بررسی گوگل پیکسل فولد: اولین گوشی تاشو که به درستی کار می کند

Google Pixel Fold، تا شد و باز شد.

گوگل پیکسل فولد به دلیل کاربردی بودن نمایشگر بیرونی آن در میان گوشی های تاشو متمایز است.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



وقتی از طریق پیوندهای ما خرید می کنید، اینسایدر ممکن است کمیسیون وابسته به دست آورد. بیشتر بدانید

از زمان عرضه‌شان در سال ۲۰۱۹، گوشی‌های هوشمند تاشو یک جذابیت گران قیمت بوده‌اند. به جای تاشو گوشی ها، آنها بیشتر شبیه تاشو عمل کرده اند قرص هاو تجربه تلفن سنتی با نمایشگرهای بیرونی با شکل عجیب و غریب که در جلو چسبانده شده اند، مانند یک فکر بعدی به نظر می رسد.

برای مثال، نمایشگرهای بیرونی سری گلکسی زد فولد سامسونگ، به طرز عجیبی باریک هستند و زمانی که می‌خواهید از گوشی مانند یک گوشی معمولی استفاده کنید، تجربه‌ای بسیار پایین را ارائه می‌دهند. در نتیجه، گوشی‌های تاشو واقعاً جذاب نبوده‌اند.

با این حال، گوگل آن را با این تغییر می دهد Pixel Foldاولین ورود این شرکت به عرصه تاشو.

اشتباه نکنید، Pixel Fold با قیمت اولیه ۱۸۰۰ دلاری خود همچنان گران است، اما Google با موفقیت Pixel Fold را از یک جذابیت خاص دیگر به یک دستگاه قابل دوام با یک تصمیم طراحی ساده تبدیل کرده است – نمایشگر بیرونی را شبیه به یک تلفن معمولی کنید.

در واقع، Pixel Fold هم به یک تجربه تلفن سنتی ارزشمند و هم یک تجربه تبلت درخشان دست می یابد. در نتیجه، آن است بهترین گوشی اندرویدی که می توانید بخرید به شکل تاشو، و اولین گوشی از این دست را می‌توانیم بدون رزرو قابل توجه توصیه کنیم.

Google Pixel Fold

Pixel Fold گوگل یک گوشی ممتاز و تاشو است که به نظر می رسد قیمت اولیه ۱۸۰۰ دلاری خود را با عملکرد همه کاره و ویژگی های چندوظیفه ای توجیه کند. این گوشی دارای یک سیستم پنج دوربین ستاره‌دار است و با پردازنده‌ای مشابه سری گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل ۷ گوگل کار می‌کند.

تبلیغات

تبلیغات

عملکرد روان و سریعی که در یک گوشی پرچمدار انتظار دارید

صفحه نمایش بیرونی Google Pixel Fold، صفحه اصلی و نمادهای برنامه را در پس زمینه مشکی مشکی نشان می دهد.

پردازنده Tensor G2 پیکسل فولد ممکن است از نظر فنی قوی‌ترین پردازنده موجود برای گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۳ نباشد، اما سریع و روان است.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



این Pixel Fold بر روی همان پردازنده Google Tensor G2 اجرا می شود که آخرین گوشی های پرچمدار این شرکت را تامین می کند. پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو.

طبق تست‌های بنچمارکی که با Geekbench 6 انجام داده‌ام، این از نظر فنی به این معنی است که پیکسل فولد به اندازه پرچمدار سری گلکسی S23 سامسونگ یا رقیب اصلی تاشو آن، گلکسی زد فولد ۵که بر روی نسخه بهینه سازی شده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 اجرا می شود.

با این حال، در دنیای واقعی، تشخیص تفاوت بین پیکسل فولد و گوشی گلکسی که بر روی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تخصصی کار می‌کند سخت است – Pixel Fold به راحتی سریع، روان کار می‌کند و کاملاً مانند یک دستگاه ممتاز عمل می‌کند. هیچ نگرانی در مورد عملکرد آن نیست.

تبلیغات

تبلیغات

معمولاً دوربین های پیکسل عالی گوگل

سه دوربین در پشت Pixel Fold قرار دارند که شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۱۰٫۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۰٫۸ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری است.

Pixel Fold در مدل واقعی گوشی های گوگل، عکس های عالی با رنگ های طبیعی، وضوح عالی، عمق و کنتراست خیره کننده، و نور مناسب می گیرد که جزئیات را در قسمت های روشن تر عکس حفظ می کند و در عین حال جزئیات را در نقاط تاریک تر حفظ می کند.

عکس‌های گوشی‌های Google، شامل Fold، می‌توانند تیره‌تر از عکس‌های رقبا به نظر برسند. این به این دلیل است که گوشی به طور مصنوعی عکس‌ها را با روشنایی و اشباع رنگ اضافی تقویت نمی‌کند، مانند گوشی‌های سامسونگ.

عکسی از انباری که با دوربین اصلی پیکسل فولد گرفته شده است.

Pixel Fold با رنگ های طبیعی و روشنایی و کنتراست متعادل عکس می گیرد.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



عکسی از یک رز صورتی که با دوربین اصلی گوگل پیکسل فولد گرفته شده است.

Pixel Fold از این گل رز که به طور قابل توجهی همراه با باد حرکت می کرد، عکس های بسیار واضح و متمرکز گرفت.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



عکسی از یک گربه که با دوربین اصلی Google Pixel Fold گرفته شده است.

Pixel Fold روشنایی یا اشباع رنگ را بیش از حد افزایش نمی دهد و می تواند تمام جزئیات را در خز سفید گربه حفظ کند و در عین حال جزئیات پیچیده را در سنگ نشان دهد.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



دوربین سلفی خارجی ۹٫۵ مگاپیکسلی است. به اندازه کافی خوب است، اما می‌توانید Pixel Fold را باز کنید و از دوربین‌های عقب با نمایشگر بیرونی به عنوان منظره یاب برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

دوربین سلفی داخلی ۸ مگاپیکسلی است که اگر نیاز به گرفتن یک سلفی سریع (به دلایلی) در حالت تبلت داشته باشید نیز خوب است، اما کار اصلی آن احتمالاً برای تماس‌های ویدیویی است و برای این کار به خوبی کار می‌کند.

تبلیغات

تبلیغات

عمر باتری فوق العاده

لبه پایین Pixel Fold گوگل، درگاه شارژ USB-C و ضخامت کلی گوشی را در حالت تا شده نشان می دهد.

Pixel Fold در تست باتری ما عملکرد قابل توجهی داشت.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



تست باتری ما شامل دو ساعت پخش ویدئو با روشنایی مشترک، یک ساعت پخش موسیقی در حین اتصال به هدفون بلوتوث، دو بار تست استرس شدید ۳DMark Wild Life و پنج اجرا از معیار Geekbench 6 CPU است. برای Pixel Fold، ما از همان تست دو بار استفاده کردیم – یک بار در حالت تا شده و یک بار در موقعیت باز.

Pixel Fold در حالت تا شده، در حالی که به طور انحصاری از نمایشگر خارجی ۵٫۸ اینچی استفاده می کرد، آزمایش باتری ما را با ۶۹ درصد شارژ باقی مانده به پایان رساند که برای تلفنی با این اندازه نمایشگر فوق العاده است. گوشی‌هایی که نمایشگر ۶.۱ اینچی دارند، معمولاً پس از آزمایش مشابه، حدود ۶۰ درصد عمر باتری دارند.

Pixel Fold که در حالت تبلت باز شد و تنها با استفاده از صفحه نمایش ۷٫۶ اینچی خود، همان تست را با ۶۵ درصد باقی مانده به پایان رساند، به این معنی که تقریباً به اندازه یک تلفن با صفحه نمایش بزرگ مانند ۶٫۷ اینچی دوام می آورد. آیفون ۱۴ پرو مکس و ۶٫۶ اینچی گلکسی اس ۲۳ پلاس، که هر دو تست را با ۶۷ درصد شارژ به پایان رساندند. در واقع، می‌توانید از Pixel Fold به‌طور انحصاری در حالت تبلت در تمام طول روز بدون نگرانی در مورد عمر باتری استفاده کنید.

مطمئناً، نتیجه باتری بازشده Pixel Fold برای یک تبلت عالی نیست، اما مقایسه آن با سایر تبلت‌های اختصاصی غیرمنصفانه خواهد بود – همچنین این گوشی تلفنی است که در همه جا حمل می‌کنید.

تبلیغات

تبلیغات

یک گوشی تاشو که مانند یک گوشی سنتی عمل می کند

قسمت پشتی Google Pixel Fold در حالت تا شده در گزینه رنگ مشکی.

Pixel Fold دستگاهی زیبا و براق است، حتی اگر در حالت تلفن ضخیم باشد.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



Pixel Fold یک دستگاه فوق‌العاده درجه یک با پشت شیشه‌ای مات براق و ساختار فلزی جامد است، اما با توجه به قیمت آن نباید تعجب‌آور باشد.

Pixel Fold آشناترین و قابل استفاده ترین دستگاه تاشوی است که من در حالت گوشی تاشو امتحان کرده ام، به لطف نمایشگر بیرونی آن، که بیشتر شبیه به یک صفحه نمایش تلفن سنتی عمل می کند.

در حالی که نمایشگر ۵٫۸ اینچی آن کوچکتر از نمایشگر خارجی ۶٫۲ اینچی گلکسی زد فولد ۵ است، پیکسل فولد دارای نسبت تصویر سنتی ۱۷٫۴:۹ است که باعث می‌شود پهن‌تر و مفیدتر از صفحه‌نمایش باریکتر ۲۳٫۱:۹ گلکسی Z Fold 5 باشد. . صفحه نمایش، که در هنگام استفاده از برنامه ها، تجربه ای سخت و ناآشنا را ارائه می دهد. در نتیجه، من هرگز نیازی به برداشتن گام اضافی برای باز کردن Pixel Fold صرفاً برای به دست آوردن یک تجربه برنامه خوب احساس نکردم.

گوگل پیکسل فولد و سامسونگ گلکسی زد فولد 4 در کنار هم، تفاوت‌های بین نمایشگر بیرونی را برجسته می‌کنند.

نمایشگر بیرونی Pixel Fold در مقایسه با نمایشگر خارجی باریک و ناخوشایند سری Galaxy Z Fold بیشتر شبیه یک صفحه نمایش تلفن سنتی است.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



ممکن است برای دستگاهی که گزینه صفحه نمایش بزرگتر را ارائه می دهد، غیر منطقی به نظر برسد، اما من متوجه شدم که در اکثر مواقع به جای صفحه تبلت، از نمایشگر بیرونی Pixel Fold استفاده می کنم – Pixel Fold را فقط برای اهداف خاصی باز کردم، مانند تماشای. یک ویدیو یا نگاهی دقیق تر به یک عکس.

نمایشگر بیرونی Google Pixel Fold در حالت تاشو با برنامه Reddit اجرا می‌شود.

من از Pixel Fold تا شده تقریباً ۸۰٪ استفاده کردم، اگر نه بیشتر، زیرا برای اکثر نیازهای من کاملاً کافی بود.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



تنها راه حلی که در اینجا وجود دارد، یک توافق مشترک با همه تلفن‌های تاشو است – Pixel Fold 9.98 اونس وزن دارد، و در صورت تا شدن نسبتاً حجیم و سنگین است که بخشی از جذابیت یک تلفن کوچک‌تر را از بین می‌برد.

در حالی که من گوشی های سبک تر را برای راحتی ترجیح می دهم، وزن Fold قابل کنترل بود و نیازی به تنظیمات زیادی نداشتم. به عنوان مثال، من نگران بودم که Pixel Fold به دلیل ضخامت و وزن، به درستی در پایه گوشی ماشین من قرار نگیرد، اما به خوبی می‌نشیند. با این حال، مسافت پیموده شده شما ممکن است با نگهدارنده ها و گهواره های خاص شما متفاوت باشد.

تبلیغات

تبلیغات

تبلت باریک و سبک وزن در بدنه یک گوشی کوچک

Google Pixel Fold در حالت تبلت باز می شود، صفحه اصلی روشن است و نمادهای برنامه قابل مشاهده است.

Pixel Fold به تبلتی کوچک با صفحه نمایش ۷٫۶ اینچی تبدیل می شود و برای تبلت با هر اندازه ای کاملاً نازک و سبک است.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



هنگامی که Pixel Fold را باز می‌کنید، تغییری در طرز فکر شما اتفاق می‌افتد و از یک تلفن ضخیم و کمی سنگین به تبلتی فوق‌العاده نازک و سبک با نمایشگر ۷٫۶ اینچی تبدیل می‌شود.

Pixel Fold برای مشاهده محتوا و استفاده از برنامه‌های بهینه‌سازی شده که با ارائه عملکردهای بیشتر از صفحه نمایش تبلت باز شده استفاده کامل می‌کنند، به زیبایی کار می‌کند. به عنوان مثال، برنامه Gmail صندوق ورودی شما را در سمت چپ صفحه نمایش می دهد، در حالی که یک ایمیل باز سمت راست را اشغال می کند. و برنامه آب و هوا پیش بینی بلند مدت را در سمت چپ نشان می دهد و پیش بینی امروز را در سمت راست نشان می دهد.

Google Pixel Fold در حالت تبلت، برنامه آب و هوا را اجرا می کند و ظاهر یک برنامه بهینه شده را برجسته می کند.

برنامه‌های بهینه‌سازی شده تمایل دارند اطلاعات بیشتری را در هر دو طرف صفحه نمایش دهند تا اینکه به سادگی یک برنامه را برای پر کردن صفحه تبلت Pixel Fold بکشند.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



سایر برنامه ها به سادگی شبیه نسخه های طولانی برنامه تلفن هستند که فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد، اما عملکرد بیشتری را ارائه نمی دهد، و این خوب است.

با این حال، هنوز بسیاری از برنامه‌ها برای استفاده کامل از صفحه حالت تبلت بهینه‌سازی نشده‌اند، و برخی مانند برنامه‌های تلفن بلند و باریکی هستند که روی صفحه‌ای عریض اجرا می‌شوند و فضاهای بزرگ سیاه و بدون استفاده در کنار آن‌ها قرار دارند.

Google Pixel Fold در حالت تبلت نشان می دهد که یک برنامه بهینه نشده چگونه به نظر می رسد.

یک برنامه بهینه نشده به سادگی شبیه برنامه تلفن با حاشیه های سیاه در دو طرف خواهد بود.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



راه حل جزئی برای بزرگتر نشان دادن برنامه های بهینه نشده، به خصوص آنهایی که برای پیمایش عمودی مانند برنامه های رسانه های اجتماعی طراحی شده اند، چرخاندن Pixel Fold به حالت عمودی در حالی که باز است، است که به برنامه اجازه می دهد تا قسمت بیشتری از صفحه را پر کند. فضاهای سیاه همچنان می توانند کنار برنامه قرار بگیرند، اما حداقل باریک تر هستند.

Pixel Fold با برنامه توییتر در حالت افقی

چرخاندن Pixel Fold به حالت عمودی، برنامه را کمی گسترش می‌دهد تا بیشتر صفحه نمایش آن را پر کند.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



راه‌حل نهایی این است که برنامه‌ها بهینه شوند – این برای گوگل و توسعه‌دهندگان برنامه است که باید آن را هش کنند، و نمی‌توان گفت که چه زمانی یا چه زمانی این اتفاق می‌افتد.

همراه داشتن یک تبلت همیشه برای بهره وری نیز یک موهبت است، یا اگر دوست داشتید می توانستید دو برنامه را در کنار هم اجرا کنید. من اغلب در حالی که در Reddit و توییتر پیمایش می‌کردم، چیزی را در کروم جستجو می‌کردم یا برای تنظیم سریع ترموستات به برنامه Google Home می‌رفتم، یک ویدیوی YouTube را در سمت چپ صفحه پخش می‌کردم.

تبلیغات

تبلیغات

آیا باید Google Pixel Fold را بخرید؟

Google Pixel Fold در حالت تبلت باز شد و نمایشگر پشتی و بیرونی را نشان داد.

Pixel Fold به لطف نمایشگر بیرونی آن به راحتی بهترین گوشی تاشوی است که می توانید بخرید.

آنتونیو ویلاس بواس/خودی



اگر ایده داشتن یک تلفن کوچک را دوست دارید که در صورت نیاز به تبلت تبدیل شود، پیکسل فولد گوگل برای شما مناسب است – اما اینکه آیا می توانید به راحتی ۱۸۰۰ دلار برای آن کنار بگذارید به شما بستگی دارد.

من با اطمینان، Pixel Fold را در مقابل پیشنهاد می‌کنم گلکسی زد فولد ۵ سامسونگبا این حال، به لطف صفحه نمایش بیرونی گسترده تر و آشناتر Fold.

با این حال، مصالحه هایی وجود دارد که می توان درباره آنها فکر کرد، مانند وزن و ضخامت اضافی Pixel Fold در حالت تلفن. یکی از مزایای یک تلفن کوچکتر، وزن سبک راحت و قابل مانور است که در پیکسل فولد از بین می رود.

با این وجود، Pixel Fold بهترین راه‌حلی است که تاکنون در میان گوشی‌های تاشو پیدا کرده‌ام، زیرا این اولین راه‌حلی است که تقریب مناسبی از یک تلفن کوچک را ارائه می‌کند که می‌تواند در تبلت باز شود.

ثبت نام برای خبرنامه هفتگی Insider Reviews برای مشاوره خرید بیشتر و معاملات عالی

شما می توانید لوگو و مجوز تحسین این داستان را خریداری کنید اینجا.

افشاگری: نوشته و تحقیق شده توسط بررسی های خودی تیم ما محصولات و خدماتی را که ممکن است برای شما جالب باشد برجسته می کنیم. اگر آنها را بخرید، ممکن است سهم کمی از درآمد حاصل از فروش را از شرکای خود دریافت کنیم. ما ممکن است محصولات را به صورت رایگان از تولید کنندگان برای آزمایش دریافت کنیم. این تصمیم ما را در مورد اینکه آیا محصولی مشخص شده یا توصیه نمی شود، هدایت نمی کند. ما مستقل از تیم تبلیغاتی خود کار می کنیم. ما از بازخورد شما استقبال می کنیم. به ما ایمیل بزنید reviews@insider.com.



منبع: https://www.businessinsider.com/guides/tech/google-pixel-fold-review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *