سوار شدن بر سونامی هوش مصنوعی: موج بعدی هوش مولد

برای مشاهده جلسات VB Transform 2023 به کتابخانه درخواستی ما مراجعه کنید. اینجا ثبت نام کنید


ما تشابه امواج را دوست داریم، به ویژه برای توصیف تغییرات تکنولوژیک. مثلا، موج سوم کتابی است که در سال ۱۹۸۰ منتشر شده است آلوین تافلر که جامعه ای فراصنعتی را توصیف می کند. تافلر اصطلاح «عصر اطلاعات» را برای توصیف این موج ابداع کرد. تازه راه اندازی شد موج آینده توسط مصطفی سلیمان، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی Inflection و شریک سرمایه گذاری در Greylock Partners. پیش از این، او آزمایشگاه پیشگام هوش مصنوعی DeepMind را تأسیس کرد. این پس‌زمینه چشم‌اندازی منحصربه‌فرد در مورد آنچه در آینده با هوش مصنوعی می‌آید به او ارائه می‌دهد.

اخیراً در Business Insider مقالهسلیمان گفت که هوش مصنوعی مولد به زودی فراگیر خواهد شد. در حالی که او هشدار می دهد قابلمهnخطرات جزئی او همچنین پیش‌بینی کرد که در عرض پنج سال همه به دستیار شخصی هوش مصنوعی دسترسی خواهند داشت. او از این وظیفه به عنوان یک رئیس ستاد شخصی یاد کرد. در این چشم انداز، همه به هوش مصنوعی دسترسی خواهند داشت که شما را می شناسد، فوق العاده باهوش است و تاریخچه شخصی شما را درک می کند.

آینده اکنون است

این پیش بینی با الف مطابقت دارد پیش بینی دسامبر گذشته درستش کردم. ظرف چند سال، ChatGPT یا یک سیستم مشابه، می‌تواند به اپلیکیشنی شبیه سامانتا در فیلم ۲۰۱۳ تبدیل شود. او. ChatGPT قبلاً برخی از کارهایی که سامانتا انجام داد را انجام می‌دهد: هوش مصنوعی که مکالمات قبلی را به خاطر می‌سپارد، بینش‌هایی را بر اساس آن بحث‌ها ایجاد می‌کند، راهنمایی‌های مفید ارائه می‌کند و راrapy و می تواند این کار را به طور همزمان با هزاران کاربر انجام دهد.”

شرکت فعلی سلیمان “Pi” را تولید می کند – که مخفف “هوش شخصی” است – “هوش مصنوعی شخصی که برای پشتیبانی، هوشمند بودن و در هر زمان برای شما طراحی شده است.” همچنین در نظر گرفته شده است که یک مربی، محرم، شریک خلاق، هیئت مدیره صدا و دستیار باشد. این صدا بسیار شبیه سامانتا است و سریعتر از آنچه انتظار داشتم رسیده است. در واقع، به نظر می رسد همه چیز در مورد نسل هوش مصنوعی باشد سریع اتفاق می افتد.

رویداد

VB Transform 2023 بر حسب تقاضا

آیا جلسه ای از VB Transform 2023 را از دست داده اید؟ برای دسترسی به کتابخانه درخواستی برای همه جلسات ویژه ما ثبت نام کنید.

اکنون ثبت نام کنید

بازار این دستیاران در حال حاضر بسیار شلوغ شده است، به خصوص که شرکت های چینی نیز شروع به ظاهر شدن کرده اند. به ازای یک داستان در بررسی فناوری MIT، “Ernie Bot” از Baidu رسیده است ۱ میلیون کاربر در ۱۹ ساعت پس از عرضه عمومی اخیر. از آن زمان، حداقل چهار شرکت چینی دیگر محصولات چت بات مدل زبان بزرگ (LLM) خود را در دسترس قرار داده اند.

هوش به عنوان یک کالا

در عصر اطلاعات کنونی، هم اطلاعات و هم محاسبات به کالاها تبدیل شده‌اند، اقلامی که به راحتی خرید و فروش می‌شوند و با هزینه کم. درباره موج هوش مصنوعی، سلیمان می افزاید: “احساس داشتن هوش به عنوان یک کالا – ارزان، به طور گسترده در دسترس است که همه را باهوش تر و بهره ورتر می کند.”

Vasant Dhar، استاد دانشکده Stern و یکی از مدیران برنامه دکترا در مرکز علوم داده در نیویورک، به دانشگاه آمده است. همان نتیجه گیری: “از قبل آموزش دیده است [language] مدل‌ها هوش مصنوعی را از یک برنامه کاربردی به یک فناوری همه منظوره تبدیل کرده‌اند. در این فرآیند، هوش در حال تبدیل شدن به یک کالا است.» او اضافه می‌کند که به دلیل رفتارهای نوظهور این مدل‌ها، «هوش برای هر کاری که به آن نیاز دارد قابل تنظیم است. مثل برق.

ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت گفت: درست همانطور که الکتریسیته در بسیاری از زندگی روزمره – از گرمایش خانه گرفته تا روشنایی، برق رسانی به تجهیزات تولیدی و تقریباً تمام وسایل صرفه جویی در نیروی کار ما را فرا گرفته است. تاثیر از هوش مصنوعی حتی عمیق تر خواهد بود. چقدر عمیق است؟ مانند گزارش شده است توسط گاردین، سلیمان پیش بینی می کند که هوش مصنوعی داروهای معجزه آسا را ​​کشف می کند، بیماری های نادر را تشخیص می دهد، انبارها را اداره می کند، ترافیک را بهینه می کند و شهرهای پایدار را طراحی می کند.

یک تغییر در راه است

اکنون به طور گسترده پذیرفته شده است که هوش مصنوعی نیز یک تغییر دهنده بازی برای تجارت خواهد بود. انتظار می رود کارایی و بهره وری افزایش یابد، هزینه ها کاهش یابد و فرصت های جدید ایجاد شود. هوش مصنوعی ژنرال در حال حاضر برای توسعه کمپین های بازاریابی شخصی، تولید محتوای خلاقانه و خودکارسازی وظایف خدمات مشتری استفاده می شود. می تواند به سازندگان کمک کند تا سریعتر تکرار کنند، از مرحله طوفان فکری تا توسعه واقعی.

Gen AI در حال حاضر یک ویرایشگر عالی برای محتوای نوشتاری است و همچنین در حال تبدیل شدن به نویسنده بهتری است متخصصان زبان شناسی با هم دست و پنجه نرم می کنند برای تمایز محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی از نوشته های انسانی. به زودی معلم بهتری نیز خواهد شد. به گفته سال خان، بنیانگذار آکادمی خان، این فناوری می تواند یک معلم خصوصی برای هر دانش آموز

احتمالاً کوتاه مدت تاثیر هوش مصنوعی را می‌فروشد تا این را صرفاً یک موج بدانیم. این نیست؛ برخی از آن به عنوان سونامی یاد کرده اند. سلیمان استدلال می کند که هوش مصنوعی “نماینده چیزی کمتر از یک تغییر پله ای در توانایی های انسانی و جامعه انسانی است که هم خطرات و هم نوآوری ها را در مقیاسی عالی معرفی می کند.”

امیل اسکندول، بنیانگذار شرکت نوآوری دیجیتال Capitol Foundry، معتقد است که “یک موج جزر و مدی در شرف ورود به اقتصاد جهانی است.” او می افزاید که این می تواند استانداردهای زندگی را افزایش دهد، بهره وری را بهبود بخشد و فرصت های اقتصادی را تسریع بخشد، اما می افزاید که آینده درخشان تضمین نمی شود.

مطمئناً، نکات منفی قابل توجه هستند، از جعلیات عمیق تا انتشار اطلاعات نادرست در مقیاس جهانی. به عنوان مثال، یک گزارش جدید ادعاها چین از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر رأی دهندگان آمریکایی استفاده می کند.

سونامی بسیار بزرگ و بسیار مخرب است

حتی با وجود اینکه ژنرال هوش مصنوعی هنوز نوپا است، تأثیر آن بر مشاغل می تواند بسیار زیاد باشد. پیچای اخیراً در یک وایرد گفت مصاحبه: “من نگران این هستم که آیا هوش مصنوعی بازار کار را جابجا می کند یا تقویت می کند. مناطقی وجود خواهد داشت که این یک نیروی مخرب خواهد بود.”

Accenture یافت که ۴۰ درصد از کل ساعات کاری می تواند تحت تأثیر قرار گیرد [generative AI] LLM مانند GPT-4. پژوهش گلدمن ساکس نشان می دهد که هوش مصنوعی ژنرال این پتانسیل را دارد که ۲۶ درصد از وظایف کاری در بخش های هنر، طراحی، سرگرمی، رسانه و ورزش را خودکار کند.

شرکت سرمایه گذاری Sequoia Capitol گفت که با ظهور این فناوری، “هر صنعتی که انسان را ملزم به خلق آثاری بدیع می‌کند – از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا بازی، تبلیغات تا معماری، کدنویسی تا طراحی گرافیک، طراحی محصول تا قانون، بازاریابی تا فروش – برای اختراع مجدد قرار دارند.”

مک کینزی تخمین زده است که – در نتیجه – حداقل ۱۲ میلیون آمریکایی تا سال ۲۰۳۰ به حوزه کاری دیگری تغییر خواهند کرد. سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) بیشتر ادعا کرد بیش از یک چهارم مشاغل در OECD به مهارت هایی متکی هستند که به راحتی می توانند خودکار شوند.

بسیاری از تأثیرات شغلی مورد انتظار هنوز احساس نشده است، اما در حال حاضر تضادهای ذاتی در تغییرات سریع آشکار می شوند. هوش مصنوعی یک است مسئله مرکزی در اعتصابات فعلی هالیوود بازیگران و نویسندگان. اینها نشانه هایی از اختلال در مواجهه با این فناوری است. به احتمال زیاد تعداد بیشتری وجود خواهد داشت.

چگونه با سونامی کنار بیاییم

به عنوان یک جامعه، ما یاد گرفته ایم که خوب یا بد با عصر اطلاعات کنار بیاییم. چندین دهه بعد، مزایا و ضررهای حاصل از این پیشرفت تکنولوژیکی واضح‌تر شده است، اگرچه این موضوع همچنان مورد بحث فراوان است. اکنون ما با تغییرات بزرگتری از تأثیرات هوش مصنوعی و کالایی شدن هوش روبرو هستیم.

در یک قسمت اخیر از زبان انگلیسی ساده پادکستبراد استولبرگ، نویسنده علم و سلامت، در مورد روش‌های مختلف برخورد مردم با تغییر صحبت کرد. استولبرگ نویسنده استاد تغییر و او “آلوستاز” را مورد بحث قرار داد، مفهومی از نظریه سیستم های پیچیده که می تواند بینش مفیدی را ارائه دهد. این اصطلاح به توانایی یک سیستم برای تثبیت پویا در مواجهه با اختلال اطلاق می شود. این مفهوم با هموستاز، که در آن یک سیستم در اسرع وقت پس از یک اختلال به نقطه قبلی خود باز می گردد، متفاوت است.

با آلوستاز، سیستم از نظم به بی نظمی به ترتیب مجدد تغییر می کند و اساساً در یک نقطه جدید، یک حالت عادی جدید، دوباره تعادل می یابد. همانطور که برای هموستاز صادق است، به گذشته بازنشانی نمی شود. یکی از نمونه‌های آلوستاز را می‌توان در بهبود جمعی ما پس از COVID-19 مشاهده کرد. در حالی که کار ادامه دارد، الگوی دیرینه رفتن به دفتر برای بسیاری با کار ترکیبی جایگزین شده است. به طور مشابه، خرده فروشی آجر و ملات همچنان جای خود را به تجارت آنلاین داده است.

استولبرگ می‌گوید آلوستاز برای انسان‌ها به معنای پایدار ماندن از طریق تغییر است. برای انجام این کار، او استدلال می کند که مردم باید «انعطاف پذیری ناهموار» را توسعه دهند تا تغییرات را به بهترین نحو مدیریت کنند. به عبارت دیگر، مردم باید بیاموزند که چگونه قوی باشند و به آنچه مفیدتر است چنگ بزنند، اما همچنین با پذیرش چیزهای جدید خم شوند و با تغییرات سازگار شوند. او استدلال می کند که ما به انجام یکی یا دیگری عادت کرده ایم، اما اکنون باید یاد بگیریم که چگونه هر دو را انجام دهیم.

وقتی موج می زند

اگرچه ممکن است زمستان دیگری با هوش مصنوعی در راه باشد (جایی که فناوری نمی تواند به هیاهوها پاسخ دهد و از بین می رود)، به طور فزاینده ای به نظر می رسد که یک سونامی هوش مصنوعی اجتناب ناپذیر است. بنابراین، آمادگی برای تغییر در هر دو سطح فردی و اجتماعی مهم است. این بدان معنی است که ما باید مایل به یادگیری چیزهای جدید باشیم، از جمله نحوه استفاده از آخرین ابزارهای هوش مصنوعی نسل – و سازگاری با روش های جدید انجام کارها.

همه ما برای انطباق موفقیت آمیز باید یک انعطاف پذیری ناهموار ایجاد کنیم. این امر مستلزم گشودگی نسبت به تغییر و رشد است، حتی زمانی که اختلال اساسی وجود دارد. در مواجهه با سونامی هوش مصنوعی، فقط زنده ماندن نیست، بلکه یادگیری سوار شدن بر موج و پیشرفت در دنیایی دگرگون شده است.

گری گروسمن معاون ارشد در ادلمن و رهبر جهانی مرکز تعالی هوش مصنوعی Edelman.

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

حتی ممکن است در نظر بگیرید مشارکت در مقاله از خودت!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید


منبع: https://venturebeat.com/ai/riding-the-ai-tsunami-the-next-wave-of-generative-intelligence/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *