموریت های نجات و همچنین ماموریت های بسیار بزرگ کمک کند . قیمت این ربات ۲۷۲۰۰۰ دلار است که باعث می شود FireBot در مقایسه با آن تقریبا معقول به نظر برسد.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/this-90000-fireproof-tankbot-will-scout-burning-buildings-for-people-to-save-231509079.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/this-90000-fireproof-tankbot-will-scout-burning-buildings-for-people-to-save-231509079.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *