بریتانیا به برنامه تحقیقاتی شاخص اتحادیه اروپا Horizon پیوست

پس از ماه ها مذاکره، انگلستان به Horizon، اتحادیه اروپا می پیوندد ۹۵٫۵ میلیارد یورو گل سرسبد نخست وزیر ریشی سوناک، برنامه تحقیق و نوآوری را پنجشنبه اعلام کرد.

اگرچه مشارکت این کشور در این برنامه بخشی از توافق برگزیت بود، اما پس از اختلاف بروکسل و لندن بر سر قوانین تجاری ایرلند شمالی – تنها مرز زمینی بریتانیا با یک کشور عضو اتحادیه اروپا، جمهوری ایرلند، عضویت این کشور به مدت سه سال مسدود شده بود. ایرلند.

اما حل مشکل در فوریه اکنون راه را برای ورود مجدد بریتانیا به Horizon باز کرده است که در روز چهارشنبه ۶ سپتامبر طی تماسی بین Sunak و رئیس کمیسیون اورسولا فون در لاین تأیید شد.

سوناک گفت: «ما با شرکای اتحادیه اروپا کار کرده‌ایم تا مطمئن شویم که این معامله مناسب برای بریتانیا است، فرصت‌های تحقیقاتی بی‌نظیر را باز می‌کند و همچنین معامله درستی برای مالیات‌دهندگان بریتانیایی است». گفت.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

بر اساس قرارداد جدید، محققان بریتانیایی می‌توانند درخواست کمک‌های مالی و شرکت در پروژه‌های Horizon را آغاز کنند، با دسترسی کامل به آنها از ژانویه ۲۰۲۴٫ این توافقنامه همچنین شامل مشارکت در کوپرنیک، برنامه ماهواره‌ای اروپایی رصد زمین است.

را اتحادیه اروپاهمچنین تقاضای بریتانیا برای انصراف از برنامه انرژی اتمی اروپا، اوراتوم، و در عوض دنبال کردن یک استراتژی انرژی همجوشی داخلی را پذیرفته است.

اتحادیه اروپا و بریتانیا شرکای استراتژیک کلیدی هستند و توافق امروز این موضوع را ثابت می کند.

لندن باید به طور متوسط ​​۲٫۶ میلیارد یورو در سال برای مشارکت خود در هر دو شرکت Horizon و Copernicus کمک کند، اما مجبور نیست برای زمان غیبت خود بپردازد.

این خبر با خوشحالی و آرامش مورد استقبال جامعه علمی بریتانیا قرار گرفت که مدت هاست کمپین برای دسترسی مجدد.

پروفسور دیم سالی مپستون، رئیس دانشگاه های انگلستان، بر اهمیت همکاری علمی فراتر از مرزها تاکید کرد. «افق اروپا [and its predecessors have] برای بیش از ۳۰ سال اساس همکاری علمی بوده است.” گفت.

از تشخیص زودهنگام سرطان تخمدان گرفته تا توسعه شبکه‌های انرژی پاک که شامل ده‌ها دانشگاه و شرکای صنعتی بسیاری می‌شود، Horizon به ما اجازه می‌دهد کارهایی انجام دهیم که بدون آن مقیاس همکاری امکان‌پذیر نیست.»

به طور مشابه، دکتر دایانا بیچ، مدیر عامل لندن عالی، خاطرنشان کرد که دانشگاه‌ها «اکنون از اطمینان و ثبات لازم برای ادامه نیرو دادن به موتور نوآوری بریتانیا و ایجاد ارتباط در سراسر مناطق» برخوردار هستند، زیرا آنها به دنبال تبدیل این کشور به «یک ابرقدرت علمی جهانی هستند». “.”

به طور کلی، مقدمه ورود مجدد بریتانیا به نام Horizon، نه تنها برای روابط لندن و بروکسل پس از طلاق، بلکه برای نوآوری و پیشرفت علمی اروپا نیز یک لحظه مهم است.

اتحادیه اروپا و بریتانیا شرکا و متحدان استراتژیک کلیدی هستند و توافق امروز این موضوع را ثابت می کند. گفت فون در لاین. ما همچنان در خط مقدم علم و تحقیقات جهانی خواهیم بود.»


منبع: https://thenextweb.com/news/uk-rejoins-eu-horizon-research-programme

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *