مینی ال ای دی ۹۸ اینچی ۸K جدید سامسونگ باعث می شود تلویزیون های ۸K در نهایت معقول شوند

مینی ال ای دی ۹۸ اینچی ۸K جدید سامسونگ باعث می شود تلویزیون های ۸K در نهایت معقول شوند

سامسونگ تلویزیون پرچمدار QN990C Neo QLED خود را در ایالات متحده عرضه کرده است و با ۹۸ اینچ، بزرگترین تلویزیون ۸K است که این شرکت تاکنون تولید کرده است.

تلویزیون جدید با قیمت ۴۰۰۰۰ دلار بسیار بالاتر از سایر تلویزیون های ۹۸ اینچی موجود در بازار مانند TCL است که از نور پس زمینه مینی LED استفاده می کنند و قیمت آن پنج برابر بیشتر از آن است. Q80C 98 اینچی خود سامسونگ مدل QLED.

جدای از اندازه آن، جذابیت بزرگ در اینجا پنل نمایشگر Neo QLED با وضوح ۸K تلویزیون است. را بهترین تلویزیون های ۸K سامسونگ قبلا ۸۵ اینچ بود، اندازه ای که در دنیای به سرعت در حال گسترش مجموعه های صفحه نمایش بزرگ، کم کم به نظر می رسد. برای بیان این بیانیه، این شرکت QN990C را در نمایشگاه CEDIA 2023 این هفته در کنار خود به نمایش خواهد گذاشت. دیوار All-In-One، یک صفحه نمایش ۴K MicroLED که از پیش مونتاژ شده در اندازه های صفحه نمایش ۱۴۶ و ۱۱۰ اینچی موجود است.

QN990C جدید از پردازنده کوانتومی عصبی این شرکت برای ارتقای کیفیت تصاویر ۴K و HD به ۸K با استفاده از “فرمول های مبتنی بر هوش مصنوعی” استفاده می کند. همچنین دارای یک تقویت‌کننده عمق هوش مصنوعی ۸K است که برجسته‌سازی‌ها را در مناطقی از تصاویر با فوکوس بصری قوی افزایش می‌دهد، فرآیندی که در هنگام انجام یک کار به نظر من موثر بود. تست عملی سامسونگ QN900Cیک مدل ۸K دیگر

دیگر پیشرفت‌های کیفیت تصویر موجود در QN990C جدید شامل صفحه‌نمایش ضد تابش برای مشاهده در شرایط نور محیطی بالا و فناوری زاویه دید فوق‌العاده سامسونگ است که به تصاویر اجازه می‌دهد تا هم از صندلی‌های روی محور و هم از صندلی‌های خارج از مرکز به طور یکنواخت روشن شوند. چهار پورت HDMI 2.1 تلویزیون از ورودی ۴K 120 هرتز از کنسول های بازی نسل بعدی پشتیبانی می کند و همچنین دارای هاب بازی سامسونگ برای اجرای بازی های مبتنی بر ابر از Xbox، Nvidia GeForce Now، Amazon Luna و غیره.

سامسونگ با طراحی تمام فلزی ۳۶۰ درجه و یک پایه همراه، به وضوح می‌خواهد QN990C از همه جهات زیبا به نظر برسد، اگرچه مجموعه «پروفایل بسیار باریک» با پایه دیواری باریک نیز همراه است. صدا نیز در تلویزیون جدید با سیستم بلندگوی داخلی ۶٫۴٫۴ Dolby Atmos و صدای ردیابی اشیاء سینمایی برای افزایش حضور جلوه های صوتی در فیلم ها مورد توجه قرار می گیرد.

نظر: تلویزیون‌های ۸K باید بزرگ باشند تا منطقی باشند

تلویزیون های ۸K واقعاً به دو دلیل کلیدی در بازار تلویزیون جا خوش نکرده اند. اولین مورد این است که به غیر از کلیپ های پخش شده از یوتیوب، چیز زیادی در راه محتوای ۸K برای پر کردن صفحه نمایش با وضوح فوق العاده بالای تلویزیون ۸K وجود ندارد. دلیل دوم و قانع‌کننده‌تر این است که تلویزیون‌های ۴K در حال حاضر با جزئیات فوق‌العاده به نظر می‌رسند، حتی زمانی که با مجموعه‌ای که صفحه نمایش فوق‌العاده بزرگی دارد تماشا می‌کنید.

علی‌رغم چالش‌های بازار که تلویزیون‌های ۸K با آن روبرو هستند، سامسونگ با این فناوری پیشرفت کرده و مدل‌های جدید ۸K را سال به سال عرضه می‌کند. آزمایش عملی QN900C که قبلاً در سال ۲۰۲۳ انجام دادم، اولین باری بود که با یک تلویزیون ۸K زمان با کیفیتی سپری کردم و در نهایت تحت تأثیر پیشرفت جزئیات پردازشگر کوانتومی عصبی سامسونگ به منابع ۴K قرار گرفتم. تجربیات قبلی من از مشاهده ارتقاء مقیاس ویدیو با استفاده از «فرمول‌های مبتنی بر هوش مصنوعی» تا حدودی ناموفق بود، اما سامسونگ به وضوح پردازش خود را به حدی توسعه داده بود که نه تنها برای منبع ویدیو شفاف بود، بلکه می‌توانست در واقع آن را بهبود بخشد.

البته، هر کسی که در نهایت ۴۰۰۰۰ دلار برای یک تلویزیون ۸K خرج کند، انتظار دارد روزی از آن برای مشاهده برنامه های واقعی ۸K استفاده کند، و من تقریباً مطمئن هستم که در آینده تعداد بیشتری از آن در سرویس های پخش در دسترس خواهد بود. اما برای درک کامل وضوح بسیار بالای ۸K و انجام این کار از فاصله دید معقول، به یک تلویزیون فوق العاده بزرگ نیاز دارید و اینجاست که QN990C جدید ۹۸ اینچی سامسونگ شروع به کار می کند.

آیا سامسونگ در نهایت بسیاری از تلویزیون های ۹۸ اینچی ۸K جدید خود را به فروش خواهد رساند؟ من نمی توانم فکر کنم که با توجه به قیمت بالای فعلی، این چشم انداز بعید است. اما در مقایسه با میکرو ال ای دی های ۱۱۰ و ۱۴۸ اینچی این شرکت که در نمایشگاه CEDIA امسال نیز به نمایش گذاشته شده اند، که به قدری گران هستند که حتی قیمت آن در وب سایت سامسونگ ارائه نشده است، QN990C 98 اینچی به عنوان یکی از اقوام شناخته می شود. چانه زدن.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/televisions/samsungs-new-98-inch-8k-mini-led-makes-8k-tvs-finally-make-sense

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *