مایکل لوئیس به منتقدانی که احساس می‌کنند نسبت به سام بنکمن-فرید بیش از حد همدردی کرده است پاسخ می‌دهد: «فکر می‌کنم آنها دیوانه‌اند».

کامپوزیت مایکل لوئیس (L) و سم بنکمن-فرید (R)

مایکل لوئیس (سمت چپ) به منتقدانی که بیش از حد با سم بنکمن-فرید (راست) همدردی می کرد، پاسخ می دهد.

دیوید لونسون/مایکل ام سانتیاگو/گتی ایماژ



  • مایکل لوئیس نویسنده می‌گوید کسانی که فکر می‌کنند او بیش از حد با سم بنکمن-فرید همدردی می‌کرد «دیوانه‌اند».
  • لوئیس، نویسنده کتاب “رفتن بی نهایت” به دلیل اظهارات او در مورد تایتان ارزهای دیجیتال سابق مورد انتقاد قرار گرفته است.
  • Bankman-Fried به دلیل اتهامات جنایی مرتبط با سقوط FTX در محاکمه است.
تبلیغات

تبلیغات

مایکل لوئیس، نویسنده، پیامی قوی برای منتقدانی دارد که می‌گویند او در کتابش درباره غول سقوط کرده ارزهای دیجیتال، بیش از حد با سم بنکمن-فرید همدردی کرده است.

لوئیس گفت: “من فکر می کنم آنها دیوانه هستند.” ABC News در روز چهارشنبه او در پاسخ به سوال لینزی دیویس مجری شبکه ای بی سی نیوز در مورد اینکه آیا فکر می کند چنین انتقادی اشتباه است یا خیر، پاسخ داد.

لوئیس افزود: “آنها دو داستان هستند – دفاع یکی را ارائه می دهد و دادستان دیگری را ارائه می دهد.” “من یک مورد کاملاً متفاوت با بسیاری از چیزهای دیگر دارم که آنها به آنها اشاره نکرده اند و این امکان را برای خواننده فراهم می کند که به چیزهای مختلف زیادی فکر کند.”

او همچنین واکنش به فروپاشی FTX را به “ذهنیت اوباش لینچ” با “عجله بسیار سریع برای قضاوت وقتی همه چیز از هم پاشید” تشبیه کرد.

تبلیغات

تبلیغات

او به ABC News اضافه کرد: “من فکر می کنم بسیاری از مردم در مورد آنچه اتفاق افتاده مطمئن هستند در حالی که واقعاً نمی دانند چه اتفاقی افتاده است.” لوئیس سم بنکمن-فرید را ملاقات کرد بیش از صد بار در دو سال هنگام نوشتن کتاب در مورد بنیانگذار FTX و مدیر عامل سابق.

لوئیس به ABC گفت که از پاسخ دادن به این سوال که آیا فکر می کند بانکمن-فرید آگاهانه مرتکب کلاهبرداری شده است اجتناب کرده است – “زیرا من می خواهم خواننده به این سوال پاسخ دهد.”

نویسنده مواجه شده است واکنش متقابل برای نظراتی که در هنگام تبلیغ کتابش از جمله اظهاراتش به “۶۰ دقیقه” از شبکه سی بی اس که FTX یک طرح پونزی نبود.

لوئیس به سی‌بی‌اس گفت: «اگر هیچ‌کس هیچ‌وقت نسبت به این کسب‌وکار تعارف نمی‌کرد، اگر سپرده‌های مشتریان کاهش نمی‌یافت، هنوز هم می‌نشستند و پول زیادی می‌گرفتند».

تبلیغات

تبلیغات

در طی مصاحبه روز چهارشنبه، لوئیس گفت که تجارت FTX با تعریف a مطابقت ندارد طرح پونزی – که به سرمایه گذاران موجود از وجوه سرمایه گذاران جدید پرداخت می کند. در مقابل، FTX دو کسب و کار کلیدی داشت: صندوق سرمایه گذاری تحقیقاتی Alameda و تجارت صرافی FTX.

با این حال، لوئیس اذعان کرد که آسیبی به سرمایه گذاران وارد شده است – و او خود را در این لیست گنجانده است.

نویسنده گفت که او نیز در واقع طلبکار است. لوئیس بدون اشاره به جزئیات بیشتر به ABC گفت: «او پول مرا گرفت، در آنجا قاطی شده است. آ تشکیل پرونده لیست طلبکاران FTX شامل نام لوئیس نمی شد و اینسایدر نمی توانست مستقلاً اطلاعات را تأیید کند.

نماینده لوئیس فوراً به درخواستی برای اظهار نظر از سوی اینسایدر که خارج از ساعات کاری عادی ارسال شده بود، پاسخ نداد.

تبلیغات

تبلیغات

کتاب لوئیس، “Going Infinite: ظهور و سقوط یک سرمایه دار جدید،” سه شنبه – همان روز منتشر شد محاکمه کلاهبرداری جنایی بانکمن-فرید آغاز شده.

بانکمن-فرید هفت با اتهاماتی از جمله کلاهبرداری و توطئه مربوط به سقوط FTX در دادگاه در حال انجام است. او اعتراف به بی گناهی کرده است.

صرافی کریپتو FTX – که ارزش داشت ۳۲ میلیارد دلار در اوایل سال ۲۰۲۲ – برای فصل ۱۱ ورشکستگی در ۱۱ نوامبر همان سال پس از یک هفته بحران نقدینگی.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

رمزنگاری
ftx
سام بنکمن-فرید

تبلیغات

نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/michael-lewis-sympathetic-sbf-sam-bankman-fried-crazy-ftx-collapse-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *