تام هنکس آخرین قربانی هوش مصنوعی است، بیمه‌گران دندانپزشکی کلاهبرداری از دیپ فیک مصنوعی در تبلیغات استفاده می‌کنند.

تام هنکس بازیگر سرشناس هالیوود که به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند نجات سرباز رایان و The Post مورد تحسین قرار گرفت، اخیراً در اینستاگرام به دنبال کنندگانش درباره ویدیوی تبلیغاتی هشدار داد که نسخه‌ای از او که توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود و طرح بیمه دندانپزشکی را تایید می‌کند، نشان می‌دهد.

هنکس در کنار تصویری از این نمایش هوش مصنوعی بسیار واقعی، پیام هشداری صادر کرد: «لطفا مراقب باشید! ویدیویی در حال پخش است که یک طرح دندانپزشکی را با نسخه هوش مصنوعی من تبلیغ می کند. من کاملاً با آن بی ارتباط هستم.»

شایان ذکر است، این اولین موردی نیست که ستاره نمادین «فارست گامپ»، که برای فیلمی با عنوان «اینجا» در معرض پیری دیجیتال قرار گرفت، درباره پیامدهای هوش مصنوعی و دیپ‌فیک ابراز نگرانی می‌کند.

هنکس در طی یک حضور در ماه می در پادکست آدام باکستون، در یک گفتگوی متفکرانه درباره آینده هوش مصنوعی و تأثیر آن بر صنعت سرگرمی شرکت کرد. او بر پتانسیل هوش مصنوعی و فناوری جعلی عمیق برای بازآفرینی افراد در هر سنی تاکید کرد و در نتیجه عملکرد آنها را قادر می‌سازد تا از طول عمرشان فراتر رود.

هنکس تاکید کرد که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی دارای کیفیت شگفت‌انگیز واقع‌گرایانه‌ای است که تقریباً قابل تشخیص از اجرای واقعی نیست و می‌تواند مخاطبان را فریب دهد.

شایان ذکر است که این قسمت پادکست تقریباً سه ماه قبل از شروع اعتصاب SAG-AFTRA در ماه جولای ضبط شده است. مجریانی که در اعتصاب شرکت داشتند، از اقداماتی برای محافظت در برابر بهره‌برداری از هوش مصنوعی و کپی‌های دیجیتال حمایت کردند.

همزمان، انجمن نویسندگان آمریکا که تازه از اعتصاب خود با یک قرارداد جدید با شرکت های سرگرمی منعقد شده بود، همچنین به دنبال ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن و بازنویسی مطالب منبع بود.

تام هنکس در ابراز نگرانی در مورد پیشرفت هوش مصنوعی تنها نیست. در ماه ژوئن، آرنولد شوارتزنگر، ۷۶ ساله، در مورد پیشرفت هوش مصنوعی در دنیای واقعی اظهار نظر کرد و با سری فیلم‌های «ترمیناتور» که در آن ماشین‌ها به خودآگاهی می‌رسند و کنترل را در دست می‌گیرند، تشابهاتی را ترسیم کرد.

شوارتزنگر این مشاهدات را در جریان رویدادی با عنوان “یک عصر با آرنولد شوارتزنگر” انجام داد و نگرانی‌های فزاینده مردم در مورد مسیر هوش مصنوعی را برجسته کرد. او از آینده نگری کارگردان سریال «ترمیناتور»، جیمز کامرون، به خاطر داستان سرایی پیشگویش تمجید کرد. هنگامی که فیلم اصلی در سال ۱۹۸۴ اکران شد، به عنوان یک مفهوم آینده نگر تلقی شد، اما در طول دهه ها، به واقعیت تبدیل شد.

شوارتزنگر اذعان کرد که هوش مصنوعی دیگر محدود به قلمرو فانتزی نیست و داستان سرایی قابل توجه کامرون را برای پیش بینی این تحولات تحسین کرد.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/tom-hanks-is-the-latest-victim-of-ai-scammy-dental-insurers-use-artificially-generated-version-in-ad-13194602.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *