متا موضوعات “بالقوه حساس” را از جستجوی Threads مسدود می کند

به نظر می رسد که قابلیت های جستجوی کلمه کلیدی اخیراً معرفی شده Threads برای همه موضوعات کار نمی کند. این اپلیکیشن در حال حاضر جستجو برای تعدادی از کلمات «احتمالاً حساس» از جمله «واکسن»، «کووید» و دیگر انواع کلماتی را که قبلاً به اطلاعات نادرست در پلتفرم متا مرتبط شده‌اند، مسدود می‌کند.

محدودیت هایی که برای اولین بار توسط ، تلاشی آشکار برای جلوگیری از انتشار محتوای بحث برانگیز در جدیدترین برنامه متا است. این شرکت تعدادی از اصطلاحات مرتبط با کووید و واکسن، از جمله «کووید»، «کرونا ویروس»، «کووید-۱۹»، «واکسن‌ها» و «واکسن‌های کووید» و همچنین سایر عبارات مرتبط با محتوای بالقوه ناخوشایند را مسدود کرده است. گور، برهنه، و «سکس».

این شرکت در بیانیه ای تأیید کرد که جستجوها را مسدود می کند پست، آن را اقدامی موقت می نامند. یکی از سخنگویان گفت: “عملکرد جستجو به طور موقت نتایجی را برای کلمات کلیدی که ممکن است محتوای بالقوه حساس را نشان دهند، ارائه نمی دهد.” آدام موسری، رئیس اینستاگرام که بر Thread ها نیز نظارت دارد، که این شرکت “سعی می کرد از آخرین بار بیاموزد.” [sic] اشتباه می کنید و معتقدید که بهتر است در هنگام شروع جستجو، نسبت به محتاط بودن تعصب داشته باشیم.”

تاریخچه متا نشان می دهد که این شرکت دلایل خوبی برای محتاط بودن در مورد جستجو در Threads دارد. جست‌وجوی اینستاگرام به‌عنوان عاملی برای اطلاعات نادرست و توانایی آن در هدایت کاربران به سوراخ‌های توطئه‌گرانه خرگوش به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است. جستجوی برنامه خاص بود در روزهای اولیه همه‌گیری، زمانی که حساب‌های ضد وکس توطئه‌آمیز را در نتایج برتر خود برای پرسش‌های ساده مانند «واکسن» و «۵g» تبلیغ کرد.

در عین حال، این نشان می دهد که متا اکنون تصمیم گرفته است تمام جستجوهای حاوی کلمات کلیدی «احتمالاً حساس» را مسدود کند، حتی پست هایی که حاوی محتوای قانون شکن نیستند. همچنین این رویکرد بسیار تهاجمی‌تر از آنچه شرکت رسانه‌های اجتماعی در گذشته در پیش گرفته بود، است.

در حالی که متا قبلاً عملکرد جستجو را در فیس بوک و اینستاگرام محدود کرده بود، این شرکت معمولاً زمانی مداخله می کرد که عبارات جستجو به طور صریح به محتوای قانون شکن پیوند داده می شدند، مانند هشتگ های خاص مربوط به QAnon. در موارد دیگر، این شرکت برای پاکسازی نتایج جستجو برای موضوعاتی مانند واکسن‌ها کار کرده است و PSA‌های درون برنامه‌ای را تحت فشار قرار داده است که کاربران را به منابع رسمی هدایت می‌کند.

مانند واشنگتن پست اشاره می‌کند، نتیجه بلوک کامل عبارات جستجوی مرتبط با کووید این است که کاربران همچنین از جستجوی اطلاعات، منابع و مکالماتی که قوانین پلتفرم را نقض نمی‌کنند، منع می‌شوند، که می‌تواند مانعی برای کسانی باشد که به دنبال مشاوره یا اطلاعات معتبر هستند. از کارشناسان

احتیاط متا همچنین نشان می‌دهد که شرکت چقدر سریع در توسعه Threads عجله کرد. این اپلیکیشن همین الان منتشر شد پس از اینکه گروه کوچکی از مهندسان اینستاگرام شروع به کار روی پروژه کردند. چرخش سریع به این معنی بود که Threads با چندین ویژگی اساسی راه اندازی شد از سرویس و در حالی که متا گفته است که Threads همان سیاست های ایمنی اینستاگرام را دارد، جزئیات زیادی در مورد برنامه های خود برای تعدیل محتوا در برنامه مشابه توییتر، جایی که پست ها بسیار متفاوت به نظر می رسند و احساس می کنند، فاش نکرده است.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/meta-is-blocking-potentially-sensitive-topics-from-threads-search-231028963.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/meta-is-blocking-potentially-sensitive-topics-from-threads-search-231028963.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *