بهترین و بدترین برنامه های زنجیره ای رستوران، از استارباکس تا مک دونالد

مقایسه برنامه های فست فود

نانسی لونا، خبرنگار رستوران های اینسایدر، اپلیکیشن های ۱۰ زنجیره برتر کشور را بررسی می کند.

استارباکس/تاکو بل/چیپوتل



  • برنامه های رستوران از آن زمان به راه افتاده اند استارباکس آزمایش پرداخت موبایلی را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد.
  • امروزه سفارش غذا از طریق یک اپلیکیشن در همه جا رایج شده است. اما، برخی از زنجیره‌ها برنامه‌های بی‌ثباتی ارائه می‌دهند.
  • Insider برنامه های ۱۰ زنجیره برتر در ایالات متحده را بررسی کرد تا ببیند کدام یک بهترین است.
تبلیغات

تبلیغات

یکی از مهم‌ترین نوآوری‌هایی که در نزدیک به دو دهه‌ای که این صنعت را پوشش می‌دهم به رستوران‌ها رسید، معرفی اپلیکیشن موبایل بود. این جنبش توسط پیشگامان دیجیتالی مانند استارباکس، چیپوتلتاکو بل، و نان پانرا.

امروزه سفارش غذا از طریق اپلیکیشن در همه جا وجود دارد. این راحت ترین راه برای تعامل با یک برند است. ما می‌توانیم غذا سفارش دهیم، جوایزی کسب کنیم، و پیشنهادات منحصر به فرد آنلاین را پیدا کنیم.

اما برخی از برنامه های فست فود احساس می کنند که در دوران تاریکی زندگی می کنند. برخی از آنها آهسته، درهم و برهم هستند و به سختی می توان آنها را هدایت کرد.

استارباکس مطمئناً استاندارد طلایی برنامه ها است. اما آیا بهترین است؟ در اینجا نحوه رتبه بندی برنامه های برنامه ها آمده است بزرگترین رستوران های زنجیره ای در امریکا.

تبلیغات

تبلیغات

۱۰٫ مک دونالد

پس از سال ها عقب ماندن از رقبا، اپلیکیشن زنجیره ای اکنون بیش از ۵۷ میلیون عضو فعال دارد. و فروش دیجیتال بخش بزرگی از فروش کلی را تشکیل می دهد.

اما دلیلی وجود دارد که این تعداد بسیار زیاد است. برخلاف سایر زنجیره‌ها، نمی‌توانید بدون اینکه مجبور شوید در برنامه «ثبت‌نام» کنید، سفارش دهید. چیزی به نام سفارش مهمان وجود ندارد. این یک قلدر دیجیتالی است.

اگر به طور تصادفی از برنامه خارج شوید، اگر فراموش کنید از کدام ایمیل برای ثبت نام استفاده کرده اید، ورود مجدد به آن آسان نیست. بازگشت به برنامه حدود ۳-۴ مرحله طول می کشد.

هنگامی که در نهایت به برنامه وارد شدید، بسیار تبلیغاتی است. با جدیدترین ترفندهای بازاریابی پر شده است. من نمی خواهم تبلیغات در چهره ام باشد.

تبلیغات

تبلیغات

وقتی در حال سفارش غذا هستم، یک تجربه راحت، سریع و بدون اصطکاک در برنامه می‌خواهم. مک دونالد این را ارائه نمی دهد.

۹٫ مترو

مترو پیشگام فرمت سفارش پیاده روی که توسط دیگران کپی شده است چیپوتل، سبز شیرینو کاوا. این زنجیره با ارائه یک زیربنای سفارشی که خودتان را بسازید، به بزرگترین برند فست فود در جهان تبدیل شد.

اما این برنامه همان تجربه شخصی سازی شده را ارائه نمی دهد.

این برنامه به دسته های ساندویچ های از پیش تنظیم شده، از جمله ساندویچ های جدید تقسیم می شود سریال مترو، ساندویچ های کلاسیک و روکش ها. هنگامی که یک ساندویچ امضا را انتخاب کردید، مشتریان اجازه دارند مواد تشکیل دهنده ساندویچ را حذف کرده و به آن اضافه کنند.

تبلیغات

تبلیغات

اما این مانند سفارشی کردن یک ساندویچ از ابتدا نیست.

همیشه اینجوری نبود با توجه به اینکه Subway در سال ۲۰۱۴ آزمایش سفارش تلفن همراه را آغاز کرد، به مشتریان اجازه داده شد ساندویچ خود را طراحی کنند و تغییر “بصری” آن را با انتخاب مواد تشکیل دهنده مشاهده کنند. اخبار رستوران ملت.

تعداد زیادی تصاویر کوچک در برنامه Chick-fil-A

تصاویر کوچک بسیار زیادی در برنامه Chick-fil-A وجود دارد.

اسکرین شات ها



۸٫ Chick-fil-A

من انتظار بیشتری از فیله مرغ. این زنجیره یکی از موفق ترین فرنچایزها در زمینه فست فود است، اما به نظر نمی رسد که آنها هیچ فکری را در برنامه خود قرار دهند.

سطوح منوی کشویی بسیار زیادی برای انتخاب غذا وجود دارد. همچنین، آنها یک تصویر از هر عنصر دارند، که باعث پیمایش زیادی می شود. این عکس ها فضای زیادی را اشغال می کنند. فکر می کنم اکثر مشتریان می دانند گوجه فرنگی و ترشی چه شکلی است.

تبلیغات

تبلیغات

چرا یک لیست ساده از مواد تشکیل دهنده ندارید؟ همچنین، از آنجایی که تصاویر فضای زیادی را اشغال می کنند، زنجیره از اندازه نقطه بسیار کوچکی برای متن استفاده می کند. دیدن متنی مانند هزینه‌هایی که شرکت برای افزودن اقلامی مانند پنیر یا گوجه‌فرنگی به ساندویچ دریافت می‌کند، دشوار است. آره اضافه کردن گوجه فرنگی ۲۰ سنت اضافی برای ساندویچ مرغ کلاسیک هزینه دارد. اضافه کردن کاهو نیز برای شما ۲۰ سنت هزینه دارد.

با این حال، این برنامه که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد، محبوب است. بازوی وفاداری این برنامه ۵۰ میلیون عضو دارد.

۷٫ دانکین

دانکین دارای یک منوی بزرگ است که می تواند برنامه آن را ناکارآمد کند. با این حال، منوی دیجیتال به طور منطقی طبقه بندی شده است و پیدا کردن نوشیدنی ها و دونات ها را آسان می کند. برخلاف مک‌دونالد، برای ثبت‌نام نیازی به پرش از حلقه‌ها ندارید. من توانستم با استفاده از Apple ID خود به سرعت ثبت نام کنم.

یکی از مواردی که این برنامه را متمایز می کند این است که اطلاعات تغذیه ای را در زیر توضیحات هر محصول ارائه می دهد. این ویژگی از زمانی که اپلیکیشن موبایل دانکین برای اولین بار در آگوست ۲۰۱۲ راه اندازی شد، وجود داشته است. امروزه، ۸ میلیون عضو وفادار آن به طور مکرر پیشنهاد می شوند. معاملات از طریق برنامه

تبلیغات

تبلیغات

این یک برنامه نسبتا آسان برای استفاده است. من دوست دارم که چگونه موارد برجسته را در بالا نشان می دهد، مانند ویژه های پاییز. همچنین این امکان را به شما می دهد که حتی یک روز قبل سفارش دهید.

اما، این برنامه واقعاً عقب مانده است زیرا گزینه ای برای تحویل به مشتریان نمی دهد. این یک اشتباه بزرگ برای هر برندی است که می‌خواهد مشتریان را به سمت برنامه خود نگه دارد. آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که مشتریان را به برنامه‌های تحویل شخص ثالث بفرستید، جایی که به دلیل حاشیه‌ها کمتر است. هزینه های بالای بازار.

تاکو بل در سال 2014 پرداخت سفارش تلفن همراه را آغاز کرد

تاکو بل در سال ۲۰۱۴ پرداخت سفارش تلفن همراه را آغاز کرد.

تاکو بل



۶٫ تاکو بل

وقتی تاکو بل معرفی کرد سفارش و پرداخت تلفن همراه در سال ۲۰۱۴، رئیس زنجیره برایان نیکول، اکنون مدیر عامل Chipotle، تماس گرفت این “بزرگترین نوآوری از زمان رانندگی” است.

من معتقدم که این درست است. اما اپلیکیشن تاکو بل برای سال ها وحشتناک به نظر می رسید. پیمایش آن سخت و دشوار بود و تا سال ۲۰۲۲ تحویل ارائه نمی کرد.

تبلیغات

تبلیغات

امروز، به نظر می رسد یک ضربه آف Chipotle با ابزارهای سفارشی سازی است. اما، این تجربه به اندازه Chipotle یکپارچه نیست.

با این حال، این برنامه دارای نکات مثبتی است: تصاویر منو فریبنده هستند، البته کمی بیش از حد بزرگ و در چهره شما. من دوست دارم که می توانید وعده های غذایی را برای تحویل در یک زمان مشخص برنامه ریزی کنید. این یک نوآوری Panera Bread، یازدهمین زنجیره بزرگ کشور است که سال ها پیش شناخته شد. در حال حاضر، زنجیره های دیگر نیز از این روند پیروی می کنند.

۵٫ وندی

مانند دانکین، وندی پیوستن به برنامه با استفاده از Apple ID من نسبتاً ساده بود. با هشت پیشنهاد، از جمله ۴ دلار تخفیف برای سفارش تحویل ۲۰ دلاری یا بیشتر، از من استقبال شد.

مانند Chick-fil-A، وندی دوست دارد تصاویری از تک تک مواد، از گوجه فرنگی گرفته تا برش های پنیر را نشان دهد – فقط عکس ها بسیار بزرگتر هستند. برخی از اقلام مانند پیاز شیرین و ترشی گزینه‌هایی را برای انتخاب اندازه وعده‌هایی مانند «لایت»، «معمولی» یا «اضافی» در اختیار شما قرار می‌دهند.

تبلیغات

تبلیغات

مانند Starbucks و Chipotle، یک کد QR برای اسکن خریدهای درون فروشگاهی وجود دارد که به مشتریان امکان می دهد امتیازهای پاداش کسب کنند.

۴٫ برگر کینگ

من از طراحی شیک برنامه Burger King شگفت زده شدم. این نام تجاری یکپارچهسازی با سیستمعامل با تجربه در فروشگاه مطابقت داشت. پیمایش در منوی غذا نیز ساده بود.

اکثر برنامه ها غذاهای ترکیبی را در جلو و مرکز قرار می دهند. گاهی اوقات، پیدا کردن گزینه های آلاکارته دشوار است. اما در برگر کینگ، شما با یک برگر یا ساندویچ مرغ آلاکارته شروع می کنید و غذای خود را از آنجا درست می کنید. من سادگی آن را دوست دارم.

زنجیر تنها موردی است که با آن برخورد کردم و پرسید که آیا به ظروف نیاز دارم یا خیر. برنامه هنگام تسویه حساب می گوید: “به ما کمک کنید از زباله های پلاستیکی جلوگیری کنیم، فقط در صورت نیاز ظروف را اضافه کنید.”

تبلیغات

تبلیغات

آنها برای کمک به نجات سیاره امتیاز اضافی دریافت می کنند.

۳٫ دومینو

یه دلیلی داره دومینو خود را یک شرکت فناوری می نامد که پیتزا می فروشد سال هاست که در نحوه ارائه بهترین و سریع ترین پیتزا نوآوری کرده است. امروزه دومینو بیش از ۸۰ درصد از فروش را از طریق کانال های سفارش دیجیتال خود به دست می آورد.

این برنامه عالی است، اگرچه من برای خواندن انواع گزینه های تاپینگ و سس پیتزا به عینک تقلب نیاز دارم. اما اشکالی ندارد. همه چیز به طور تمیز در برنامه فهرست شده است، که اسکرول و انتخاب را آسان می کند.

این برنامه نویز کمتری نسبت به سایر برنامه های سنگین تصویر دارد.

تبلیغات

تبلیغات

۲٫ استارباکس

استارباکس استاندارد طلایی برنامه های رستوران است. این زنجیره برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ شروع به آزمایش سفارشات تلفن همراه در تعداد معدودی از بازارها کرد و سپس در سال ۲۰۱۱ به صورت ملی درآمد. این زنجیره به Insider گفت که حدود ۲۸ درصد از تراکنش‌های فروشگاه‌های شرکت آمریکایی آن، سفارش‌های تلفن همراه است.

با دو یا سه کلیک می توانم نوشیدنی مورد علاقه خود را از فروشگاه محلی خود دوباره سفارش دهم. وقتی در سفر هستم، این برنامه به من امکان می‌دهد کافه‌های محلی را در نزدیکی مکانم پیدا کنم، بنابراین لازم نیست نگران جایی باشم که برای تهیه جو صبحگاهی خود باید بروم.

من می توانم سفارش خود را دقیقاً همانطور که می خواهم در برنامه سفارشی کنم، انگار در یکی از کافه ها هستم. در واقع، من می‌توانم سفارشم را حتی بیشتر شخصی‌سازی کنم، زیرا می‌توانم وقتم را برای بررسی همه گزینه‌ها صرف کنم. من همچنین می‌توانم از این برنامه برای خرید در فروشگاه استفاده کنم، روشی بی‌نظیر برای جمع‌آوری امتیازهای پاداش. مشتریان آنقدر برنامه را دوست دارند که راه هایی برای هک کردن آن برای دریافت نوشیدنی های ارزان تر پیدا کرده اند.

تنها دلیل عدم کسب رتبه اول این است که Starbucks به شما اجازه نمی دهد مانند Chipotle از قبل سفارش دهید. شما فقط می توانید نوشیدنی را در صورت درخواست سفارش دهید.

برنامه Chipotle

برنامه Chipotle بهترین برنامه رستوران است.

چیپوتل



۱٫ چیپوتل

اگرچه Chipotle اولین برنامه خود را در سال ۲۰۰۹ منتشر کرد، کانال سفارش دیجیتال این برند تا زمانی که برایان نیکول در سال ۲۰۱۸ مدیر عامل شد، شروع به کار نکرد. سرمایه گذاری زنجیره ای در برنامه نتیجه داد.

تبلیغات

تبلیغات

در آن زمان، فروش دیجیتال نشان داده شد ۸٫۸٪ از کل فروش در Chipotle. امروزه، فروش دیجیتال ۳۶٫۶ درصد از کل فروش مواد غذایی و نوشیدنی های زنجیره ای را تشکیل می دهد. در سال ۲۰۱۹، این شرکت برنامه پاداش خود را راه اندازی کرد که اکنون ۳۶ میلیون عضو دارد.

در میان برنامه های ۱۰ زنجیره برتر، تا حد زیادی یکپارچه ترین و آسان ترین است. این برنامه کپی دیجیتالی از تجربه داخل رستوران است. من به معنای واقعی کلمه احساس می‌کنم که دارم در امتداد خط راه می‌روم، غذای خود را با حرکت‌های آسان سوایپ به چپ و به راست روی برنامه سفارشی می‌کنم. در واقع، من استدلال می کنم که مشتریان تجربه شخصی تری نسبت به تجربه در فروشگاه دارند. به عنوان مثال، برنامه Chipotle به شما گزینه‌هایی برای اندازه‌های خاص مانند وعده‌های «عادی»، «اضافی» یا «سبک» می‌دهد.

این زنجیره همچنین غذاهای انحصاری را ارائه می دهد که نمی توان آنها را در فروشگاه سفارش داد، مانند کاسه های کوزادیلا و سبک زندگی. و هر زمان که بخواهید می توانید وعده غذایی خود را برای تحویل گرفتن برنامه ریزی کنید. یک طرفدار بزرگ دیگر: Chipotle پیشرفت سفارش شما را به شما می گوید، بنابراین دقیقاً می دانید که سفارش چه زمانی آماده است.

جای تعجب نیست که مدیر اجرایی مسئول توسعه اپلیکیشن Chipotle، کرت گارنرزمانی که این شرکت پیشگام برنامه خود بود، در Starbucks کار می کرد.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

رستوران ها
مک دونالد
بررسی ها
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/best-mobile-apps-nations-top-10-restaurant-chains-starbucks-chipotle-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *