رضایت شغلی در فناوری اروپا در حال افزایش است – اما هلندی ها و سوئدی ها کمتر خوشحال هستند

سطوح رضایت شغلی در میان کارگران جوان فناوری در اروپا امسال برگشته اند. نسبت کارکنانی که از نقش خود ناراضی هستند از ۳۵ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

این یافته ها از نسل جوان در فناوری آمده است گزارش (با پشتیبانی Eight Roads Ventures Europe و پلتفرم منابع انسانی HiBob)، که از ۲۰۰۰ جوان ۲۰ تا ۳۰ ساله که در حوزه فناوری کار می کردند در هفت کشور: بریتانیا، ایرلند، فرانسه، اسپانیا، آلمان، سوئد و هلند مورد بررسی قرار دادند.

نزدیک به نیمی از پاسخ دهندگان (۴۸٪) گفتند که از نقش خود “بسیار راضی” هستند و ۶۳٪ قصد دارند در آینده قابل پیش بینی در شغل خود بمانند. تنها یک سال پیش، همین گروه گزارش دادند که احساس ناامیدی داشتند، به طوری که از هر چهار نفر یک نفر در آستانه ترک سیگار قرار داشت.

در همین حال، اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان (۸۲٪) اظهار داشتند که تجربه آنها در شرکتی که برای آن کار می کنند “به آن می رسد” یا “بیش از انتظارات” است. ۷۷ درصد فوق العاده به اشتراک گذاشتند که حداقل یک بار در ۲۴ ماه گذشته ارتقا یافته اند. به همین ترتیب احساس امنیت شغلی از ۵۱ درصد در سال گذشته به ۵۹ درصد افزایش یافته است.

همه راضی نیستند

در میان پاسخ دهندگان، هلندی و سوئدی فن آوری کارگران بیشترین میزان نارضایتی شغلی را به ترتیب با ۷/۱۷ درصد و ۳/۲۵ درصد گزارش کردند. آنها همچنین گروهی بودند که در نقش خود بیشترین احساس ناامنی داشتند – ۲۴٫۷ درصد در هلند و ۲۵٫۶ درصد در سوئد.

علاوه بر این، اکثر پاسخ دهندگان از دو کشور به شرکت های خود ابراز اطمینان کردند کار کردن برای. این رقم در سوئد به ۳۲٫۲ درصد و در هلند به ۳۸٫۷ درصد می رسد، در حالی که میانگین اروپا ۲۸٫۱۹ درصد است. شاید نگران‌کننده‌تر، بیش از نیمی (۵۸٪) از پاسخ‌دهندگان در تمام مناطق گفتند که تقریباً یا کاملاً مطمئن نیستند.

بیشتر به من پرداخت کن

هنگامی که صحبت از ماندن یا ترک یک شغل می شود، دو عامل مهم غرامت و ترفیع بودند. انگیزه های دیگر شامل رشد و موفقیت شرکت و فرصت های کاری انعطاف پذیر بود.

فراتر از غرامت، کارمندان مورد بررسی بیشترین ارزش را برای نوبت‌های ترکیبی و انعطاف‌پذیر قائل شدند و به دنبال آن بودجه‌هایی برای یادگیری و توسعه و مزایای سلامتی قرار گرفتند. مدل کار چهار روزه و امکان کار از هر جایی برای مدتی در رتبه های چهارم و ششم قرار گرفت.

برگشت به دفتر

در حالی که انعطاف‌پذیری جزو اولویت‌های اصلی است، کارگران جوان فناوری در حال بازگشت به دفتر هستند. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (۵۶٫۱۴٪) گفتند که ترجیح می دهند چهار تا پنج بار در هفته در دفتر کار کنند. کار ترکیبی با ۳۴٫۴۹ درصد در رتبه دوم قرار گرفت و تقریباً ۴۰ درصد از کارمندان گزارش دادند که هم در خانه و هم در دفتر به طور مساوی احساس مشارکت می کنند.

تنها ۹٫۳۸ درصد از پاسخ‌دهندگان به کار کاملاً از راه دور ترجیح داده‌اند و کارمندان در ایرلند و فرانسه از این کار استقبال می‌کنند.

در آغوش گرفتن هوش مصنوعی

با وجود ترس از تصاحب مشاغل توسط هوش مصنوعی۷۸ درصد از افراد مورد بررسی در مورد تأثیر فناوری بر نقش خود مطمئن بودند. اکثریت اظهار داشتند که هوش مصنوعی بهره وری، کارایی و خلاقیت آنها را افزایش می دهد، در حالی که تنها ۱۱ درصد مخالف استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی هستند.

“جای تعجب نیست، [tech’s youngest workers] سریعترین نسلی هستند که هوش مصنوعی را پذیرفته اند و آن را به عنوان یک اهرم بهره وری قوی و نه یک تهدید می بینند. داوور هبل، شریک مدیریت Eight Roads Ventures می‌گوید هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های زمان ما است، و دیدن افراد جوان‌تر اینقدر با آن درگیر هستند.


منبع: https://thenextweb.com/news/job-satisfaction-european-tech-on-the-rise

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *