لهستان ChatGPT را پس از ادعای نقض حریم خصوصی داده ها بررسی می کند

ناظر حفاظت از داده های لهستان در حال بررسی ChatGPT OpenAI است پس از اینکه یک شاکی ناشناس این شرکت را متهم کرد GDPR نقض ها

“این پرونده مربوط به نقض بسیاری از مقررات در مورد حفاظت از داده های شخصی است، به همین دلیل است که ما از OpenAI می خواهیم به تعدادی از سوالات پاسخ دهد تا به طور کامل مراحل اداری را انجام دهیم.” گفت جان نواک، رئیس دفتر حفاظت از داده های شخصی کشور (UODO).

وی افزود که “اینها اولین تردیدها نیستند” در مورد هوش مصنوعی انطباق ابزار با اصول اروپایی حریم خصوصی و امنیت داده ها.

به گفته UODO، این اتهامات بر اساس “غیرقانونی و غیرقابل اعتماد” تنظیم شده است. داده ها پردازش و عدم شفافیت

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

به طور خاص، شاکی ادعا کرد که ChatGPT اطلاعات نادرستی در مورد آنها ایجاد کرده است و پس از یک درخواست رسمی، اصلاحات لازم را انجام نداده است. آنها همچنین ادعا کردند که نتوانسته‌اند بفهمند کدام یک از داده‌های شخصی آنها توسط شرکت پردازش شده است و پاسخ‌های “فرار، گمراه‌کننده، و متناقض درونی” به سوالات دریافت کردند.

در پاسخ، ناظر لهستانی این پرونده را بررسی خواهد کرد و هرگونه شک و تردید پیرامون رویکرد سیستمی OpenAI به قوانین حفاظت از داده های شخصی اروپا را روشن خواهد کرد. رگولاتور گفت، با این وجود، رسیدگی به این امر “مشکل خواهد بود” زیرا این شرکت در خارج از اتحادیه واقع شده است.

جاکوب گروسکوفسکی، معاون رئیس آژانس خاطرنشان کرد: توسعه فناوری های جدید باید به حقوق افراد ناشی از GDPR احترام بگذارد. “وظیفه مقامات اروپایی حفاظت از داده های شخصی محافظت از شهروندان اتحادیه اروپا در برابر اثرات منفی فناوری های پردازش اطلاعات است.”

این اولین باری نیست که OpenAI در بلوک مورد بررسی قرار می گیرد.

در ماه مارس گذشته، ایتالیا اولین کشور غربی شد ممنوعیت موقت اعمال کند در ChatGPT، پس از آن که آژانس حفاظت از داده های آن (دوباره) این شرکت را به جمع آوری “غیرقانونی” داده های شخصی و عدم وجود سیستم تأیید سن برای افراد زیر سن قانونی متهم کرد. در همان ماه، سازمان مصرف کنندگان اروپا (BEUC) تماس گرفت برای مقامات اتحادیه اروپا و ملی برای بررسی سیستم OpenAI.


منبع: https://thenextweb.com/news/poland-investigates-chatgpt-data-privacy-breach

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *